Gå til innhold

Mange repetisjoner vs lite repetisjoner men tyngre vekter

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sandum.PT skrev (1 minutt siden):

Hvordan har det noe å si, og hvorfor? Hva er målet? 🙂

Ville ikke tenkt på det om målet er å bygge størst mulige muskler:) Da er jeg fullstendig enig med deg, men det kan ha litt å si om ts vil bli en raskere løper, klare marinejegeropptak etc. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Majer skrev (4 minutter siden):

Ville ikke tenkt på det om målet er å bygge størst mulige muskler:) Da er jeg fullstendig enig med deg, men det kan ha litt å si om ts vil bli en raskere løper, klare marinejegeropptak etc. 

Da tenker jeg mest at det handler om variasjon i treningen og trene forskjellige energisystemer, unngå et skifte fra type IIX til type 2 osv. Ikke spesifikt trening av fibrene ned på muskelfibernivå. Men jeg er enig med deg, og det blir kanskje bare semantikk fra min side 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

😂😂 Mente lange muskler. Uansett hvor mye og hard styrketrening jeg trener så er de fortsatt lange, men synligere. Før trente jeg 6- 8 timer hver dag, både styrke og ballidrett, men fikk aldri noen bulkete muskler. 

Anonymkode: 17a91...6d1

Ja altså, musklene dine har et utspring og et feste i skjelettet. Du får liksom ikke flyttet det. De er så lange som de er. Så kan de bli større ved riktig trening. Er du kvinne? Det krever meget lang dedikert trening og kanskje steroider for å få det jeg vil definere som bulkete muskler, nesten uansett hvordan man trener 🙂

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan man få tynne, men muskuløse armer, hvis det er snakk om dame på 40 år? Jeg er ellers tynn, men sluttet å trene, så armene «henger» litt. Har håndvekter på 2 kilo hjemme. 

Anonymkode: 76348...5ae

Om det er løs hud så er det ikke så mye annet å gjøre enn å akseptere det og kanskje prøve å fylle inn med litt muskler. 2 kg er nok alt for lite skal du se! Du vokser meget raskt ut av det ved riktig styrketrening!

Ville anbefalt 2 - 3 timer med en personlig trener som er anbefalt i ditt område for å få en skikkelig innføring i styrketrening, for det er mange variabler her som er umulig for meg å formidle over et forum dessverre 😕

• Liker 1
Skrevet
Sandum.PT skrev (10 minutter siden):

Ja altså, musklene dine har et utspring og et feste i skjelettet. Du får liksom ikke flyttet det. De er så lange som de er. Så kan de bli større ved riktig trening. Er du kvinne? Det krever meget lang dedikert trening og kanskje steroider for å få det jeg vil definere som bulkete muskler, nesten uansett hvordan man trener 🙂

Er kvinne og 180 høy. Men har venninner i samme høyde, trener mindre eller ingenting, men mer bulkete muskler. 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er kvinne og 180 høy. Men har venninner i samme høyde, trener mindre eller ingenting, men mer bulkete muskler. 🤔

Genetiske og anatomiske variasjoner vil jeg tro 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 14.16):

Her stoler jeg mer på empiri enn "forskning".

Anonymkode: 10116...cf3

Altså 😅

Skrevet

Forsøkte faktisk 5*5 en liten periode og opplevde enormt bra resultater. Om det er «best» har jeg ikke nok kunnskap til å uttale meg om, men det fungerer helt klart.

Anonymkode: 1803c...e23

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Forsøkte faktisk 5*5 en liten periode og opplevde enormt bra resultater. Om det er «best» har jeg ikke nok kunnskap til å uttale meg om, men det fungerer helt klart.

Anonymkode: 1803c...e23

5x5 , 10-12 x 3 , 8x4 alt fungere og ingen ting er magisk.  10-12 er genialt etter 5x5 for da er grunnstyrken opp , nervesystemet er på plass og man kan bevege  kurant med vekter i volum fasen. Etter en lengre volum fase fungere 5x5 ,5x3 , 4x6  bra for da har kroppen  potensialet for å utvikle intensitet siden man har hatt en solid trenings blokk med volum/  mengde trening. 

det beste innen trening er det man ikke ha kjørt på 8-10 ukers periode.

Anonymkode: 8c198...582

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 12.43):

Mange reps, lett vekt = slanke muskler

Få reps, tung vekt = bulkete bolemuskler

Anonymkode: 10116...cf3

Da skulle jeg vært buff som f etter 6 mnd stronglift, det var jeg ikke.  Litt Større og mye sterke ble jeg. 
teste så noen mnd med 10x4 , litt bedre muskelvekst utvikling.

så kjørte jeg et program med periodisering ( HST) på 6 uker gikk jeg fra 15-10-5 reps, da kom muskelvekst , men liten framgang i styrke.

skjønner ikke hva folk mener med få reps  gir bulkete muskler.. mulig de har sett folk som trener styrkeløft og tenk at ved å trene som dem så ser man ut som dem? Men mange av dem trene jo periode med Høy rep/ volum for å stimulere til muskelvekst. Og den typiske treningen dems med lav rep er jo for styrke utvikling 

Anonymkode: 8c198...582

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...