Gå til innhold

Oppsigelse ifm uføretrygd. Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt permisjon, på nåde, i to år på AAP, og den går ut 31.12.21. 

Vi er enige om at jeg sier opp når jeg får innvilget uføretrygd, og de sier meg opp på slutten av permisjonen dersom det ikke er avklart enda. 

Nå ble søknaden innvilget og jeg skal si opp. 

Jeg har bare gode ting å si om lederen min, og enhetsleder, HR også, for all tilrettelegging, forståelse, omsorg og støtte. 

Jeg har lyst å avslutte ordentlig, og ikke bare skrive en setning om at jeg sier opp. 

Hva er passende å skrive i en oppsigelse? Bør jeg eventuelt heller skrive et eget brev til leder som jeg legger ved oppsigelsen og forteller henne hvor takknemlig jeg er for muligheter, støtte og tilrettelegging på veien? 

Og, kan jeg sende oppsigelsen på mail (vedlegg i word), eller må den fysisk underskrives og leveres/sendes i posten? 

En annen ting; jeg har innvilget uføretrygd fra 01.10.21, så skal jeg si opp nå slik at jeg fratrer 1.oktober, eller si opp 01.oktober og fratre 01.november? 

Før jeg sier opp må jeg få gitt beskjed til forsikringsselskap og KLP, så vil ha det gjort før jeg sier opp. 

Anonymkode: b777d...f82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv akkurat hva du vil og føler du har lyst til å skrive. 

Det viktigste er at du sier opp. 

Jeg ville nok fysisk underskrevet den og levert den. Men mail går greit det også hvis du ikke har mulighet og lyst til å møte opp.

Anonymkode: ef37d...eaf

• Liker 1
Skrevet

Og ja, du kan også legge ved et eget brev til leder om du ønsker det. 

Gjør hva du føler for. 

Det er ingen rett og galt her! 

Anonymkode: ef37d...eaf

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en god arbeidsplass som ikke har sagt deg opp før (som jo er veldig vanlig ved AAP, er på det selv), så hadde nok også lagt ved er brev og takket for det ja :) det må bety mye å ha en jobb å gå tilbake til om du plutselig ble frisk! 

Anonymkode: 72b95...51b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut som en god arbeidsplass som ikke har sagt deg opp før (som jo er veldig vanlig ved AAP, er på det selv), så hadde nok også lagt ved er brev og takket for det ja :) det må bety mye å ha en jobb å gå tilbake til om du plutselig ble frisk! 

Ja,både de og jeg ønsker meg tilbake. Om ikke i full stilling så er ønsket mitt å kunne klare 40-50% en dag. Jeg har god kompetanse innenfor flere avdelinger, så de har strekt seg langt. NAV anså også all tilretteleggingen der som aktiv utprøving, så føler meg særdeles heldig. 

Det er både en sorg, og lettelse, å få innvilget uføretrygd. Jeg vil jo aller helst klare å fungere både på jobb og hjemme. 

En dag...

Skrevet

Du sier opp fra 0110 ts, det er i alle fall det som er vanlig 😊

Anonymkode: 82544...411

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja,både de og jeg ønsker meg tilbake. Om ikke i full stilling så er ønsket mitt å kunne klare 40-50% en dag. Jeg har god kompetanse innenfor flere avdelinger, så de har strekt seg langt. NAV anså også all tilretteleggingen der som aktiv utprøving, så føler meg særdeles heldig. 

Det er både en sorg, og lettelse, å få innvilget uføretrygd. Jeg vil jo aller helst klare å fungere både på jobb og hjemme. 

En dag...

Kjenner meg så igjen. Savner sånn å jobbe. Håper du klarer det en dag, husk at ufør betyr at du får rett på det nå, men du kan bli friskere med tiden. Håper det gjelder deg :) og at du nå kan hvile med god samvittighet.

Skrevet

Jeg skrev bare oppsigelse. Hadde avslutningsfest for meg senere, da sa jeg det jeg hadde på hjertet😍

Anonymkode: 58613...335

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skrev bare oppsigelse. Hadde avslutningsfest for meg senere, da sa jeg det jeg hadde på hjertet😍

Og lykke til videre😊 Jeg gikk på en smell da jeg sluttet å jobbe. Kjempebra at du vil forsøke å komme tilbake igjen, håper det går bra🙌🏼 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...