AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Noen med erfaring? Har Emmaljunga Mondial DeLuxe som jeg har hatt siden 2016 og første barnet, den trenger nye hjul. Har vært veldig fornøyd med den. Også har jeg en Babyjogger city premier. Ganske fornøyd med den også, bortsett fra bagdelen. Er nå gravid for siste gang, og har siklet på NXT90 siden den kom en gang etter jeg fikk førstemann, og vurderer nå sterkt å kjøpe den, og bruke den i stede for Babyjoggeren. Noen erfaring? Positivt/negativt? Anonymkode: 35403...7eb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Ingen erfaring men jeg ønsker meg også denne vognen den virker jo helt gull!! Anonymkode: 2dd0b...bab 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Vi har NXT90 😍 Den er nok mye mer brukervennlig enn Mondial. Men er nok mye tyngre og større enn city premier. En veldig god vogn som et lett å kjøre på alle underlag. Har også hørt rykter om at 2022 modellen kan legges sammen med en hånd, så ville gått for den hvis det er mulig (håper ikke jeg lyver nå 🙈) Jeg har dog hatt relativt store barn og baggen har begynt å bli veldig liten mot slutten av brukstiden for bag, på siste måtte vi kjøpe supreme baggen da den vanlige ble for trang. Ville hatt dette i bakhodet hvis du har hatt større barn tidligere 🙂 Anonymkode: 8f6b1...155 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Vi har 90f! Burde definitivt ha f da den har mye bedre sportsdel 😊 er veldig fornøyd. Grei å ha med i bil og alle andre steder. Ikke den største vogna men har passet bra for våre jenter. Anonymkode: c3623...68d 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Jeg har 2017 modellen, tror det var første året de laget den modellen? Uansett, jeg er ikke fornøyd med den men tror de har gjort store forbedringer på de nyere modellene. Den har ingen demping (bortsett fra lufthjulene), den er tung å legge sammen og sportsdelene er veldig kort i ryggen. Som sagt, mye mulig det er forbedret nå. Fordelene må være at den tar liten plass og at sportsdelen kan snus begge veier (syns da var vanskelig å finne en «liten» vogn hvor dette var mulig). Anonymkode: 20a25...b80 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Vi har 2020-modellen og er veldig fornøyde. Har ikke noe sammenligningsgrunnlag, siden det er første barnet og første vogna, men jeg kommer ikke på noe jeg har vært misfornøyd med. Har brukt både bagdelen og sportsdelen masse. Anonymkode: bcef8...0bf 1
Mhmjadda Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Vi kjøpte vår i 2020, og har vært fornøyde. Den er litt tung, men fint å kunne snu sportsdelen begge veier. Solskjermingen er dårlig. Sportsdelen virker kort i ryggen? Sportsdelen er heller ikke spesielt dyp, ser mange andre vogner har bedre hette på sportsdelen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Mhmjadda skrev (5 minutter siden): Vi kjøpte vår i 2020, og har vært fornøyde. Den er litt tung, men fint å kunne snu sportsdelen begge veier. Solskjermingen er dårlig. Sportsdelen virker kort i ryggen? Sportsdelen er heller ikke spesielt dyp, ser mange andre vogner har bedre hette på sportsdelen. Må man ikke uansett regne med å kjøpe ekstra solskjerm da? Den vi har er ikke dyr og gir god beskyttelse. Anonymkode: bcef8...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Har 90F. Til vårt bruk har den vært super. Med sportsdel vendt mot meg synes jeg den ble lang og upraktisk på bytur(gikk opp Bogstadveien i Oslo), men tror det hadde vært bedre med den ergonomiske sportsdelen. Der vi bor med litt mer plass (færre mennesker) både i sentrum og på senteret har jeg aldri opplevd det som noe problem. Jeg har vært avhengig av å ha den inn og ut av bil og til det har den vært super! Understellet er enkelt å slå sammen og tar liten plass, enkelt å løfte av bag/sportsdel. Bruker den fremdeles, men fordi det kommer opp en kant rundt ryggen når den legges ned blir den litt kort til en lang toåring. Fremdeles god plass sittende oppreist. Anonymkode: 6ebf5...b67 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Kjøpte akkurat 2021-versjonen. Den har en ekstra stor sportsdel, ikke så trang og mye lenger i ryggen. Har ikke brukt den enda, men den virker helt fantastisk. Anonymkode: 960bc...832 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Har nettopp kjøpt en til kommende baby har kjøpt ergo-sittedel, hvordan er det for barnet å sove i den? Anonymkode: 536b0...b93
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har nettopp kjøpt en til kommende baby har kjøpt ergo-sittedel, hvordan er det for barnet å sove i den? Anonymkode: 536b0...b93 Den går det ikke an å ligge i, og barnet får ikke snudd seg til siden. Så vi kjøpte FLAT. Anonymkode: 960bc...832 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har nettopp kjøpt en til kommende baby har kjøpt ergo-sittedel, hvordan er det for barnet å sove i den? Anonymkode: 536b0...b93 Ei venninne har ergo og vært veldig fornøyd til sitt barn, barnet har sovet godt hele veien. Vi har og kjøpt ergo, fikk det anbefalt i butikken. 🙂 Anonymkode: 3022f...eea 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 Vi gikk for 90F, høsten 2019. 2020-modell. Fornøyde, men byttet ut understellet nå i vår med nxt60. Fortsatt god demping og stivt og solid understell, men langt nettere. Mer praktisk i liten bil og på kollektivtransport. Anonymkode: 0f184...657 1
Gjest DNX Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Noen med erfaring? Har Emmaljunga Mondial DeLuxe som jeg har hatt siden 2016 og første barnet, den trenger nye hjul. Har vært veldig fornøyd med den. Også har jeg en Babyjogger city premier. Ganske fornøyd med den også, bortsett fra bagdelen. Er nå gravid for siste gang, og har siklet på NXT90 siden den kom en gang etter jeg fikk førstemann, og vurderer nå sterkt å kjøpe den, og bruke den i stede for Babyjoggeren. Noen erfaring? Positivt/negativt? Anonymkode: 35403...7eb Ikke helt det du spør om, og kanskje har du det allerede, men ville bare nevne at vi har vært mye mer fornøyd med Babyjogger City Premier etter at vi bytta ut den originale solskjermen med solskjerm som er beregnet til Bugaboo Donkey. Utrolig god også i lav sol. Babyen vår satt godt i sportsdelen fra 4 mnd (ville ikke bytte så tidlig, men vogna forble nesten ubrukt med bagdelen fordi hun ikke ville være i vogna, helt til jeg byttet og hun kunne kikke litt ut, og først da sov hun lengre enn 30 min i vogna - ellers kun bæresele 🙈) Endret 9. september 2021 av DNX
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 DNX skrev (15 minutter siden): Ikke helt det du spør om, og kanskje har du det allerede, men ville bare nevne at vi har vært mye mer fornøyd med Babyjogger City Premier etter at vi bytta ut den originale solskjermen med solskjerm som er beregnet til Bugaboo Donkey. Utrolig god også i lav sol. Babyen vår satt godt i sportsdelen fra 4 mnd (ville ikke bytte så tidlig, men vogna forble nesten ubrukt med bagdelen fordi hun ikke ville være i vogna, helt til jeg byttet og hun kunne kikke litt ut, og først da sov hun lengre enn 30 min i vogna - ellers kun bæresele 🙈) Det jeg opplever med bagdelen på den er at den er så lealaus, så hvis du triller på noe annet enn helt flatt underlag så beveger baggen seg veldig, har brukt den som byvogn, og har vært fornøyd med sittedelen, men mulig vi får bruk for denne vognen til storebror. Men godt tips med solskjermen, skal prøve det ☺️ Anonymkode: 35403...7eb
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #17 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ei venninne har ergo og vært veldig fornøyd til sitt barn, barnet har sovet godt hele veien. Vi har og kjøpt ergo, fikk det anbefalt i butikken. 🙂 Anonymkode: 3022f...eea Vi ble også anbefalt! Den er nok god å sitte i, men for soving ble jeg usikker. Får Bare prøve, så evt kjøpe en flat hvis det ikke funker. takk for svar, begge to Anonymkode: 536b0...b93
Gjest DNX Skrevet 9. september 2021 #18 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det jeg opplever med bagdelen på den er at den er så lealaus, så hvis du triller på noe annet enn helt flatt underlag så beveger baggen seg veldig, har brukt den som byvogn, og har vært fornøyd med sittedelen, men mulig vi får bruk for denne vognen til storebror. Men godt tips med solskjermen, skal prøve det ☺️ Anonymkode: 35403...7eb Den er absolutt lealaus, så ser den. Jeg tenkte det fungerte som en form for demping og tenkte ikke mer på det😅 For å bruke Bugaboo Donkey solskjerm må du forresten kjøpe disse: https://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/bugaboo-feste-til-kalesje-buffalo-donkey.html https://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/bugaboo-donkey-boylesett-til-kalesje.html Selve tøystykket får du med lufteluke hvis du går for kalesjen til Donkey 3, men den fantes ikke da jeg kjøpte (kjøpte uansett rimelig og ubrukt på Finn).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå