Gå til innhold

Det er feigt å stemme taktisk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører om flere borgerlige mennesker som har planer om stemme Arbeiderpartiet for å at Moxnes og Vedum ikke får så mye å si. Man kan jo ikke bare gi opp på den måten. Det er arbeidsplasser som står på spill. Næringer kan bli ødelagt. 

Stem på partiet du er mest enig med/minst uenig med. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man stemmer da akkurat slik man selv vil! 

• Liker 33
Skrevet
Kågebruker skrev (3 minutter siden):

Hører om flere borgerlige mennesker som har planer om stemme Arbeiderpartiet for å at Moxnes og Vedum ikke får så mye å si. Man kan jo ikke bare gi opp på den måten. Det er arbeidsplasser som står på spill. Næringer kan bli ødelagt. 

Katastrofen er allerede et faktum om det blir regjeringsskifte. Bare se i Oslo. Slik blir det da også i resten av landet. Det er mye velferd som får lide da for ugjennomtenkte fanesaker som drives frem.  

• Liker 12
Skrevet
Kågebruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor skal noen på borgerlig side stemme Ap? Det gir jo ikke mening. Det gir mer mening at Ap-ere stemmer taktisk på SV og Sp for å holde Rødt og MDG ute.

De borgerlige fra H kan eventuelt stemme Krf og V for å holde dem over sperregrensen.

Enig med Hr.Aktiv her - katastrofen er allerede et faktum fordi vi går mot regjeringsskifte med sterk venstrevridd vind i lufta. 

• Liker 6
Skrevet

Det er stortinget som har budsjettansvar og det er stortinget som er lovgiver. 

Det er da best å stemne for det storting man vil ha, mer enn regjeringsalternativer.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Endret av Tha_M34
  • Liker 8
Gjest laPistola
Skrevet

Hvorfor skulle det være feigt? 
skulle gjerne stemt taktisk selv, men synes det er vanskelig i forhold til det jeg ønsker, da måtte jeg ha visst resultatet egentlig. Stemte på det partiet jeg er mest enig i, men mulig jeg sitter neste uke og tenker at jeg skulle gitt en taktisk stemme til noen andre. 

Skrevet

Feigt? Absolutt ikke...har stemt Venstre selv for å holde Erna ved roret ...men nå er det viktigere ting det handler om..MDG får stemmen min i år..

Skrevet
Drizzt skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal noen på borgerlig side stemme Ap? Det gir jo ikke mening. Det gir mer mening at Ap-ere stemmer taktisk på SV og Sp for å holde Rødt og MDG ute.

De borgerlige fra H kan eventuelt stemme Krf og V for å holde dem over sperregrensen.

Enig med Hr.Aktiv her - katastrofen er allerede et faktum fordi vi går mot regjeringsskifte med sterk venstrevridd vind i lufta. 

Det er ingen katastrofe.  Til det er det alt for små forskjeller i norsk politikk. Og synes Høyre det blir for ille, kan de jo tilby seg å stemme for et rent AP budsjett.

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Tha_M34
  • Liker 3
Skrevet
Tha_M34 skrev (6 minutter siden):

Hvorfor har du ikke stemt på MDG ennå? Du må jo stemme. Hva er vitsen å vente til aller siste dag, når du vet at du skal stemme MDG - det har du vel stått ved i hvor mange uker nå - sånn ca 1.000.000.000.000.000 uker så vidt jeg husker? 🤣

Stem imorgen. Gjør det i morgen tidlig, med en gang. Er du UNE POWER - så går du for UNE POWER, så enkelt er det. Ikke vits å vente til siste dag. Siste dag er for folk som er veldig usikre. 

Jeg har allerede stemt, fordi for min del stod det allerede mellom kun to partier, og jeg landet på den ene av de to. 

😂😂..Kan ikke jeg få litt av det du røyker også..?

Skrevet
Brunello skrev (23 minutter siden):

Det er ingen katastrofe.  Til det er det alt for små forskjeller i norsk politikk. Og synes Høyre det blir for ille, kan de jo tilby seg å stemme for et rent AP budsjett.

Det er en katastrofe. Du får se.

• Liker 2
Skrevet

De fleste stemmer på det de vil ha vil jeg tro. Jeg får ikke helt bestemt meg for hvilket parti men jeg vet helt klart hvilken side jeg vil stemme på ergo er det tre partier, nei 4, som er utelukket. Av de andre er det to til som er utelukket så da har jeg tre jeg vurderer nå. Jeg har egentlig ett fast parti men de skuffet i en meget viktig sak for meg ellers hadde valget vert enkelt i år også. 

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (10 minutter siden):

Det er en katastrofe. Du får se.

Katastrofen kommer fra høyresidens politikk...jeg hopper ikke fra å stemme Høyre i 30 år og over til MDG for moro skyld!!

Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Katastrofen kommer fra høyresidens politikk...jeg hopper ikke fra å stemme Høyre i 30 år og over til MDG for moro skyld!!

Jeg vet ikke hvor denne katastrofen ble av. Jeg har fått det mye bedre økonomisk de siste 8 årene og jeg er ikke blant ''rikingene'' eller ''de rikeste''.

• Liker 4
Skrevet
Drizzt skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor denne katastrofen ble av. Jeg har fått det mye bedre økonomisk de siste 8 årene og jeg er ikke blant ''rikingene'' eller ''de rikeste''.

Så du tror at når jeg sier katastrofen KOMMER ....så mener jeg det 10året vi har bak oss?

Skrevet (endret)
Tha_M34 skrev (1 time siden):

Er det derfor venstreorientert koalisjon i Oslo ligger an til tredje periode fra høsten 2023, fordi det er "katastrofe" i Oslo?

Oslo er en katastrofe. Oslo-modellen må aldri innføres på nasjonalt nivå. 

Folk flytter ut av byen i større skala enn flytte inn i byen. Det er stor misnøye blant store deler av befolkningen med måten Oslo styres på og MDGs påvirkning. Kun studentene med lite livserfaring som bor i Oslo sentrum er begeistret. 

Støre vet det, derfor stenger han døra for MDG.

Jeg ser for meg at det blir enten en Ap-Sp-SV regjering med flertall, eller Ap-Sp-SV regjering med mindretall med støtte fra Rødt, Høyre, Krf, V fra sak til sak.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Gjest G-string
Skrevet
Brunello skrev (54 minutter siden):

Helt sant!!!

Skrevet (endret)

.

Endret av Tha_M34
  • Liker 2
Skrevet
Tha_M34 skrev (25 minutter siden):

Ja, det jeg "røyker" heter fakta og forhåndstemming. Du har vel hørt om det?

Jeg er blant denne statistikken. Kanskje du lærer noe nytt denne gangen også.

https://www.valg.no/aktuelt/siste-nytt/sa-mange-har-stemt/

De fleste her skjønner at du ikke er en MDG-er. Du er nok hardcore kapitalist, og du har stemt på Venstre tidligere, som du selv har påpekt at du har gjort, og det faktumet at du ennå ikke har stemt på MDG, tyder bare på at du kommer til å stemme på tragiske Venstre igjen, som legger seg fullstendig på rygg for Frp og Høyre.

Så jeg stemte ikke på MDG ved siste valg heller da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...