AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 A fødte sitt siste barn for 12 mnd siden. A sin svigerinne (B)forteller at hun er 3 mnd på vei med sitt første. A pakker sammen alt babyutstyret hun etterhvert (når hun fikk somlet seg til det) hadde tenkt å selge; Stokke vogn, bilstol, vugge, babydel til tripptrapp, voksiposer, elektrisk vippestol og flere andre dyre ting i tillegg til småtteri som tåteflasker, sterilisator, klær annet utstyr. B har ikke bedt om det, men får dette som en selvfølge istedenfor at A selger det. to uker etter dette blir A lagt inn på sykehuset med store smerter. Det viser seg at hun er 7,5 mnd på vei med enda en baby. Alle er i sjokk, men veldig glade. Mannen til A hinter frempå til B om at de trenger alt babyutstyret tilbake, forklarer at de ikke visste om graviditeten, var ikke planlagt osv. B og hennes mann svarer med at «gitt bort er gitt bort, det skulle dere tenkt på før» og har sluttet å svare på henvendelser. Nå skal A snart føde, B er halvveis i svangerskapet. Begge har normalt grei økonomi. A vil ikke blande inn sine svigerforeldre (B sine foreldre) da de er gamle og konfliktskye. Hva hadde dere gjort? Livet til A er temmelig hektisk med denne uplanlagte graviditeten og nært forestående fødsel, og de medisinske komplikasjonene det medførte. Anonymkode: faca2...c7c
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 9. september 2021 Jeg ville selvfølgelig gitt tilbake tingene! Anonymkode: d383a...30b 99
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville selvfølgelig gitt tilbake tingene! Anonymkode: d383a...30b Samme her! Anonymkode: ac920...800 37
GammelKaktus Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Jeg er av den oppfatning at når du har gitt bort noe så har du gitt det bort. Det endres jo strengt tatt ikke av at din situasjon endres. Når det er sagt så hadde jeg aldri gitt bort noe slikt, jeg hadde solgt det. Hadde heller aldri tatt i mot noe slikt brukt for jeg liker å kjøpe nytt. Men når ting er som de er og hvis jeg mot formodning hadde tatt i mot noe slikt så hadde jeg selvsagt gitt det tilbake, de fleste hadde gjort det med tanke på relasjonen deres og. 9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Jeg ville gitt tilbake tingene. (Jeg ville heller ikke gitt de bort så tidlig i første omgang. Jeg ville enten beholdt de til jeg 100 % visste at jeg var ferdig med barn, eller lånt de bort med forbehold om å få det tilbake ved behov) Anonymkode: edb3b...25b 19
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Jeg tenker, hvor smålig er det mulig å bli og hvor lavt kan man vurdere en nær familierelasjon? Selvfølgelig skal dere ha igjen tingene. Anonymkode: c294e...9ea 27
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Jeg hadde aldri gitt bort så mye utstyr gratis! Det var litt naivt i utgangspunktet synes jeg. Men i dette tilfellet bør absolutt svigerinnen gi tilbake utstyret for å bevare et godt familieforhold. Det er ikke noe å lure på en gang Anonymkode: 1f3bc...95e 7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Selvfølgelig gitt tilbake tingene. Det er synd at noen er så opptatt av penger at det går utover nære relasjoner. Anonymkode: ce364...338 14
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Tror de aller fleste oppegående menneskene ville gitt tingene tilbake. Helt utrolig sært å tenke at de skal kjøpe nye ting selv Anonymkode: 4fc03...a92 11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Hvis jeg var B, hadde jeg selvsagt gitt tilbake tingene. Hvis jeg var A, hadde jeg ikke laget mer styr om det når B tydeligvis ikke akter å gi tingene tilbake. Gitt bort ER gitt bort, så juridisk kommer du ingen vei. At dine familiemedlemmer B er snåle, er helt sikkert, men det får du ikke gjort noe med. Be mannen din om å trå til med anskaffelse av nytt/brukt utstyr og gå videre. Gratulerer med ny baby. Anonymkode: 6ce1b...d78 10
Minlillelykke Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 Jeg hadde gitt tilbake tingene. 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 Hadde jeg vært B hadde jeg selvfølgelig gitt tilbake tingene, samtidig som jeg mener det er veldig frekt å be om å få tilbake noe man har gitt bort. Man kan ikke gi bort noe for deretter å angre. Gitt bort ER faktisk gitt bort. Samtidig er det litt rart at B ikke selv ønsker å gi det tilbake, men her ville jeg ikke laget noe krangel ut av det. Vil hun ikke gi det tilbake, så vil hun ikke. Det gagner ingen om dere blir uvenner. Anonymkode: 87723...eba 8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 B må gi tilbake Anonymkode: d3514...e73 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 Jeg hadde sett på det som en selvfølge å gi tilbake tingene og ville vært glad på A sine vegne. Anonymkode: fc7e8...405 7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 Hi her jeg er verken A eller B, men forsøker å stille opp for A og gjøre ting klart til fødsel. Far er litt vel stresset mens mor er innlagt på sykehus og de kan måtte sette i gang fødselen når som helst. 1) A ga det bort fordi hun var 100% sikker på at hun var ferdig med barn. Hun hadde ikke tenkt til å selge det med en gang, men samlet sammen alt da hun hørte at B var gravid. Noen sier det var dumt av henne, og det var det kanskje, men jeg tror de fleste ville gjort det samme? Det er mannen sin søster, nør familie, deres barn blir fettere/kusiner 2) A har ikke gått opp i vekt i dette svangerskapet, men hun gikk heller aldri ned babybildene fra forrige svangerskap. Hun er litt lubben, men ikke veldig stor. Hun har flere små barn og det er andre faktorer som ellers har gjort henne stresset og kanskje ikke kjent på symptomene så godt. Uteblivende menstruasjon har hun forklart med amming. A og hennes mann lar dette bare få sin gang, men jeg kjente jeg ble grusomt irritert på B. Det virker som om hun er fornærmet fordi broren og A får mye oppmerksomhet nå, og at hun kanskje føler seg litt glemt. Jeg vet ikke, jeg kjenner henne egentlig ikke. Jeg forstår det er kjipt å vente sitt første barn og så føle at noen andre stjeler alle oppmerksomheten, men likevel… Anonymkode: faca2...c7c 9
Anneofgreengables Skrevet 9. september 2021 #17 Skrevet 9. september 2021 Hvis jeg var A, ville jeg sendt mannen min for å hente tingene. Troppet opp på døren og sagt at vi må nok få det tilbake. Kan de holde damene unna og la mennene ordne opp? Slipper unna de evt. sure følelsene til B. 11
GammelKaktus Skrevet 9. september 2021 #18 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hi her jeg er verken A eller B, men forsøker å stille opp for A og gjøre ting klart til fødsel. Far er litt vel stresset mens mor er innlagt på sykehus og de kan måtte sette i gang fødselen når som helst. 1) A ga det bort fordi hun var 100% sikker på at hun var ferdig med barn. Hun hadde ikke tenkt til å selge det med en gang, men samlet sammen alt da hun hørte at B var gravid. Noen sier det var dumt av henne, og det var det kanskje, men jeg tror de fleste ville gjort det samme? Det er mannen sin søster, nør familie, deres barn blir fettere/kusiner 2) A har ikke gått opp i vekt i dette svangerskapet, men hun gikk heller aldri ned babybildene fra forrige svangerskap. Hun er litt lubben, men ikke veldig stor. Hun har flere små barn og det er andre faktorer som ellers har gjort henne stresset og kanskje ikke kjent på symptomene så godt. Uteblivende menstruasjon har hun forklart med amming. A og hennes mann lar dette bare få sin gang, men jeg kjente jeg ble grusomt irritert på B. Det virker som om hun er fornærmet fordi broren og A får mye oppmerksomhet nå, og at hun kanskje føler seg litt glemt. Jeg vet ikke, jeg kjenner henne egentlig ikke. Jeg forstår det er kjipt å vente sitt første barn og så føle at noen andre stjeler alle oppmerksomheten, men likevel… Anonymkode: faca2...c7c Er typisk kvinnegreie det der med å ville ha den jævla oppmerksomheten. Man er faktisk ikke et unikum om man er gravid og skal få barn selv om man føler seg som det. Uansett, er jo ikke så mye man kan gjøre, denne svigerinna er merkelig, hvis hun klarer å gå med et hevet hode og tingene til din venninne så er det noe feil med den dama. Så kanskje det var like greit at venninna di fant utav det nå. 11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #19 Skrevet 9. september 2021 Dersom man er sympatisk og tar hensyn til situasjonen A har kommet i, bør man levere pent tilbake tingene. Ta på seg et fint smil og være takknemlig for tanken som lå bak når man fikk det. Anonymkode: de034...f2d 11
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #20 Skrevet 9. september 2021 Hadde jeg vært B ville jeg gitt bort tingene. Hadde jeg vært A så hadde jeg bare kjøpt nytt utstyr. Dumt, men sånn er det. Anonymkode: 8150e...bfe 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå