Gå til innhold

Ungdomskoleelev: må vi kjøpe inn hurtigtestene for corona selv? Urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er smitte på skolen til barnet mitt. I dag er mitt barn hjemme da hun fikk vondt i halsen i dag. 

Kontaktet skolen og sa ifra, da vi har fått beskjed om å melde i fra med en gang. Hadde barnet reist på skolen og sagt ifra, hadde barnet fått med seg 3 hjemmetester. Fordi vi nå er hjemme og har gitt beskjed, må vi kjøpe selv, eller reise på teststedet. Der er det fullt i dag, og hun blir da satt i karantene de neste 2-3 dagene (pga høyt press) 

Så nå skal jeg altså betale 300 kr for 3 tester. Er dette riktig? Skjønner at det er frivillig å teste seg, men det er jo til alles beste at man sjekker. 

Men dette fører jo til at kanskje foreldre med dårligere råd ikke får testet barna sine. 

Er dette virkelig riktig? Møter man syk på skolen, får man gratis tester, holder man seg hjemme må man selv betale. 

Anonymkode: 26115...dcc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får sitte i karantene et par dager da vel. 

Anonymkode: adae8...8f6

• Liker 3
Skrevet

kan du ikke si dette til skolen og be om å få hente noen tester? 

• Liker 2
Skrevet

Kjøper man i veldig store kvanta, koster en hjemmetest bare 20-30 kroner. På noen apoteker koster de nå opp mot 100 pr stykk. Her er det noen apoteker som vet å ta seg godt betalt! En far i min datters klasse prøver å få kjøpt inn mange, så skal de som vil i klassen være med å spleise.

Anonymkode: 2fd37...62d

Skrevet

Nordmenn mener at alt skal betales av staten...

Anonymkode: 72c49...2fa

• Liker 2
Skrevet

Be om å få stikke innom skolen  for å hente hennes tester. 

Eventuelt vent til imorgen med testing på teststasjon. Det er ikke verre enn det, og så er det helg.

Svaret fra testen vil foreligge innen helgen er over og man er enten klar for skolen eller ikke.

• Liker 3
Skrevet
*Mocca* skrev (5 minutter siden):

Be om å få stikke innom skolen  for å hente hennes tester. 

Eventuelt vent til imorgen med testing på teststasjon. Det er ikke verre enn det, og så er det helg.

Svaret fra testen vil foreligge innen helgen er over og man er enten klar for skolen eller ikke.

Dette. Nå er det helg uansett, så barnet kan like godt ta en vanlig test. 

Hurtigtestene er så upålitelige uansett, at man kan like godt ta vanlig, først som sist. 

11 av 33 hurtigtester var falsk negativ.

Anonymkode: c4d0a...0e4

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville bare sendt henne til PCR- test så får det ta den tiden det tar. Er dessverre sånn nå for tiden at barn/unge vil få en del fravær. Når hun har symptomer mener jeg det er bedre med en PCR- test uansett

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nordmenn mener at alt skal betales av staten...

Anonymkode: 72c49...2fa

Vel, det er lovfestet at grunnskole er gratis, og helsehjelp for barn under viss alder er også gratis. Det er ikke noe vi "mener".

• Liker 5
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (5 timer siden):

Vel, det er lovfestet at grunnskole er gratis, og helsehjelp for barn under viss alder er også gratis. Det er ikke noe vi "mener".

Men ts får det gratis nå også, men hun får det ikke på dagen.

• Opprett ny...