AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Hei Bruker barna deres samme klær i bhg og til vanlig bruk? Hva om jakke og sko? Klærne går ann å vaske hverdag men hva om jakke? Har barna deres egen jakke til bhg bruk og til vanlig bruk? Jakken som blir brukt i bhg ser jo ikke ut. Syns det er litt flaut å gå rundt med den jakken hvis man skal besøke noen eller tur på senteret....🤣 Hva om skoene? Anonymkode: 3a317...403
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Bruker samme klær hjemme som i barnehagen. Hvis jakka ser helt jævlig ut blir den selvsagt vasket. Er den litt støvete drar jeg over med en rå klut før vi skal noe sted. Anonymkode: 9082c...3c6 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Han bruker som regel dress i barnehage og todelt hjemme. Ellers så kjøper vi brukt og arver vi mye, så har ofte to jakker i samme størrelse Anonymkode: d61c7...245
Memyselfandi00 Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Her har guttene en BHG garderobe og en hjemme garderobe. Noen synes kanskje det er å ta litt i men jeg liker å ha en hjemmegarderobe som jeg vet er flekkfri/ripefri. Å når det kommer til jakker/sko er dette også delt opp, så de har 2-3 jakker de bruker i BHG, å 2-3 jakker de bruker hjemme, samt mange par sko:)
Minlillelykke Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Vi bruker samme tøy i bhg son hjemme, vi har dog en bhg jakke og hjemme jakke
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Har samme garderobe i bhg som hjemme, foruten om en fin jakke og et penere par sko som han bruker om vi skal noe på fritiden. Anonymkode: e2e9d...f9f 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Har bare en jakke, men de bruker aldri jakke i barnehagen, bare dress. Vasker bare av med våtserviett hvis det er kommet flekk på jakken. Som regel har vi flere par sko da, noen er litt mer pene bysko og noen er rene barnehagesko som alltid ligger klar for utelek i barnehagen. Anonymkode: a5665...9e3
GammelKaktus Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Memyselfandi00 skrev (15 minutter siden): Her har guttene en BHG garderobe og en hjemme garderobe. Noen synes kanskje det er å ta litt i men jeg liker å ha en hjemmegarderobe som jeg vet er flekkfri/ripefri. Å når det kommer til jakker/sko er dette også delt opp, så de har 2-3 jakker de bruker i BHG, å 2-3 jakker de bruker hjemme, samt mange par sko:) Sånn gjorde jeg det og i barnehagetiden. 😄 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Bruker samme klær og sko hjemme og i barnehagen. Vasker jakka i maskin ved behov og får bort det meste. Det er ikke alt som går bort, men det stresser jeg ikke med. Har flere jakker og flere par sko/støvler, greit å ha når noe er vått/er i vask. 🙂 Anonymkode: e4d91...95a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Bruker samme, bortsett fra ett par sko som er fine, men bare med skolisser - og barnet kan ikke ta de på selv, og ergo ikke kan bruke i barnehagen. Anonymkode: 747cd...122
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Vi har flere utejakker, og bruker ofte en annen (ren) hjemme enn i barnehagen. Samtidig kan vi gjerne bytte på hvilken av jakkene som er hjemme og i barnehagen. Vi har arvet flere jakker av familie, og har dermed flere i samme størrelse. Anonymkode: d3ecb...a48
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 Barnet har noen litt finere klær som ikke brukes i barnehagen. Barnet har også noen litt mer lurvete klær som bare brukes i barnehagen. Vi skifter ofte klær når barnet kommer hjem, siden barnehagen er så mye ute. I bhg er det nødvendig med tynnull, men det trenger vi ikke hjemme hos oss. I sommer var det vanlige klær i bhg, men da var det stort sett nødvendig med helskift etterpå. Anonymkode: fc428...38e 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 Er ferdig med barnehage nå, men vi brukte i prinsippet de samme klærne hjemme og i barnehagen. Samtidig brukte de jo aldri jakke i barnehagen. Den ble kun brukt på vei til og fra, og når vi gjorde ting på fritiden. Så jakker var naturlig litt renere enn uteklærne i barnehagen. Sko hadde vi såpass mye av at vi alltid hadde et reservepar hjemme, som ble med i barnehagen ved behov. (Som hvis de andre var våte.) Det meste kan jo vaskes i maskin en gang imellom uansett. Men mye skitt kan også fjernes ved å vente til det tørker, og børste det av med en kost. Anonymkode: d98b5...4ec
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 Bruker stort sett samme klær, men har noen finere klesplagg som ikke brukes i bhg. Har flere jakker, varierer veldig hvilken jakke hun bruker til hva. Har nå noen overgangssko som brukes til/fra bhg og til lek ute, men skal vi på butikken eller besøke noen bruker hun de litt finere joggeskoa fra sommeren. Anonymkode: 7109a...8e8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 Jeg foretrekker egen til-og-fra jakke. Ellers er tøyet det samme, bortsett fra de fineste og mest upraktiske klærne som ikke brukes i bhg. Anonymkode: 41403...720
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå