AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Hvorfor er det ikke så mange som er interessert i å jobbe for kost og losji + en liten timelønn? Anonymkode: 984c9...ac1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Du må nesten si mer for å kunne ha en mening om det Anonymkode: ae41f...768
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Fordi folk flest vil gjøre noe med livet sitt. Å jobbe for kost og losji, pluss bittelitt lommepenger gjør at du ikke får gjort noe særlig. Anonymkode: 147ef...4b4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Man er jo ikke noe særlig fri med en sånn type jobb. Kan ikke bestemme hvor en skal bo selv og heller ikke hva maten er. Mye bedre å ha høyere lønn og betale det selv. Ofte kjip mat og dårlig bosted på slike jobber. Anonymkode: 3d1b6...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Jeg prøvde det da jeg var 18 år, skulle da bo hos en familie, og passe deres 3 barn. For det første så løy de om hvor de bodde, intervjuet hadde vi i Oslo, hvor jeg bodde. Og hun sa at de bodde 30 min utenfor Oslo, og at bussen gikk hvert 30 minutt. Så tenkte det var greit. Kom dit, dette var starten av vinteren, jeg fikk ikke ha på varme på rommet mitt, så der satt jeg og hakket tenner. De bodde 1,5 time utenfor Oslo, og på kvelden og i helgen gikk bussen annenhver time. Barna var helt ustyrlige, og de ville jeg skulle både jobbe flere timer enn avtalt, og gjøre mer husarbeid enn avtalt. Så jeg var der vel en uke, så sluttet jeg. Min erfaring er at sånne jobber er ofte drittjobber og du må bo på dårlige steder. Anonymkode: f6313...c58
Myrmica Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor er det ikke så mange som er interessert i å jobbe for kost og losji + en liten timelønn? Anonymkode: 984c9...ac1 Fordi de fleste vil velge selv hvor og hvordan de vil bo, og hva de skal ha til middag hver dag. I tillegg er kost+losji+lønn på slike steder som regel mye lavere enn en vanlig lønn andre steder. Jeg har gjort dette selv ett år, på en leirskole. Det var mest for læringens og opplevelsens skyld, ikke for å tjene masse penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå