Gå til innhold

Reisejobb når en er i turnus og 2 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 barn under 3 år. Jeg jobber turnus, med 1 til 2 ettermiddags vakter pr uke. 

Mannen min prøver å få til reisejobb hver gang han blir spurt. Nå ville han om noen uker, en uke jeg faktisk starter med ettermiddag på mandagen som han liksom skal reise dit (7 om morgen). Vi har INGEN til å sitte barnevakt. Jeg har også sagt at å jobbe borte med 2 små og jeg i turnus er uaktuelt, det er klin umulig å få til når vi ikke har muligheten til hjelp med barna. Hvordan kan jeg få dette inn i hodet hans med en te skje? Selv om jeg forklarer dette til han slik som her så vil han jo prøve å få det til. Så slitsomt å måtte ta den diskusjonen hver gang. 

Anonymkode: 790b5...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betale barnevakt? Tjener han godt i jobben? (Reisejobber bruker å være bedre betalt enn jobber som ikke krever reising = råd til å betale barnevakt). Hva er lønnsalternativet om han tar jobb som ikke krever reising? Kan du få deg jobb som ikke krever turnus? 

Anonymkode: 9ba80...b1d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Betale barnevakt? Tjener han godt i jobben? (Reisejobber bruker å være bedre betalt enn jobber som ikke krever reising = råd til å betale barnevakt). Hva er lønnsalternativet om han tar jobb som ikke krever reising? Kan du få deg jobb som ikke krever turnus? 

Anonymkode: 9ba80...b1d

Nei han har en gjennomsnittslønn, for meg er det uaktuelt å betale noen for å sitte barnepass da jeg måtte valgt et fremmed menneske. De jeg kjenner som er hjemmeværende har ME og små barn selv. 

Eneste fordelen men hans reisejobb er qt han får diettpenger men det er snakk om rundt 700 han uansett må skatte av. 

Nei jeg kan ikke bytte nå, har et krav om å jobbe der jeg jobber nå for å kunne ta fagbrev. Må jobbe i 2 år til 100% for å gå opp.

Skrevet

Hvor tenker han barna skal være de dagene du har ettermiddagsvakt da? Hvis han mener det løser seg, kan han si konkret hvordan?

Som du sier, reisejobb og turnusjobb går bare ikke overens når man har barn med mindre man har et familiemedlem eller noen andre i nærheten som kan og har et ønske om å stille opp.  

Min mann jobber offshore og jeg jobbet turnus. Jeg byttet til en dagtidsstilling etter endt permisjon med første barn. Ellers hadde det ikke gått. Men det var etter eget ønske, jeg hadde lyst til å prøve noe nytt og fikk et tilbud. Hos dere er ikke det aktuelt nå. Jeg kan skjønne at han kan ha et sterkt ønske om å prøve reisejobb, men nå er virkelig ikke riktig tid i livet. Dessuten er det uansett noe dere må bli enige sammen om nå som dere har barn sammen, jeg syns ikke det er noe han bare kan velge sånn uten videre mer. 

Anonymkode: 85642...272

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor tenker han barna skal være de dagene du har ettermiddagsvakt da? Hvis han mener det løser seg, kan han si konkret hvordan?

Som du sier, reisejobb og turnusjobb går bare ikke overens når man har barn med mindre man har et familiemedlem eller noen andre i nærheten som kan og har et ønske om å stille opp.  

Min mann jobber offshore og jeg jobbet turnus. Jeg byttet til en dagtidsstilling etter endt permisjon med første barn. Ellers hadde det ikke gått. Men det var etter eget ønske, jeg hadde lyst til å prøve noe nytt og fikk et tilbud. Hos dere er ikke det aktuelt nå. Jeg kan skjønne at han kan ha et sterkt ønske om å prøve reisejobb, men nå er virkelig ikke riktig tid i livet. Dessuten er det uansett noe dere må bli enige sammen om nå som dere har barn sammen, jeg syns ikke det er noe han bare kan velge sånn uten videre mer. 

Anonymkode: 85642...272

Nei han kan ikke si konkret hvordan det skal løse seg. Er dritt lei av de diskusjonene med han, det er helt uaktuelt. Før jeg jobbet turnus var det ofte reisejobb på han, ofte 1/3 av året på reisejobb, men fortsatt dårlig betalt, men da var det greit før barn og litt med barn men jeg var ikke i turnus. Nå har vi 2 barn og jeg jobber for å ta fagprøve, jeg må jobbe turnus. Kan ikke bare bytte arbeidssted for at han skal reise vekk å jobbe. Om barna så hadde vært 10 år så kunne de ikke bare vært alene hjemme mens mor jobber kveld. Takk for svar. Vet ikke helt hvordan jeg skal argumentere mer om det med han. Han vil helst at jeg skal ta feriedager, men nei de skal jeg spare til dager jeg skal ta fri med barna. 🤯🤯

• 4 uker senere...
Skrevet

Dytter opp denne tråden. 

Sjefen til samboeren min ønsker at han skal gå over i en annen stilling. Han vil få litt bedre lønn, men ikke  200 000 i lønnsøke. Det vil bety at han må jobbe litt helg, av og til komme hjem kl 21, mange ganger sove borte.. Noe av bortereisingen vil føre til et par dager fri. Det er snakk om norges- og utenlandsturer. Helt klart en spennende jobb, og han får oppleve mye nytt og spennende. 

Dere som jobber fullt, og har partner i slik jobb, hvordan har dere det? Når mannen sitter på pub med kunder, spiser på restaurant, mens dere er låst hjemme for å stelle med hus og barn og oppvasken? At han får noen dager fri av og til sliter jeg med å se verdien av. Vi er på jobb/skole/barnehage på dagtid, så det føles som en gode for han. Ikke for meg eller oss? 

Jeg er redd for å fortelle at jeg er svært negativ, fordi jeg er redd han kommer til å bli bitter på meg? At jeg hindrer han i en forfremmelse, i noe som helt klart er en fantastisk jobb for han. Jeg skjønner at han har lyst, men jeg har ikke? 

Anonymkode: d4be9...576

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som jobber fullt, og har partner i slik jobb, hvordan har dere det? Når mannen sitter på pub med kunder, spiser på restaurant, mens dere er låst hjemme for å stelle med hus og barn og oppvasken? At han får noen dager fri av og til sliter jeg med å se verdien av. Vi er på jobb/skole/barnehage på dagtid, så det føles som en gode for han. Ikke for meg eller oss? 

Du maler dette fra ditt eget perspektiv. Det er temmelig slitsomt med slike kundemøter på restaurant, overnatting borte etc. Du bør legge vekk holdningen din om at mannen får fri. 

Anonymkode: d8851...644

Skrevet

Vi hade det så i flera år, fast det var mannen i turnus och jobb varannan helg och jag som reste en del. 

vi hade en barnflicka genom en förmedling som hämtade barnen 1-2 gånger i veckan. Barnen kunde sig trygga med henne (vi hade faktiskt flera över dessa år) och vi kunde både jobba - och vara med barnen. 

de veckor jag inte hade resor med jobbet hämtade hon en dag där jag jobbade över, för att kunna gå lite tidigare andra dagar. 

det var värt pengarna, billigare än två bilar, mer flexibelt, och vårt lilla kontaktnät med bestemor och vänner kunde vi spara till någon speciellt tillfälle. Inte för att lösa vardagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...