AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Hvordan ta tak i "problemet"? Jeg er selv sjenert. Synes der er vanskelig å prate helt åpent om sex. Jeg vet nok ikke helt nøyaktig hva jeg liker, så jeg føler at jeg ikke har en "seksuell identitet". Altså jeg vet jo ting jeg liker, men kan feks ikke forklare hvorfor. Noe tenner meg bare uten at det er fordi sånn eller sånn. Jeg er også svært lite frampå. Tar lite initiativ, tør ikke by på meg selv. Ønsker jo å være mer frempå, men føler det blir så rart. Tør ikke, og er liksom ikke typisk meg. Partner vet litt om dette, men føler ikke helt han forstår. Det er ikke bare for meg å en dag komme ut av dusjen og åpne håndkledet og si "kom, jeg vil ha deg nå". Det sitter så langt inne! Ønsker råd fra dere som er sjenert og dere som har partner som er det. Hvordan løse dette? Hva hjelper deg og hva hjelper ikke? Og, nei, det er ikke bare å svare "kommunikasjon" eller "snskk med han". Jeg trenger konkrete råd. Anonymkode: 6ced3...7b9 3
Doktor Dyregod Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 At du ønsker å gjøre noe med det er jo det viktigste. Ønsker han at du gjør noe med det da? Da tenker jeg at små skritt i riktig retning er måten å gjøre det. Hvis det er en ting du har lyst til å gjøre som du nesten tør, så bare tvinge deg selv å gjøre det. Får du en bra feedback på det, så blir det lettere. Da kan neste skritt planlegges. Lykke til🤞
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Kanskje det er lettere for deg å skrive noe om det? Eller hva med å bare si til Jan- jeg skulle ønske jeg hadde litt lettere for å snakke åpent om seksualitet, men det er vanskelig for meg? Da har du åpnet litt, og så kan dere snakke litt rundt det. Ta det veldig pent og rolig. Kanskje du finner en liten filmsnutt eller erotisk novelle du tenner på- så kan du vise han- uten å si så mye? Anonymkode: 79c81...5d2 1
wandagirl Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 Har vært ganske sjenert selv og jeg har ikke noe bedre råd enn å jobbe deg litt ut av komfortsonen. Jobbe med selvbilde hjalp for min egen del. Så kan du jo begynne forsiktig med å ta initiativ. For noen er det lettere å kommunisere ønsker/behov eller evt tease gjennom meldinger/bilder. Kanskje kjøpe deg litt sensuelt undertøy. Ett skritt av gangen 3
Fioljenta Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Enig med @wandagirl. Ta små, forsiktige initiativ slik at du blir trygg på hvert steg før du går videre. 🤗 Du kan jo øve deg på å være mer frimodig og åpen. Men kun dersom du selv ønsker det. Det er ingenting galt i være sjenert. 💜 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Jeg er ikke sjenert, men har slitt med dårlig selvtillit, og det er da kjempe vanskelig å ta initiativ. Det som fungerte for meg var å gjøre noe som sendte åpenbare hint. For eksempel ta på meg en kort, litt gjennomsiktig kimono etter dusj fremfor den lange og tykke som var heldekkende. Om mannen din er ved sine fulle fem så vil han så klart reagere med en gang han ser de nakne beina dine og den nakne kroppen din gjennom kimonoen, og så tar han sikkert saken i egne hender. Om han er litt treg kan du bevege deg nært han, sette deg ved siden av han, om du føler deg ekstra spicy kan du sette deg skrevs over han. Typen bekledning trenger ikke være nøyaktig det jeg beskriver, men noe annet som du tenker er sensuelt/sexy, og som du vet at han vil reagere på. For eksempel om han har en greie for nettingstrømper, så kan du ta på det. Å kle seg sexy eller opptre på den måten naken eller i lettere bekledning, er litt skummelt, og hver eneste gang jeg gjorde det så klarte jeg ikke ha et forførende "ta meg!" blikk. Jeg småfniste litt for meg selv, prøvde å holde meg alvorlig, men det brøt ofte ut i et smil eller litt latter. Det avvæpnet situasjonen litt for meg og min samboer var bare sjarmert (og kåt som faen). Noen ganger "mistet" jeg ting foran han, for eksempel tv-kontrollen eller mobilen, og bøyde meg ned for å ta det opp med rumpa mot han. Selvsagt bøyde jeg meg ned på en måte som gjorde at han fikk innsyn og slikt, brukte å gjøre dette når jeg hadde barbert meg (brukte å variere på det). Ble båret til soverommet med en gang, noen ganger tatt der og da. Om der er et antrekk han liker ekstra godt på deg, kan du jo bruke det og "fremheve" det litt. For eksempel om han liker kort skjørt. Dropp trusa en dag eller ha en strømpebukse med hull i for enkel tilgang, slik at han kan knulle/slikke deg mens du har favorittantrekket hans på. Liker han fotball? Bruk t-skjorta til favorittlaget hans, ikke bruk bh og kanskje bare en liten stringtruse - eller ingen truse, om t-skjorten er litt over sized. Du trenger ikke si til han "jeg vil ha deg!" men du kan vise det. Som kvinne har du det letteste redskapet lett tilgjengelig, og det er kroppen din, for det er den han tenner på og vil se mer av. Å bruke sexy bekledning/undertøy er som et fint gavepapir. Prøv ut litt forskjellig og se om du finner noe du føler deg sexy i. Husk at det er ikke som mål å se perfekt ut, det skal bare komplimentere den allerede pene kroppen din. Velg det du syns er flatterende og som fremhever det du liker. Føl deg sexy. Dette vil styrke selvtilliten din, som igjen vil hjelpe på det å være sjenert, og før du vet ordet av det så kanskje du klarer å ta han for deg AKKURAT slik du ønsker. Det er også viktig å tenke at sex er ikke kleint. Å være sexy for partneren sin og gjøre deilig ting, er ikke kleint. Å være seksuell er ikke kleint. Du er ikke klein når du kler deg i lekkert undertøy. Det er heller ingenting å være flau over. Sexen blir så mye bedre når det renner over av kåtskap og alle lamper er tent, og om du byr på deg selv og viser mannen at du vil ha han, og han vil ha deg, så blir jo resultatet hellig.. Anonymkode: 49da3...2f6 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Jeg elsker å se på sjenerte nakne jenter, pikken blir ekstra glad når en små sjenert dame viser litt av musa. Anonymkode: 5d718...482 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kanskje det er lettere for deg å skrive noe om det? Eller hva med å bare si til Jan- jeg skulle ønske jeg hadde litt lettere for å snakke åpent om seksualitet, men det er vanskelig for meg? Da har du åpnet litt, og så kan dere snakke litt rundt det. Ta det veldig pent og rolig. Kanskje du finner en liten filmsnutt eller erotisk novelle du tenner på- så kan du vise han- uten å si så mye? Anonymkode: 79c81...5d2 Jeg har forsøkt å si det slik. Men føler jeg er veldig alene om å ha det slik. Virker som alle rundt er SÅ åpen og ikke har problemer å snakke om slikt. Men jeg er veldig privat av meg, og føler det er flaut å være så lite frigjort i 2021... Er ikke slik at jeg må ha heavy BDSM og synes slikt er vanskelig å prate om, men jeg føler det helt enkle og vaniljete også er vanskelig å prate om. Feks å bare fortelle hva som gjør meg kåt. Jeg dagdrømmer ikke så mye, så helt ærlig så har jeg ikke alltid helt en formening om hva, jeg bare vet jeg er kåt når jeg er det. Anonymkode: 6ced3...7b9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har forsøkt å si det slik. Men føler jeg er veldig alene om å ha det slik. Virker som alle rundt er SÅ åpen og ikke har problemer å snakke om slikt. Men jeg er veldig privat av meg, og føler det er flaut å være så lite frigjort i 2021... Er ikke slik at jeg må ha heavy BDSM og synes slikt er vanskelig å prate om, men jeg føler det helt enkle og vaniljete også er vanskelig å prate om. Feks å bare fortelle hva som gjør meg kåt. Jeg dagdrømmer ikke så mye, så helt ærlig så har jeg ikke alltid helt en formening om hva, jeg bare vet jeg er kåt når jeg er det. Anonymkode: 6ced3...7b9 Du da, det er helt vanlig ❤️ Isyedenfor å forklarte på hva du gjør feil ovenfor han, er det noe du kanskje ønsker å prøve i senga? Å bare fortelle han det, gjør myyyyyye altså Jeg kan være sjenert selv, det jeg pleier å gjøre er å bare gå å enten legge meg på eller sette meg på mannen 😂 sier ingenting. Det trengs ikke. Uansett om jeg har på meg klær eller ikke Noe annet jeg gjør, er å gi han et kyss. Og så kysse litt til, og litt til, og vipps så er han kåt 😂 Menn er ganske enkle der altså Noe annet du kan gjøre, om du er komfortabel med det, er å sende han sexy bilder på snapchat. Trenger ikke være direkte nakenbilder, men han setter nok stor pris på at du prøver gjøre deg deilig og fin for han. Det kan du også gjøre om du er hjemme 😜 Legg deg i senga og send et sexy bilde, så tror jeg han kommer fort inn på rommet altså 😂 Anonymkode: 30e19...a04 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Kanskje et dumt råd, men det var alkoholen som løsnet ting for meg. Et par glass vin, og brått så turde jeg å si og gjøre det jeg hadde tenkt på lenge. Og det funket. Neste gang jeg ville prøve noe nytt trengte jeg bare ett glass vin. Og nå har jeg på en måte fått hull på verkebyllen og tørr å være helt edru når jeg foreslår nye ting. Vi har vært gift i 20 år og har det kjempefint. Men for meg er det svært vanskelig å foreslå ting vi ikke har gjort før. Det er helt irrasjonelt, da jeg har verdens beste mann. Men det er bare slik jeg er. Anonymkode: c4cdc...e60
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Ingenting er mer sexy enn kvinner som har så stor selvtillit at de ikke tør å si at de ønsker sex verbalt, men sender hint i forskjellige varianter. Kjenner jeg blir lett opphisset av bare tanken på at i kveld så blir det hint fra fruen. Anonymkode: 9deea...aa5
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ingenting er mer sexy enn kvinner som har så stor selvtillit at de ikke tør å si at de ønsker sex verbalt, men sender hint i forskjellige varianter. Kjenner jeg blir lett opphisset av bare tanken på at i kveld så blir det hint fra fruen. Anonymkode: 9deea...aa5 Hvilke hint liker du? 🙈 Anonymkode: 30e19...a04
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #13 Skrevet 10. september 2021 Jeg var ufattelig sjenert i senga før, og er det vel egentlig fortsatt. Har vokst opp strengt religiøst, så endte opp med å gifte meg med min første kjæreste (ikke sex før ekteskapet og alt det der). Mannen min viste seg å være veldig lukket og nesten litt klinisk i senga, og ikke var han spesielt interessert i sex heller. Jeg ønsket egentlig å være litt mer vågal og prøve nye ting, men etterhvert ble jeg rimelig lei av å bli avvist og endte opp helt uten sexliv til slutt. Gikk fra mannen i fjor og har endt opp med ny kjæreste med et helt annet syn på sex. Jeg følte meg veldig klein i begynnelsen og var veldig opptatt av å gjøre ting "riktig", og jeg hadde ikke noe språk, verken verbalt eller fysisk, som kunne hjelpe meg å formidle hva jeg likte og hadde lyst til. Han på sin side sa til meg at "vi leker jo bare, du kan ikke gjøre noen feil, for vi bare prøver oss fram". Jeg er ikke helt der ennå, men jeg er mye mer avslappet og godt på vei til å få en egen seksuell identitet og klare å uttrykke den. Sex skal være gøy, og det gjør ingenting om man er litt klønete og ler. Kanskje det f.eks går an å spørre hva han liker, og så senere "overraske" ham med det uten å si noe? Hvis dere ser noe sexy på TV: "Hva hadde du gjort hvis jeg gjorde sånn/hadde dukket opp i det antrekket der, osv?" Eller, etter sex, si "jeg likte ekstra godt den tingen du gjorde i stad, gjør gjerne det igjen" (hvis det er tilfellet, altså). Han kommer definitivt til å bli veldig interessert i å få vite mer. Og, forslaget om å åpne seg og fortelle ting etter et par glass vin funker faktisk veldig bra. Det betyr jo ikke at man skal drikke seg til mot hver gang man skal ha sex eller snakke om det. Poenget er å få i gang en samtale og prøve seg forsiktig fram, og så bli tryggere litt etter litt. Det har i hvert fall funket for meg Anonymkode: cec49...e9a 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #14 Skrevet 10. september 2021 Jeg er så sjenert at jeg ønsker å bruke gloryhole. Anonymkode: 5d718...482
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #15 Skrevet 11. september 2021 On 9/9/2021 at 3:56 AM, AnonymBruker said: Hvordan ta tak i "problemet"? Jeg er selv sjenert. Synes der er vanskelig å prate helt åpent om sex. Jeg vet nok ikke helt nøyaktig hva jeg liker, så jeg føler at jeg ikke har en "seksuell identitet". Altså jeg vet jo ting jeg liker, men kan feks ikke forklare hvorfor. Noe tenner meg bare uten at det er fordi sånn eller sånn. Jeg er også svært lite frampå. Tar lite initiativ, tør ikke by på meg selv. Ønsker jo å være mer frempå, men føler det blir så rart. Tør ikke, og er liksom ikke typisk meg. Partner vet litt om dette, men føler ikke helt han forstår. Det er ikke bare for meg å en dag komme ut av dusjen og åpne håndkledet og si "kom, jeg vil ha deg nå". Det sitter så langt inne! Ønsker råd fra dere som er sjenert og dere som har partner som er det. Hvordan løse dette? Hva hjelper deg og hva hjelper ikke? Og, nei, det er ikke bare å svare "kommunikasjon" eller "snskk med han". Jeg trenger konkrete råd. Anonymkode: 6ced3...7b9 Jeg var ganske lik som det du beskriver. Det du sitter med er vanskelig. Jeg var heldig, kjæresten forstod at dette var vanskelig for meg og det fikk meg til å slappe av mer, men jeg slet i starten. For meg høres det ut som om du trenger å slippe deg litt løs. Gi litt faen med andre ord. Jeg vet at det kan høres vanskelig ut, men prøv og tving deg frem til å faktisk ta initiativet. Er det en ting du liker? Ikke tenk på hvorfor du liker den tingen, men heller hvor godt du liker det. Ikke tenk på hvorfor du blir tent av noe, tenk heller på hvor tent du blir av det. Sex skal nytes, ikke analyseres. Er det etter hvert flere ting du liker? Din "seksuelle identitet" vil komme når du blir litt tryggere på deg selv. Hvis du klarer det så mistenker jeg at du kommer til å klare og være litt mer frempå etterhvert Anonymkode: 80323...985
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå