AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #1 Skrevet 9. september 2021 Det er mitt første barn som er 2 år gammel og startet i bhg 16.aug. det har ikke gått mer enn 3 uker enda og han er blitt forkjølet for andre gang. Først varte forkjølelsen i 1.5 uke til han ble helt frisk. Måtte holde han hjemme i 4 dager. han er snørrete i dag igjen. Ufff Er det dette som kalles bhg livet? 😰😰 Anonymkode: 3df73...4c2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Helt vanlig. Anonymkode: efebc...a83 8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Helt vanlig! Anonymkode: b3d67...3a6 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt vanlig. Anonymkode: efebc...a83 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt vanlig! Anonymkode: b3d67...3a6 Ok! Men hvordan blir det med jobben til foreldre da?? Slik blir jo sykedagene brukt opp ganske fort. Eller sender dere barnet så lenge det bare er forkjølelse? Ts Anonymkode: 3df73...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok! Men hvordan blir det med jobben til foreldre da?? Slik blir jo sykedagene brukt opp ganske fort. Eller sender dere barnet så lenge det bare er forkjølelse? Ts Anonymkode: 3df73...4c2 Det er vanlig første året. Det er ikke nødvendigvis slik resten av barnehagelivet. Anonymkode: 2d5ff...a0b 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vanlig første året. Det er ikke nødvendigvis slik resten av barnehagelivet. Anonymkode: 2d5ff...a0b Ok får håpe på det beste Anonymkode: 3df73...4c2
Durinur Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 (endret) Sånn livet i barnehage er ja. Og når dere først kommer over den første forkjølelseskneika kommer omgangssyken... Bare å glede seg Men blir bedre på andre året! Endret 9. september 2021 av Durinur 4
Tuppeluri Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Guttungen her begynte 16.aug, tok 1 uke så var han forskjøla med feber og hele pakka. Febern ga seg etter noen dager heldigvis, men snørra og hosten henger i enda. Begynner å bli ganske lei. Men det er absolutt normalt. De fleste sier at første året er det værste, og at vi kommer til å ha en spennende høst i vente 😅 Å vi foreldre ble jo selvfølgelig sjuke vi også. Værst for mannen med manflu egentlig, jeg klarer meg fint. Men ungen må vel ikke være hjemme med snørr og hoste? Vi fikk beskjed at ungen kunne fint komme i barnehagen så lenge den ikke har feber. 3
Minlillelykke Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Helt normalt. Første året er intenst. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Helt normalt. I vår bhg kan barnet komme tilbake etter allmenntilstanden er god og negativ koronatest. Minimum 1 dag hjemme. Tar vi ikke koronatest må vi vente til symptomene gir seg. Anonymkode: 95d19...32c 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er mitt første barn som er 2 år gammel og startet i bhg 16.aug. det har ikke gått mer enn 3 uker enda og han er blitt forkjølet for andre gang. Først varte forkjølelsen i 1.5 uke til han ble helt frisk. Måtte holde han hjemme i 4 dager. han er snørrete i dag igjen. Ufff Er det dette som kalles bhg livet? 😰😰 Anonymkode: 3df73...4c2 Helt vanlig. Av 10/11 dager hadde du han hjemme i 4dager, han ble vel smittet av noen andre. Og så er han selv tilbake i bhg og smitter andre som igjen smitter han. Og sånn har du det gående! Akkurst som de som sender skikkelig forskjøla barn på skolen så resten må holde barna hjemme og teste.. Mest smittsom de første dagene da. Anonymkode: d2193...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 Forkjølelse, lungebetennelse, omgangssyke, barnemark, lus og vannkopper. Når barna begynte på skolen er der nesten ikke noe sykdom lenger 🙂 Men i barnehagen er det mye snørrete barn som biter, sliter på hender og leker. Smitten sprer seg fort. Barn sendes i barnehagen når allmenntilstanden er bra. Anonymkode: 5c337...71c 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 Min eldste var omtrent mer hjemme fra bhg enn i bhg den første vinteren (han startet i november). Det var virus etter virus med høy feber og som satt i lenge. Jeg fikk også alt han fikk. Det var helt ærlig et grusomt år med skyhøyt sykefravær. Heldigvis har jeg en forståelsesfull sjef som hadde vært gjennom det samme. Og så ble det gradvis bedre 😊 Anonymkode: 0342f...f43 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 Med førstemann var det sånn, andre ble mer syk det første året pga eldre søsken tok med basselusker hjem, så ikke SÅ mye sykdom da hun startet i barnehagen. Anonymkode: ba4a0...90b 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 Helt normalt, også for oss som ikke har barn, men jobber sammen med småbarnsforeldre. Da får vi alt som går i barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 I år er det ekstra ille i vår barnehage! Henger nok sammen med at det var helt minimalt i fjor Anonymkode: 9f0d3...ca5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå