Gå til innhold

Mobbere får barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke ment på en slem måte. Dere som har blitt mobbet, hva synes dere når mobbere får barn osv.? 

Det er litt rart, men jeg er ikke imot det. Folk er jo ikke statiske. Vi har forskjellige roller. Skjønner det er et rart spørsmål. Får bare en rar følelse av det. 

Anonymkode: e2ccb...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle stå Mobbere SOM får barn

Skrevet

Man kan bare håpe de har fått den hjelpen de trenger så de ikke lenger må hakke på andre for å takle hverdagen.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker at alle kan forandre seg? 

Anonymkode: f986c...b3f

• Liker 7
Skrevet

Flere av mine gamle mobbere har idag barn. Jeg tenker at folk forandrer seg og at den oppførselen de hadde på ungdomsskolen nødvendigvis ikke er noe de tar med seg inn i voksenlivet.

• Liker 9
Skrevet

En av de verste mobberne fra ungdomsskolen har barn. Ser ut som den gutten går i fars fotspor.. 

Anonymkode: 919c6...f21

• Liker 8
Skrevet

Hva med fysiske mobbere med psykopatiske trekk i lang tid?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Sønnen til en av mobberne mine gikk i datteren min sin klasse på barneskolen, og prøvde seg på å plage datteren min, men det han ikke var klar over at guttungen min gikk i klassen over, og han gjør alt for å beskytte sin lillesøster. Endte med at guttungen min gav han en omgang juling. Så råtne epler faller ikke langt fra stammen!

Endret av Anciol
  • Liker 20
Skrevet

Tenker at alle kan forandre seg på de åra det går fra de er en mobber til de får barn, men så vet jeg om en som mobbet en veninne av mamma alle åra på barne-ungdomskolen, jeg gikk en klasse over sønnen hans, og han mobbet meg, han mobbet lille søsteren min, han mobbet alle som ikke var enige med han. Værste er at han hadde mange på sin side fordi han var "En av bygda".

• Liker 3
Skrevet
Tuppeluri skrev (19 timer siden):

Tenker at alle kan forandre seg på de åra det går fra de er en mobber til de får barn, men så vet jeg om en som mobbet en veninne av mamma alle åra på barne-ungdomskolen, jeg gikk en klasse over sønnen hans, og han mobbet meg, han mobbet lille søsteren min, han mobbet alle som ikke var enige med han. Værste er at han hadde mange på sin side fordi han var "En av bygda".

En av bygda ja.. kjenner til det.. ingen tør å si eller gjøre noe av feighet

Anonymkode: 908b5...558

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva med fysiske mobbere med psykopatiske trekk i lang tid?

Regner med at folk ikke har samme oppførsel i voksenlivet som de hadde på barneskolen og ungdomsskolen...

• Liker 4
Skrevet
Flamme skrev (1 minutt siden):

Regner med at folk ikke har samme oppførsel i voksenlivet som de hadde på barneskolen og ungdomsskolen...

Nja. Bare ta en titt på Rampelysforumet, der inne er det mange mobbere som har barn. Hva tror du disse barna lærer når foreldrene deres sitter på internett og mobber andre?

Anonymkode: cb855...7b1

• Liker 4
Skrevet

Jeg er en av mobberne og må jo si at jeg synes vi har like stor rett til - og glede av - å få barn som alle andre. 

Verdier og tankesett endrer seg jo med årene, ikke som om jeg ville oppdra mine barn til å bli mobbere. Men for å være ærlig tror jeg fremdeles på at det er lurt å hevde seg og ikke minst ta igjen med andre som er ufine.

Anonymkode: 4d581...689

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nja. Bare ta en titt på Rampelysforumet, der inne er det mange mobbere som har barn. Hva tror du disse barna lærer når foreldrene deres sitter på internett og mobber andre?

Men altså, å være mobbete er ikke én persons hele personlighet. Man er litt mer enn bare et mobbeoffer eller bare en mobber 😅 Jeg kan også synes det er latterlig når voksne mennesker gjør kleine ting, betyr ikke at jeg lærer det bort til barna mine eller at det er hele personligheten min. Tenker at de som mobbet på ungdomsskolen / barneskolen sikkert hadde sine grunner  til det, på samme vis som at vi andre gjorde rare ting vi også har vokst i fra. Nekter å tro at alle som har mobbet noen på barneskolen fortsetter med det resten av livet sitt.

• Liker 2
Skrevet
Flamme skrev (Akkurat nå):

Men altså, å være mobbete er ikke én persons hele personlighet. Man er litt mer enn bare et mobbeoffer eller bare en mobber 😅 Jeg kan også synes det er latterlig når voksne mennesker gjør kleine ting, betyr ikke at jeg lærer det bort til barna mine eller at det er hele personligheten min. Tenker at de som mobbet på ungdomsskolen / barneskolen sikkert hadde sine grunner  til det, på samme vis som at vi andre gjorde rare ting vi også har vokst i fra. Nekter å tro at alle som har mobbet noen på barneskolen fortsetter med det resten av livet sitt.

Jeg har ikke sagt at alle som var mobbere på barneskolen også er mobbere som voksne. Men en god del er nok det, det ser man i forumet her blant annet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er en av mobberne og må jo si at jeg synes vi har like stor rett til - og glede av - å få barn som alle andre. 

Verdier og tankesett endrer seg jo med årene, ikke som om jeg ville oppdra mine barn til å bli mobbere. Men for å være ærlig tror jeg fremdeles på at det er lurt å hevde seg og ikke minst ta igjen med andre som er ufine.

Enig. Litt rart at noen mennesker blir mobbet hele livet. Begynner på barneskolen og fortsetter liksom i arbeidslivet at mange forskjellige "mobbere". Hadde ei i klassen som mente hun ble mobbet hele livet av alle, men altså jenta var jo klin kokkos og tålte ikke å få tilbakemelding på at personligheten og oppførselen hennes var uakseptabel i en vennegjeng. Føler mange er sånn "er ikke noe galt med meg, er noe galt med alle mobbere", når de selv er helt sinnsykt spesielle og ikke klarer å følge en eneste sosial spilleregel. Vi "normale" får jo også kommentarer på personlighet og utseende i blandt, betyr ikke at vi alle føler oss mobbet for det. 

Merk at jeg snakker om noen, ikke alle. Finnes helt klart drittunger som mobber uten grunn. 

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Flamme said:

Enig. Litt rart at noen mennesker blir mobbet hele livet. Begynner på barneskolen og fortsetter liksom i arbeidslivet at mange forskjellige "mobbere". Hadde ei i klassen som mente hun ble mobbet hele livet av alle, men altså jenta var jo klin kokkos og tålte ikke å få tilbakemelding på at personligheten og oppførselen hennes var uakseptabel i en vennegjeng. Føler mange er sånn "er ikke noe galt med meg, er noe galt med alle mobbere", når de selv er helt sinnsykt spesielle og ikke klarer å følge en eneste sosial spilleregel. Vi "normale" får jo også kommentarer på personlighet og utseende i blandt, betyr ikke at vi alle føler oss mobbet for det. 

Merk at jeg snakker om noen, ikke alle. Finnes helt klart drittunger som mobber uten grunn. 

Definitvt helt enig der! Noen ser også ut til å trives svært godt i "offerrollen" og tar på seg den vel fort, så blir det litt tankens kraft i det hele og de forblir et offer nesten uavhengig av hva andre rundt dem foretar seg. 

Det gjelder selvfølgelig ikke alle, akkurat slik aom at det alle mobbere ikke er født ondsinnet. 

Man tar på seg en rolle, og spsielt barne- og ungdomsskolen er vel gjerne år av livet hvor vi alle utforsker våre egne roller dypere. Ta min mobbing f.eks. Jeg mobbet på barneskolen og jeg mobbet i 8. og 9. klasse. i 10. klasse var jeg så trygg på meg selv at jeg ikke følte behov for å utforske denne delen av meg selv lenger. Holdt helt kjeft, og som "sjefsbitch" ble flere med på lasset hvilket førte til generelt mindre mobbing på vårt trinn i 10. klasse.

Jeg kan dog ikke lastes for denne delen av meg selv i all fremtid. Det var som det var. Barn gjør mange rare ting. Mulig mine barn har større forutsetning for å bli mobber enn mobbeoffer på grunn av måten jeg oppdrar de på, men det er nok både genetikk og miljø samt tilfeldigheter som bestemmer hvem som havner i hvilken rolle.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 2.44):

Dette er ikke ment på en slem måte. Dere som har blitt mobbet, hva synes dere når mobbere får barn osv.? 

Det er litt rart, men jeg er ikke imot det. Folk er jo ikke statiske. Vi har forskjellige roller. Skjønner det er et rart spørsmål. Får bare en rar følelse av det. 

Jeg meldte mobberen min til bv.

Anonymkode: e098f...d76

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg meldte mobberen min til bv.

Anonymkode: e098f...d76

På hvilket grunnlag?

• Liker 1
Skrevet

Det er skummelt når de som er stygg mot Andre får barn jeg blir bekymret hva de lærer barna sine. Ser også på kg mange uten sympati empati som er stygg mot andre og masse diskriminasjob Håper ikke de er sånn rundt barna sine. Hilsen en mamma

Anonymkode: 9931f...046

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...