AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Jeg har akkurat fullført en bachelor som barnehagelærer, men vil på ingen måte jobbe i barnehage. Jeg brenner for digital markedsføring og har fått en deltidsjobb innen dette for en bedrift. Bør jeg ta ny bachelor eller eventuelt noen kurs? Flere som har vært i samme situasjon og som kan fortelle hva slags valg de gjorde? jeg er forvirret😅 Anonymkode: 4c33c...066
goho Skrevet 9. september 2021 #2 Skrevet 9. september 2021 Men.. Hvorfor tok du den utdannelsen da? Lei pedleder her selv, men jeg hadde interessen og nysgjerrigheten. Den ble borte for lengst. Du stiller veldig lavt med den utdannelsen ja. Kan bare utdanne deg til å jobbe med barn, helst syke barn. Det er jo bare mer slitsomt ser jeg på de som er innom og studert spesped. Du må nok ta en ny utdannelse, desverre.. Sånn er det. "Vår" utdannelse er bortkastet om du vil ut av barnehagen. Som jeg angrer! 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #3 Skrevet 9. september 2021 Jeg fant nok ut av dette for sent dessverre😊 Det er ikke alltid så lett å vite akkurat hva man vil bli gitt. får vurdere ny utdannelse om jeg fikk får fast, der jeg er nå😅 Anonymkode: 4c33c...066
Eriksen1994 Skrevet 9. september 2021 #4 Skrevet 9. september 2021 goho skrev (11 minutter siden): Men.. Hvorfor tok du den utdannelsen da? Lei pedleder her selv, men jeg hadde interessen og nysgjerrigheten. Den ble borte for lengst. Du stiller veldig lavt med den utdannelsen ja. Kan bare utdanne deg til å jobbe med barn, helst syke barn. Det er jo bare mer slitsomt ser jeg på de som er innom og studert spesped. Du må nok ta en ny utdannelse, desverre.. Sånn er det. "Vår" utdannelse er bortkastet om du vil ut av barnehagen. Som jeg angrer! Jeg fant nok ut av dette for sent dessverre😊 Det er ikke alltid så lett å vite akkurat hva man vil bli gitt. får vurdere ny utdannelse om jeg fikk får fast, der jeg er nå😅
solmåneogstjerner Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 (endret) Men du har jo har jo valgt og bestått en utdannelse som gir deg mye bedre sjanse for å få jobb ihvertfall. Veldig mye lettere å få jobb som barnehagelærer enn som markedsfører, det er ihvertfall sikkert. Hvis markedsføring er en drøm for deg så ville jeg tatt utdannelsen på deltid, samtidig med at du jobber i barnehage. Og så begynner du å jobbe med det når du får napp. Det er dessverre ikke så superenkelt å få en fulltidsjobb innen markedsføring. Kan du kombinere den deltidsjobben du har fått tilbud om nå med barnehage? Endret 9. september 2021 av solmåneogstjerner 3
goho Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden): Men du har jo har jo valgt og bestått en utdannelse som gir deg mye bedre sjanse for å få jobb ihvertfall. Veldig mye lettere å få jobb som barnehagelærer enn som markedsfører, det er ihvertfall sikkert. Hvis markedsføring er en drøm for deg så ville jeg tatt utdannelsen på deltid, samtidig med at du jobber i barnehage. Og så begynner du å jobbe med det når du får napp. Det er dessverre ikke så superenkelt å få en fulltidsjobb innen markedsføring. Hvis hun virkelig mistrives på jobb, og skulle ta en bacheor på deltid i tillegg, tror jeg hun ender opp med ingen av delene. Barnehage er krevende altså. Du må alltid være på, kan aldri slappe av. Så rett og studere etter det. Hadde aldri orket det!!! 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Skjønner deg godt. Jeg gjorde samme feilen, bare med sykepleierutdannelse. Allerede et par måneder inn i studiet kjente jeg at dette vil jeg absolutt ikke jobbe med, man man er jo ikke en quitter som ikke fullfører studiet… Så da ble bacheloren fullført og jeg jobbet i to år før jeg ikke klarte mer og begynte på skolen igjen. Får fortsatt gåsehud og blir kaldsvett om jeg må inn på et sykehus eller et sykehjem. Luktene, lydene… grøss og gru. Anonymkode: 93517...d5c 4
Maranta Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Jeg er i en lignende situasjon som deg, og vurderer sterkt å ta en ny utdanning som jeg synes er mer interessant. Har fra før en bachelor i sykepleie og trives greit i jobben, men jeg vet ikke om det er det jeg ønsker å jobbe med i alle årene til jeg pensjonerer meg. Vet ikke hva som er smartest å velge mellom kurs eller utdanning innenfor digital markedsføring, men hadde jeg vært deg hadde jeg sikkert tatt en ny utdanning på deltid, for å kunne jobbe litt underveis. Kanskje kan du kombinere deltidsjobben din med utdanningen, hvis du kan studere i nærheten av der du jobber. Det er jo tross alt dette du brenner for, årene blir nok lange om du jobber innenfor et felt du ikke vil jobbe med. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Bare ta en ny utdannelse. Med barnehagelærer i bunn kan du se om du kan jobbe på barneavlastning eller bolig for utviklingshemmede i helgene, så har du litt inntekt. Der bør du kunne få lønn som miljøterapeut, det ville du gjort i min kommune. Du skal tross alt jobbe til du er over 70, så det å gjøre noe du ønsker er viktig. Anonymkode: 36e56...961 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Du har allerede deltidsjobb? Bruk denne høsten på å orientere deg og lære så mye som mulig. Da vil alt bli klarere etter hvert. Egentlig burde det være krav til et års praksis i barnehagen før man begynner på barnehagelærerutdanningen. For den jobben er virkelig alt annet enn man tror. Anonymkode: f5bdb...306 1
Frauken Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Hei! Jeg jobber med digital markedsføring, og har bachelor innenfor dette. Jeg har nå jobbet i ca. 6 år etter endt utdannelse og stortrives. Har jobbet både i byrå og på kundesiden. Jeg har vært med i flere ansettelsesprosesser, og de som blir kalt inn til intervju er de med relevant utdannelse. Siden du har deltidsjobb innen digital markedsføring har du mulighet til å skaffe deg både utdannelse og relevant arbeidsarfaring samtidig, det er er veldig bra utgangspunkt. Jeg tror du kan komme langt med et ettårsstudie og relevant erfaring. Vet at f.eks Høyskolen Kristiania tilbyr ettårsstudie innen digital markedsføring. Med dette + relevant erfaring så mener jeg du vil stille minst like sterkt som en med bachelor og uten relevant erfaring. Hvis deltidsjobben din er i et byrå så får du kanskje muligheten til å bli med på frokostseminarer, fagkvelder, kurs osv. Benytt deg av dette og network for alt det er verdt. Det er gøy, og kan plutselig gi deg en mulighet lengere ut i løypa. Følg med på hva som tilbys gjennom Kreativt Forum og Inma. F.eks Performance Konferansen er nyttig når man er ny i gamet, og Social Media Days er alltid inspirerende og lærerikt. Kompentansen man har som digital markedsfører er etterspurt, og jeg har aldri hatt vanskelig for å finne jobb. Har opplevd å bli forsøkt headhuntet flere ganger, det er utrolig gøy. Hvis du innenfor deltidsjobben din får mulighet til å lære SEO, Google Ads og Facebook Business Manager så er det gull verdt. Du lærer ikke dette på skolen. Photoshop har man som regel også alltid brukt for å kunne, og Canva er gull, både til å lage fine presantasjoner (kanskje bygge opp portefølje?) og til SoMe. Gå for magefølelsen din, og gjør det du har lyst til. De 3 årene er uansett ikke bortkasta, men hvis du begynner i en jobb du ikke har lyst på eller trives med så vil du kaste bort de neste, og kanskje beste årene av livet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 Frauken skrev (2 timer siden): Hei! Jeg jobber med digital markedsføring, og har bachelor innenfor dette. Jeg har nå jobbet i ca. 6 år etter endt utdannelse og stortrives. Har jobbet både i byrå og på kundesiden. Jeg har vært med i flere ansettelsesprosesser, og de som blir kalt inn til intervju er de med relevant utdannelse. Siden du har deltidsjobb innen digital markedsføring har du mulighet til å skaffe deg både utdannelse og relevant arbeidsarfaring samtidig, det er er veldig bra utgangspunkt. Jeg tror du kan komme langt med et ettårsstudie og relevant erfaring. Vet at f.eks Høyskolen Kristiania tilbyr ettårsstudie innen digital markedsføring. Med dette + relevant erfaring så mener jeg du vil stille minst like sterkt som en med bachelor og uten relevant erfaring. Hvis deltidsjobben din er i et byrå så får du kanskje muligheten til å bli med på frokostseminarer, fagkvelder, kurs osv. Benytt deg av dette og network for alt det er verdt. Det er gøy, og kan plutselig gi deg en mulighet lengere ut i løypa. Følg med på hva som tilbys gjennom Kreativt Forum og Inma. F.eks Performance Konferansen er nyttig når man er ny i gamet, og Social Media Days er alltid inspirerende og lærerikt. Kompentansen man har som digital markedsfører er etterspurt, og jeg har aldri hatt vanskelig for å finne jobb. Har opplevd å bli forsøkt headhuntet flere ganger, det er utrolig gøy. Hvis du innenfor deltidsjobben din får mulighet til å lære SEO, Google Ads og Facebook Business Manager så er det gull verdt. Du lærer ikke dette på skolen. Photoshop har man som regel også alltid brukt for å kunne, og Canva er gull, både til å lage fine presantasjoner (kanskje bygge opp portefølje?) og til SoMe. Gå for magefølelsen din, og gjør det du har lyst til. De 3 årene er uansett ikke bortkasta, men hvis du begynner i en jobb du ikke har lyst på eller trives med så vil du kaste bort de neste, og kanskje beste årene av livet ditt. Tusen takk for en superfin tilbakemelding! Vurderer kurs eller et års studium, men har også tenkt at erfaring innen digital markedsføring kan hjelpe meg til å få fast jobb innen det. Takk igjen😀 Anonymkode: 4c33c...066 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har allerede deltidsjobb? Bruk denne høsten på å orientere deg og lære så mye som mulig. Da vil alt bli klarere etter hvert. Egentlig burde det være krav til et års praksis i barnehagen før man begynner på barnehagelærerutdanningen. For den jobben er virkelig alt annet enn man tror. Anonymkode: f5bdb...306 Ja, nå skal jeg prøve å få så mye erfaring som mulig. Jeg er barne- og ungdomsarbeider fra før av, så visste hva jeg gikk til. Men så bare fant jeg ut at å jobbe i barnehage faktisk ikke er noe jeg egentlig liker. Takk for tilbakemelding😁 Anonymkode: 4c33c...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå