AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Mener ikke BPA. Det er en haug av disse jobbene i Amerika. Hvorfor ikke i Norge? Anonymkode: c265d...d4b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Kan du spesifisere hva skal assistent-jobb du sikter til. Hvem skal du assistere? Anonymkode: bc6e1...03b
Fjaselina Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 Kvar vil du jobbe som assistent, da? Barnehage og skule har framleis assistentar, men det er eit press på å ha i alle fall fagbrev i Norge. Utdanning er viktig;)
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Kan du spesifisere hva skal assistent-jobb du sikter til. Hvem skal du assistere? Anonymkode: bc6e1...03b Du kan google "personal assistant jobs" Sånn type jobb der vil jeg ha. Anonymkode: c265d...d4b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #5 Skrevet 8. september 2021 Du vet at personlige assistenter i USA tjener praktisk talt ingenting? Noen ganger ingenting. Norske mennesker vil ikke slave gratis for en kjendis. Anonymkode: 74d52...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #6 Skrevet 8. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Du vet at personlige assistenter i USA tjener praktisk talt ingenting? Noen ganger ingenting. Norske mennesker vil ikke slave gratis for en kjendis. Anonymkode: 74d52...9a4 Kjenner ei som er personlig assistent for en i statene. Tjener nesten 1 million i året men jobben er litt krevende. Kan bli ringt klokken 5 om morgenen pga kriser. Kan være på jobb til klokken 2 på natta. Men det er verdt det, syntes jeg. Spørs også hvem som er arbeidsgiveren din. Anonymkode: c265d...d4b
Gjest Kastanjefrø Skrevet 8. september 2021 #7 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kjenner ei som er personlig assistent for en i statene. Tjener nesten 1 million i året men jobben er litt krevende. Kan bli ringt klokken 5 om morgenen pga kriser. Kan være på jobb til klokken 2 på natta. Men det er verdt det, syntes jeg. Spørs også hvem som er arbeidsgiveren din. Anonymkode: c265d...d4b Og hvor mange tror du har økonomi i Norge til å lønne noen andre en million for ikke-inntektsgivende arbeid? Noe som betyr at de i praksis bruker ca. To million på den personen i året etter arbeidsgiveravgift mm.
EtØnske Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 Kastanjefrø skrev (4 minutter siden): Og hvor mange tror du har økonomi i Norge til å lønne noen andre en million for ikke-inntektsgivende arbeid? Noe som betyr at de i praksis bruker ca. To million på den personen i året etter arbeidsgiveravgift mm. Overklassen har det
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 EtØnske skrev (27 minutter siden): Overklassen har det Overklassen har alt. Anonymkode: c4998...65b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mener ikke BPA. Det er en haug av disse jobbene i Amerika. Hvorfor ikke i Norge? Anonymkode: c265d...d4b Om du tenker på PA jobber så er det flere du kan søke på https://no.linkedin.com/jobs/personal-assistant-jobs Om du vil være PA for en eller annen rik person så får du sjekke skattelistene og sende en åpen jobbsøknad. Finnes nok sånne jobber i Norge også, men de er nok ikke lyst ut alltid. Anonymkode: b7f8c...6c9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan google "personal assistant jobs" Sånn type jobb der vil jeg ha. Anonymkode: c265d...d4b AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjenner ei som er personlig assistent for en i statene. Tjener nesten 1 million i året men jobben er litt krevende. Kan bli ringt klokken 5 om morgenen pga kriser. Kan være på jobb til klokken 2 på natta. Men det er verdt det, syntes jeg. Spørs også hvem som er arbeidsgiveren din. Anonymkode: c265d...d4b Hvorfor søker du ikke på disse jobbene i USA? Hun du kjenner kan sikkert gi deg noen tips, eller hjelpe deg med å få en fot innenfor. Tips: når du oppretter tråder på kv bør du allerede i hovedinnlegget spesifisere hva du mener (ikke be de som svarer deg om å Google...). Evnen til å være tydelig og å vise til korrekt informasjon er en nyttig egenskap som PA. Anonymkode: b7f8c...6c9 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor søker du ikke på disse jobbene i USA? Hun du kjenner kan sikkert gi deg noen tips, eller hjelpe deg med å få en fot innenfor. Tips: når du oppretter tråder på kv bør du allerede i hovedinnlegget spesifisere hva du mener (ikke be de som svarer deg om å Google...). Evnen til å være tydelig og å vise til korrekt informasjon er en nyttig egenskap som PA. Anonymkode: b7f8c...6c9 Med den kommunikasjonen som da blir såpass utydelig, så kan nok assistent jobb, være helt utilgjengelig. Så hvis det er drømme jobben bør man mulig ta noen kurs. Hvis det dreier seg om å assistere rike og kjendiser. Anonymkode: ba4c3...147
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 Vi har effektivisert bort alle sånne jobber i Norge Anonymkode: 228a7...82b
goho Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 Det syns jeg er bra. Utdannelse er bra. Fagbrev er bra. Utdannelse sørger for at man iallefall, på et minimum, har litt fagkunnskap om den jobben man gjør. Jobber i barnehage selv, pedleder, og ser stor forskjell på assistenter og på de som har fagbrev i samme stilling. De har en helt annen forståelse og interesse for jobben. Jeg jobber nå med to assistenter og det er veldig slitsomt. Det er mye jeg ikke finner meg i lenger og det får styrer merke godt. Ja til mer utdannelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå