Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er drittlei av å lete etter bukser som passer. Jeg har brede hofter og smal midje, typisk timeglassfasong uten at jeg kan kalles fet. Det er skikkelig vanskelig å finne fine bukser!! Har noen tips om hvilke merker som kan være lure å prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå.... Akkurat samme problemet har jeg også...

Eller, jeg har ikke smal midje, men jeg har gedigne hofter og bred midje, så det blir jo det samme bare i bigger size...

Jeg har kjøpt en del dongeribukser på KappAhl, ikke noe spes merke, tror jeg. Men jeg merker at de er litt vide i livet til meg der også.

Så jeg håper egentlig noen andre kan komme med tips, jeg...

Er drittlei av å kjøpe store størrelser for å få dratt dem over hofta også er de minst 1 og kanskje 2 nummer for store i livet....traaagisk....

Gjest Anonymous
Skrevet

her er et kjempebra tips:

SLANK DERE

Skrevet

Jeg hadde også skikkelig problemer med å finne bukser som passet før, men nå har jeg funnet to modeller som jeg liker. Den ener er Levis 507, den er lav i livet, slipper det styret med at den ikke passer i livet, den sitter fint over rumpa, og litt vidde nederst i beina - boot cut. Den andre buksen jeg liker er en cordfløyelsbukse kjøpt på Vero Moda, lav i livet den også, + at det er stretch så den sitter som støpt, litt mer vidde neders i beina på denne da.

Håper jeg kunne hjelpe!

Skrevet

Jeg har problemer med bukser jeg også, men heelt omvendt av dere.

Er ganske rett i underkroppen. Hofter og lår er ikke så store, men jeg har heller ikke markert midje.

Faktisk er de fleste bukser jeg finner altfor vide over hoftene. Eller så er de for smale i livet. Jeg er rett og slett for rett.

Har derimot hatt flaks med endel stretch-bukser. De sitter etter over hoftene og strammer ikke rundt midjen. Hoftebukser ser jeg bare teit ut i. Sånt overlater jeg til 15-åringer.

Skrevet

stretchbukser har vært lösningen for meg!

Gikk i to år bare i skjört fordi jeg ikke fant bukser som passet (og da ville jeg jo ikke pröve heller..)

Men så kom stretchbuksene og nå er jeg buksegal :wink:

Skrevet

Jeg synes det er så masse rare bukser nå...jeg kan lete en hel dag, og bare finne noen få som passer. Jeg har da ikke sååå rar fasong? :ler: Jeg bruker str S i bukser, har litt brede hofter og smal midje, og opplever ofte at bukser er for vide i livet. Hvis jeg skal ha bukser som er veldig lave i livet, hender det jeg må gå opp en størrelse for å få igjen knappen, men da blir bena for vide - dessuten blir jeg nødt til å legge opp buksa en halvmeter eller deromkring...altså kjøper jeg ikke slike bukser. :)

Og til gjesten som foreslo slanking: Det går da vel ikke an å slanke skjelettet? Jeg kunne slanket meg nesten helt vekk og likevel hatt brede hofter.

Jeg har en mørk olabukse som jeg elsker over alt på jord (nesten), og den er kjøpt på H&M for 1-2 år siden. Den passer perfekt hele veien, og jeg tør ikke tenke på den dagen hvor den til slutt vil falle fra hverandre etter meeeget lang og tro tjeneste. :ler:

Gjest Brunhilde
Skrevet

Det finnes et merke som heter "Bessie" - tror bare de lager damebukser, og her skulle det være noe for enhver fasong. Det viktigste er å finne en god butikk - jeg har en der de kater et blikk på meg og kommer med forslag, og vet du hva? Som regel passer det....

Lykke til!

Skrevet

SLANK DERE

herregud !

er du for en uerfaren fjott.

Skrevet

Så fint å høre at det ikke bare er jeg som har problemer med å finne en bukse som passer! Når jeg ENDELIG finner en bukse som sitter fint er det neste problemet mitt at den er alt for LANG! Som oftest må jeg sy opp buksene mine, men å sy opp en dongeribukse er ikke så fint (da mister den kanten nederst!). Jeg føler med dere :-?.

Skrevet

Jeg er også timeglass. :)

Smal midje, og "markerte" hofter.

Jeg har funnet et merke som pleier å passe ganske bra - Ichie (eller noe lignende - jeg husker ikke helt).

Der er det lov å være slank, og samtidig ha kvinnelige former.

• 4 år senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

SLANK DERE

ser det er lenge siden dette ble skrevet, men det går da ikke ann å være så tett i pappen.. det har da aldri gått ann å slanke benbygningen sin.

Skrevet

lee har en del bukser som i hvert fall er altfor timeglass formede for min fasong....

Skrevet
<span style='color:blue'>Så fint å høre at det ikke bare er jeg som har problemer med å finne en bukse som passer! Når jeg ENDELIG finner en bukse som sitter fint er det neste problemet mitt at den er alt for LANG! Som oftest må jeg sy opp buksene mine, men å sy opp en dongeribukse er ikke så fint (da mister den kanten nederst!). Jeg føler med dere :-?. </span>

Jeg må også legge opp bukser. Men de siste gangene har jeg gjort det på en ny måte, så jeg beholder kannten. Her er to gode oppskrifter på hvordan man gjør det:

http://www.sketchee.com/share/Hemming%20Je...e%20a%20Pro.htm

og

http://www.daciaray.com/?p=38

(Jeg pleier ikke å klippe av det som er til overs. Bruker samme metode på de fleste bukser med litt markert kant nederst. Noen ganger gjør jeg det for hånd, noen ganger med maskin.)

Funker som bare det! Husk å vaske buksene først, det glemte jeg et par ganger.

Jeg har også eksperimentert litt med å sy inn bukser i livet, hvis de passer fint over hoftene, men ikke i livet. Har bare gjort det med noen tynne linbukser. Tror jeg ville gått til en skredder eller annen kles-fikser for å gjøre det med jeans. siden symaskinen min ikke er kraftig nok til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...