Gå til innhold

Noen her som har vært igjennom tvangssalg ved samlivsbrudd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Jeg kjøpte det igjen igjennom et annet navn. Fikk slettet mye gjeld.  Selv om jeg hadde ansvar fo ½ lånet. Gikk under takst.  

Anonymkode: dcf24...fb4

Igjennom et annet navn, hvordan da?

Anonymkode: c6313...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Igjennom et annet navn, hvordan da?

Hvordan?   Trenger vel ingen forklaring på det.  Noen med penger som kjøpte huset. Ikke værre eller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for alle svar i denne tråden. Som dere sikkert skjønner, forholder jeg meg nøytral i spørsmålet fordi jeg vil ha nøytrale svar. Derfor sier jeg ingenting om min situasjon eller noe som taler mot den ene eller den andre veien. Det er nettopp synspunktene deres som er ønskelig. Og av det jeg leser til nå er altså tvangssalg noe man absolutt ønsker å unngå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan?   Trenger vel ingen forklaring på det.  Noen med penger som kjøpte huset. Ikke værre eller det.

Forstod bare ikke hva du mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hus i mitt nabolag ble tvangssolgt gjennom banken med pantet i boligen. Det var samlivsbrudd som lå bak det hele, men paret hadde en stund før tvangssalget flyttet til annen bolig som den ene parten hadde arvet. Jeg tror de hadde bygd et korthus som raste pga franchisefirma med blodige driftsvilkår og at det endte med smell, depresjon, utbrenthet og brudd. 

I vår lille by er tvangssalg helt uvanlig, og det ble mye snakk om saken. Salgsprosessen tok lang tid, selv om det var overraskende mange interesserte . De fikk en ok pris i forhold til taksten (fikk noe over takst). Men det er ikke til å legge skjul på at det er snakket mye om saken. Det må ha vært ekstra tungt for disse to som hadde det tøft nok fra før (og barna deres som var ungdommer da), og som fortsatt bor her i byen. 

Anonymkode: 6ec38...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal tvangssalg gi lavere pris enn vanlig salg? Det er jo samme hus og det selges jo på vanlig måte?

Anonymkode: 4cbcc...027

Nei. Det selges ikke på vanlig måte. For det første er retten til å reklamere på mangler begrenset. For det andre er budenes bindingstid lengre (minst seks uker), og for det tredje hefter det noe usikkerhet ved tidspuntet for tiltredelsen fordi saksøkte kan anke avgjørelsen om kjøp. Dette fører normalt til lavere interesse og dermed lavere pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...