Gå til innhold

Vi har enda ikke hatt en krangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart et år siden vi møttes. Jeg ble sint for noe en gang og sa ifra. Ellers har nok vi blitt små irritert et par ganger i begynnelsen. 

Der er jo bra det, men redd han ikke sier ifra og at det vil gå ut over forholdet på sikt. Han er konfliktsky. 

Hva gjør jeg med det?

Anonymkode: fa6a2...498

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du slutter å tenke på det. Ha det fint sammen og nyt tiden 🙂

Anonymkode: ddf2d...bd3

• Liker 3
Skrevet

Vi har vært sammen i 13 år og har aldri kranglet. Kan være uenige, men aldri krangling. Synes ikke det er negativt jeg da 😊

Anonymkode: b8227...8c2

• Liker 1
Skrevet

Må man krangle? Kan man ikke heller være voksen og diskutere i stedet? 

• Liker 2
Skrevet

Vært sammen i 5 år, aldri kranglet :) Han er nok litt konfliktsky og jeg har lært meg å ta opp ting på en saklig måte, veldig mye hyggeligere!

• Liker 3
Skrevet

Vi har vært sammen i 30 år, og har ennå ikke kranglet.

Vi har vært uenige, og vi har diskutert oss frem til både kompromisser og løsninger, men vi har aldri hevet stemmen til hverandre, vært sure på hverandre, eller vært i nærheten av å krangle.

Jeg sier ikke at det er noe galt med å ha en krangel av og til, men det bør heller ikke være noe galt med ikke å krangle.

Anonymkode: 0ce0f...149

• Liker 2
Skrevet

Vi kranglet aldri og vi hevet knapt stemmen da jeg var gift. Jeg var konfliktsky og bet i meg ting. Det samme tror jeg eks'en gjorde. Eller kanskje hun gradvis vendte seg til hvordan jeg var og oppførte seg tilsvarende. Av og til savnet jeg en skikkelig krangel for å rense luften og kanskje komme til bunns i de problemene vi hadde underveis. Istedet ble mye liggende å gnage, antagelig for oss begge. Dårlig løsning og det var sikkert en av grunnene til at det gikk som det gikk. Sier ikke at krangling i seg selv er en positiv ting, men en krangel kan jo være et bra utgangspunkt for å ta tak i utfordringene man har. Ihvertfall når man ikke evner å snakke om det på en saklig måte.    

• Liker 1
Skrevet

Vi har hatt noen heftige krangler, men unødvendige - men ordner alltid opp og finner løsninger. Vi begge har temperament og liten tålmodighet. Så ikke alltid like lett. Ingen planer om å gå fra hverandre pga noen krangler :)

Anonymkode: 920b0...c49

Skrevet

Hvorfor krangle, vær heller glad du har en mann som ikke fyker opp før han har tenkt seg om :)

Anonymkode: a7012...ed7

Skrevet

Vi har vært sammen i 17 år og har ikke kranglet heller.

Det er ikke det at vi lar ting vokse i oss og har tatt opp ting underveis, men kranglet har vi ikke.

Skrevet

Jeg var sammen med en som ikke kranglet. Nå synes jeg ikke at man skal krangle. Men man skal si ifra om man er uenig, og så finner man ut gode løsninger. Så testet jeg han litt etterhvert. Sa et utsagn. Han var hjertens enig. Ventet litt, sa det motsatte. Han var hjertens enig. Viste seg at dette var en person som jattet med. Ikke bare meg, men alt og alle. Han klagde etter bruddet på at jeg bestemte alt. Men jeg prøvde ærlig talt å spørre han; "hva vil du?", "Skal vi det eller det?", "Hvilken film vil du se?". Men alt var det samme for han. Han hadde ingen egne meninger. Ihvertfall ikke som han sa til meg. Etterhvert tok jeg gjerne avgjørelser på felles ting uten å spørre. Jeg ble rett og slett lei av å spørre og få "vetsje" tilbake. Er vel det han sikter til. Ble slutt etter noen måneder. Jeg er vanligvis ikke en dominerende type, så dette var en uvant opplevelse for meg. Gikk rett i armene på en kranglefant etterpå! Det var IKKE bedre!! Har nå funnet meg en normal type. Vi krangler ikke. Vi er enige og vi er uenige. Og vi finner løsninger med normal kommunikasjon. Har vært gretne noen ganger, men det har ordnet seg fort på en voksen ikke-kranglete måte.

Anonymkode: 26121...775

Skrevet

Jeg og mannen min har heller aldri kranglet :) vært sammen i 4 år.

Ingen av oss er konfliktsky. Er det noe, så sier vi ifra. Type "du, kunne du ha husket å legge skitne klær i kurven?" og sa svarer den andre noe ala sorry, det glemte jeg! Og så er den saken ute av verden.

Vi kommuniserer bra rett og slett. Vi har hatt mange utfordringer pga jobb og sykdom, men man trenger ikke krangle for det. Glad vi løser det med en god prat, aldri anklagende eller lignende. Det kommer man ikke så langt med. Jeg er i alle fall glad for å ha det slik, mye bedre enn eksen som ropte til meg og kjeftet for ingenting.

Anonymkode: e972d...d54

Gjest Alterego666
Skrevet

Ikke vi heller, faktisk. Det har skjedd at vi har vært litt irriterte, men ikke mer enn at vi har ledd av det senere.

Det har også skjedd at ting er vanskelige å snakke om og at vi sliter med å uttrykke helt hva vi mener og føler. Da legger vi det til siden og tar det opp igjen  etter at vi har prosessert litt mer på egenhånd. 
Vi er begge litt konfliktskye, men når vi er trygge i situasjonen er vi flinke til å verbalisere og å være tydelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...