AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #61 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Avsender kan i alle fall umulig være en som kjenner deg. Da hadde vedkommende visst at du tok dette med stoisk ro og ikke lot deg stresse. Hadde min mann eller jeg fått et sånt brev i postkassen så ville jeg blitt et hysterisk vrak. Ikke pga beskyldning om utroskap, men at en eller annen, et eller annet sted, hadde funnet på å poste noe sånt - til meg/om meg. Høres ut som begynnelsen på en påskekrim i mine ører. Og så med det motivet på frimerket i tillegg. Anonymkode: f9bfc...f21 Åh, fy faen! Nå fikk jeg frysninger og måtte søke opp henne og hvordan hun døde. Shit!! Anonymkode: d2c66...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterkaret Skrevet 8. september 2021 #62 Del Skrevet 8. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det frimerket er ifølge Postens nettsider kjøpt fom. November 2020 eller senere. Er del av en frimerkeserie om Trondheims rockheim. Vet ikke hvor langt ut i 2021 det har vært til salgs, men det er kommer flere nye frimerkeserier siden så jeg gjetter at dette er et frimerke vedkommende har kjøpt for en stund siden og hatt liggende. Noen her som jobber i PiB som kan si noe om denne serien fremdeles er til salgs? Anonymkode: ecaa8...58f Du har gode refleksjoner her. Dessverre kan det være at en kiosk som ikke selger frimerker så ofte, vil ha disse liggende lenger. Har selv jobbet i butikk og på kiosk, og vet at det varierte veldig hvilke frimerker som lå liggende i skuffen. Endret 8. september 2021 av Blomsterkaret 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #63 Del Skrevet 8. september 2021 Blomsterkaret skrev (10 minutter siden): Spør på Posten om det går an å spore avsender/hvor i landet det er sendt. Denne personen virker gal. Koden brevet stemples med viser bare hvor brevet ble sortert, ikke hvor det ble postlagt. Anonymkode: ecaa8...58f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #64 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det frimerket er ifølge Postens nettsider kjøpt fom. November 2020 eller senere. Er del av en frimerkeserie om Trondheims rockheim. Vet ikke hvor langt ut i 2021 det har vært til salgs, men det er kommer flere nye frimerkeserier siden så jeg gjetter at dette er et frimerke vedkommende har kjøpt for en stund siden og hatt liggende. Noen her som jobber i PiB som kan si noe om denne serien fremdeles er til salgs? Anonymkode: ecaa8...58f Takk! Stor hjelp. Det skal sies at vi bor i Trondheim. Anonymkode: d2c66...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. september 2021 #65 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bilde: Anonymkode: d2c66...f35 Det brevet var jo utrolig lite informativt. Bare at du har vært utro. Ikke hvor, når eller med hvem. Så jeg skjønner at mannen din ikke tok det alvorlig. Hadde avsender virkelig hatt info om utroskap, så ville vedkommende ha skrevet mer. Lagt med både mer info og hvordan hen visste dette. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #66 Del Skrevet 8. september 2021 Hulderen skrev (Akkurat nå): Det brevet var jo utrolig lite informativt. Bare at du har vært utro. Ikke hvor, når eller med hvem. Så jeg skjønner at mannen din ikke tok det alvorlig. Hadde avsender virkelig hatt info om utroskap, så ville vedkommende ha skrevet mer. Lagt med både mer info og hvordan hen visste dette. Ja, derfor er det jo bare løgn. Men det plager meg at brikkene ikke faller på plass mtp adresse og et frimerke av ei dame som tok livet sitt og ble funnet i skogen. Sikkert bare en tilfeldighet, men ekkelt. Anonymkode: d2c66...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #67 Del Skrevet 8. september 2021 En annen ting jeg legger merke til ved brevet er at arket det er skrevet på er uvanlig renskåret i siden. Dersom arket kom fra en spiralblokk hadde avsender måttet fjerne den remsen som fester arket til spiralen og da ser man gjerne rester av det på venstre side av arket, men her ser det ikke ut til å være noen rester ei heller kan man se at det har vært perforert, så det kommer antagelig fra en blokk som er limt (enten i siden eller toppen). I Norge er spiralblokk langt vanligere enn limte blokker, så det er jo et litt rart valg av avsender. Kanskje ikke så gjennomtenkt. Anonymkode: ecaa8...58f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #68 Del Skrevet 8. september 2021 Blomsterkaret skrev (15 minutter siden): Kan det være DIN beundrer forresten? Vet ikke. Må nå være noen jeg ikke kjenner eller vet av isåfall.. Anonymkode: d2c66...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #69 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En annen ting jeg legger merke til ved brevet er at arket det er skrevet på er uvanlig renskåret i siden. Dersom arket kom fra en spiralblokk hadde avsender måttet fjerne den remsen som fester arket til spiralen og da ser man gjerne rester av det på venstre side av arket, men her ser det ikke ut til å være noen rester ei heller kan man se at det har vært perforert, så det kommer antagelig fra en blokk som er limt (enten i siden eller toppen). I Norge er spiralblokk langt vanligere enn limte blokker, så det er jo et litt rart valg av avsender. Kanskje ikke så gjennomtenkt. Anonymkode: ecaa8...58f Hvem trenger, Sherlock Holmes? Genialt observert, selv om jeg fremdeles er like langt.. Ser stempelet er fra 02.09, så har tatt 7 dager hit.. rett opp i strøket. Anonymkode: d2c66...f35 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #70 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvem trenger, Sherlock Holmes? Genialt observert, selv om jeg fremdeles er like langt.. Ser stempelet er fra 02.09, så har tatt 7 dager hit.. rett opp i strøket. Anonymkode: d2c66...f35 Hva med konvolutten? Ser at adressefeltet er markert med fire små hjørner. Står det noe bakpå konvolutten om hvor den er fra? Det er forresten en uvanlig stor konvolutt til 1 A4-ark. Kan det være at avsender har rasket med seg en konvolutt fra jobben sin? Anonymkode: ecaa8...58f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #71 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen din har enten noen som er sykelig opptatt av han. Eller Mannen din postet brevet.... Anonymkode: 6acb8...b63 Ja, har gjort noe lignende selv Anonymkode: 6cd7f...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #72 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem trenger, Sherlock Holmes? Genialt observert, selv om jeg fremdeles er like langt.. Ser stempelet er fra 02.09, så har tatt 7 dager hit.. rett opp i strøket. Anonymkode: d2c66...f35 Jeg skulle sende et brev innen samme by og fikk vite at all post går til Oslo (Lørenskog?) først, for så å sorteres og sendes derfra igjen. Dvs at «innenbyspost» ikke eksisterte lenger. Bestemte meg derfor at det var kjappere å kjøre 15 min å levere det selv enn å vente 5-7 virkedager på at mottager skulle få det. Nå er det jo bare post annenhver dag også. Anonymkode: f9bfc...f21 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #73 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skulle sende et brev innen samme by og fikk vite at all post går til Oslo (Lørenskog?) først, for så å sorteres og sendes derfra igjen. Dvs at «innenbyspost» ikke eksisterte lenger. Bestemte meg derfor at det var kjappere å kjøre 15 min å levere det selv enn å vente 5-7 virkedager på at mottager skulle få det. Nå er det jo bare post annenhver dag også. Anonymkode: f9bfc...f21 Godt poeng! Fant en avisartikkel der det står at post fra Trondheim sendes til Oslo for å bli sortert. Sitat Brevsendinger er forholdsvis små og sorteres maskinelt. Det er derfor mer økonomisk for Posten å samle brevsortering ved noen få, store og moderne sorteringsterminaler enn å drifte mange mindre sorteringsterminaler rundt om i landet, sier Pettersen, og fortsetter: – Vi kan forstå at noen opplever det som ulogisk at brevsendinger som innleveres i Trøndelag og skal leveres til en mottaker i Trøndelag sendes via Oslo for sortering, men det gir allikevel en mer kostnadseffektiv sortering av brevpost enn tidligere ordning da Trondheim (og flere andre byer) hadde egen sorteringsterminal for brev. Pakken med konserveringsmiddel ble sendt som brevpost, og da er det Postens brevsenter i Oslo (Lørenskog) som betjener Trøndelag. https://www.tv2.no/a/11670711/ Anonymkode: ecaa8...58f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #74 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva med konvolutten? Ser at adressefeltet er markert med fire små hjørner. Står det noe bakpå konvolutten om hvor den er fra? Det er forresten en uvanlig stor konvolutt til 1 A4-ark. Kan det være at avsender har rasket med seg en konvolutt fra jobben sin? Anonymkode: ecaa8...58f Jeg måtte selvfølgelig ut i søpla å hente det, klarte å skremme meg selv opp av denne tråden😱 Baksiden er slik: Anonymkode: d2c66...f35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #75 Del Skrevet 8. september 2021 Blomsterkaret skrev (27 minutter siden): Du har gode refleksjoner her. Dessverre kan det være at en kiosk som ikke selger frimerker så ofte, vil ha disse liggende lenger. Har selv jobbet i butikk og på kiosk, og vet at det varierte veldig hvilke frimerker som lå liggende i skuffen. Hvor vanlig er det å bruke fysiske frimerker nå? Er ikke de stortsett digitale? Anonymkode: d2c66...f35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #76 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor vanlig er det å bruke fysiske frimerker nå? Er ikke de stortsett digitale? Anonymkode: d2c66...f35 For å kjøpe et digitalt frimerke må du registrere navn og e-postadresse, pluss betale med bankkort eller Vipps, så det er ikke så lurt å bruke dersom man ønsker å sende noe anonymt. Anonymkode: ecaa8...58f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #77 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å kjøpe et digitalt frimerke må du registrere navn og e-postadresse, pluss betale med bankkort eller Vipps, så det er ikke så lurt å bruke dersom man ønsker å sende noe anonymt. Anonymkode: ecaa8...58f Ok, jeg ser den. Altså noen som har tenkt på detaljene? Anonymkode: d2c66...f35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #78 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg måtte selvfølgelig ut i søpla å hente det, klarte å skremme meg selv opp av denne tråden😱 Baksiden er slik: Anonymkode: d2c66...f35 Jeg vet ikke, men gjetter at strekkoden betyr at konvolutten er solgt enkeltvis i Post i butikk eller postkontor. Jeg pleier å kjøpe konvolutter i pakker og da er det ikke strekkode på konvoluttene, kun på emballasjen rundt. Anonymkode: ecaa8...58f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #79 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, jeg ser den. Altså noen som har tenkt på detaljene? Anonymkode: d2c66...f35 Eller bare noen som ikke liker å kjøpe ting på nettet, og som foretrekker gamlemåten? 🤷♀️ Anonymkode: ecaa8...58f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #80 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke, men gjetter at strekkoden betyr at konvolutten er solgt enkeltvis i Post i butikk eller postkontor. Jeg pleier å kjøpe konvolutter i pakker og da er det ikke strekkode på konvoluttene, kun på emballasjen rundt. Anonymkode: ecaa8...58f Vil det si at den kan spores da? Anonymkode: d2c66...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå