Gå til innhold

Tør ikke ta vaksinen likevel ligger bare og gråter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare gråter og gråter og skulle ta den men leser så mye skummelt av både bivirkninger og annet og vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Føler det bare er kaos, ingen er enige og jeg er så utrolig sliten av å ikke vite hva jeg skal gjøre... har time i morgen men nå vet jeg ikke om jeg tør å møte opp lengre... er bare så sliten, fortvilet og forvirret.

Anonymkode: 248d7...361

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem til deg❤️ Jeg syns du skal kjenne på magefølelsen jeg. Hvis du er så usikker nå at du ligger og gråter, så kunne det kanskje vært lurt å ventet litt med å ta avgjørelsen? Si nei takk imorra, uten at du trenger å ta et endelig nei-standpunkt? Du kan når som helst få vaksinen senere, hvis du plutselig skulle ønske det og føle deg klar for det😊 Jeg har forresten ikke tatt vaksinen, så jeg skjønner deg godt. Kanskje jeg tar den senere en gang, hvis det føles rett for meg, men jeg avventer😊

Anonymkode: 9d8e1...312

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bare gråter og gråter og skulle ta den men leser så mye skummelt av både bivirkninger og annet og vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Føler det bare er kaos, ingen er enige og jeg er så utrolig sliten av å ikke vite hva jeg skal gjøre... har time i morgen men nå vet jeg ikke om jeg tør å møte opp lengre... er bare så sliten, fortvilet og forvirret.

Slapp av det går nok helt fint. Jeg er en av de som generelt ikke kan ta vaksiner, da jeg blir veldig syk av 90% av de jeg tar. Så må vurdere hver enkelt. Har veid mye frem og tilbake iht vaksinen jeg også. Men kom fem til at før eller siden hadde jeg måtte ta den, så det var bare å hoppe i det.  Og tålte fpizer helt utmerket. Så når jeg med mine 90% ikke tåler vaksiner, så EF sjansen skyhøy for agg det går bra med deg også. Ikke noe å Grue seg til ❤️

Anonymkode: a1dba...593

• Liker 25
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har forståelse for at man velger å avstå fra vaksina om man har så mye angst for den. Men vit at det er ingen rasjonell grunn til å ha så mye angst for denne vaksina. Og alle fagpersoner er enige om at det er lurt å ta den.

Anonymkode: d0f02...96a

• Liker 40
Skrevet

Jeg var også veldig forvirret og lei meg da jeg skulle ta den, tårene spratt i det de satte sprøyta! Hadde akkurat samme bekymringer som deg!

Men nå er den satt og jeg er fremdeles den samme personen, på tross av en hel del bivirkninger de første dagene er jeg veldig glad for at jeg tok den og nå kan føle meg tryggere ute i samfunnet!

Jeg ringte på forhånd til vaksinesenteret og fortalte hvordan jeg hadde det. Fikk ta vaksinen i enerom med hele to snille, gode sykepleiere rundt meg helt til jeg hadde ventet mine 20 minutter - det hjalp veldig!

Ikke vær redd for å be om hjelp, de gjør ikke dette for å være slemme med oss! Lykke til i morgen ❤️

Anonymkode: 23e58...fd6

• Liker 22
Skrevet

Jeg har forståelse for at man velger å avstå fra vaksina om man har så mye angst for den. Men vit at det er ingen rasjonell grunn til å ha så mye angst for denne vaksina. Og alle fagpersoner er enige om at det er lurt å ta den.

Det er langtfra riktig. 

Anonymkode: 9b726...f5c

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det stemmer ikke 

Anonymkode: 27cd7...1b1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men vit at det er ingen rasjonell grunn til å ha så mye angst for denne vaksina.

Dette er ikke helt riktig, vi kjenner ikke til alle langtidsbivirkninger enda. Vaksinen er ikke 100% ferdig testet. Mest sannsynlig går det jo bra, men man bør la folk få ta sin egen avgjørelse uten å påvirke for mye, for hver og en må selv kjenne om de føler det er riktig å ta den risikoen ved å enten ta vaksinen, eller la være. For det er en risiko ved begge valgene, det er det som er så guffent og som gjør folk så redde.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tror jeg hadde vært mer bekymret over corona og ettervirkninger av den enn av selve vaksinen. Er selv full vaksinert, det er begge mine tenåringer også. Og alle mine narmeste, både familie, venner og kollegaer, få av dem har fått særlig bivirkninger, av 100 så kanskje 3 som har hatt litt feber, hodepine, kvalme og svimmelhet. selv var jeg kun øm i armen. Kan du få noen til å bli med deg? Er du vaksinert så åpner verden mer og mer opp for folk med vaksinepass, da kan du leve en god del friere ellers i samfunnet. Valget er igirunn enkelt når en ser på hvor mange som er alvorlige syke, og har senvirkninger fortsatt. Vaksinen er bygd på samme prinsipp som de andre vaksinene vi har, som influensa vaksinen f.eks

Anonymkode: 72934...a2d

• Liker 19
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Slapp av det går nok helt fint. Jeg er en av de som generelt ikke kan ta vaksiner, da jeg blir veldig syk av 90% av de jeg tar. Så må vurdere hver enkelt. Har veid mye frem og tilbake iht vaksinen jeg også. Men kom fem til at før eller siden hadde jeg måtte ta den, så det var bare å hoppe i det.  Og tålte fpizer helt utmerket. Så når jeg med mine 90% ikke tåler vaksiner, så EF sjansen skyhøy for agg det går bra med deg også. Ikke noe å Grue seg til ❤️

Anonymkode: a1dba...593

Dette satte jeg pris på å lese, for jeg er mye i samme situasjon med å reagere kraftig på vaksiner; det er også enkelte vaksiner jeg ikke har kunnet ta grunnet allergi eller overfølsomhet.

Anonymkode: ad9be...779

• Liker 5
Gjest Småbrukmann
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei.

Den tar du å det går så bra. Jeg var livredd selv. Har hatt mye utfordringer med helseangst etc. så i huet mitt var alt som kan gå galt reelt.. utsatte den engang pga det. 
og når jeg kom å skulle ta den ble jeg enda mere redd, for jeg måtte vente 1.5 time. Ikke 20 min som resten pga allergi. Da ble jeg sykt redd. Men alt gikk bra så langt👍😊

skal selv ta nr 2 i morgen og gleder meg ikke spesielt. Men av og til må man bare hoppe i det. Å tenk på hvor mange som har tatt den og har gått bra.

Skrevet

Vet ikke helt hva du er redd for. Selve sprøytestikket kjenner man nesten ikke, og det går veldig fort. Jeg fikk helt normale reaksjoner, som de fleste andre. Litt øm arm etter første dose. Etter andre dose ble jeg småsyk med vondt i muskler og ledd et par dager. Tok paracet, og slappet mest mulig av.  Ingenting av dette er farlig. Grunnen til at man må vente 20 min etter vaksine er jo for at det skal være helsepersonell der om det kommer en allergisk reaksjon. Da blir den behandlet raskt og effektivt. Har ikke hørt om noen som har trengt hjelp. Husk å spise og drikke før du tar vaksinen. Har vært noen som har svimt av pga at de ikke har gjort det, og det har vært varmt. 

Anonymkode: d66c1...f86

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet ikke helt hva du er redd for. Selve sprøytestikket kjenner man nesten ikke, og det går veldig fort. Jeg fikk helt normale reaksjoner, som de fleste andre. Litt øm arm etter første dose. Etter andre dose ble jeg småsyk med vondt i muskler og ledd et par dager. Tok paracet, og slappet mest mulig av.  Ingenting av dette er farlig. Grunnen til at man må vente 20 min etter vaksine er jo for at det skal være helsepersonell der om det kommer en allergisk reaksjon. Da blir den behandlet raskt og effektivt. Har ikke hørt om noen som har trengt hjelp. Husk å spise og drikke før du tar vaksinen. Har vært noen som har svimt av pga at de ikke har gjort det, og det har vært varmt. 

Anonymkode: d66c1...f86

Det er jo ikke sprøytestikket eller de vanlige, forbigående bivirkningene man er redde for, det er mulige varige langtidsbivirkninger/ senvirkninger man er redde for. 

• Liker 9
Skrevet
isw skrev (14 minutter siden):

Jeg ville prioritert å høre på helsemyndighetene framfor antivaxere på Kvinneguiden. 

TS, prioriter å tenke selv. 

• Liker 9
Skrevet

Har tatt 1 dose med Pfizer, kun stiv arm i 1 døgn. Men er usikker på om jeg skal ta dose2 og da kanskje får Moderna.. som jo har mer bivirkninger!

Anonymkode: ab9bc...661

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tror jeg hadde vært mer bekymret over corona og ettervirkninger av den enn av selve vaksinen. Er selv full vaksinert, det er begge mine tenåringer også. Og alle mine narmeste, både familie, venner og kollegaer, få av dem har fått særlig bivirkninger, av 100 så kanskje 3 som har hatt litt feber, hodepine, kvalme og svimmelhet. selv var jeg kun øm i armen. Kan du få noen til å bli med deg? Er du vaksinert så åpner verden mer og mer opp for folk med vaksinepass, da kan du leve en god del friere ellers i samfunnet. Valget er igirunn enkelt når en ser på hvor mange som er alvorlige syke, og har senvirkninger fortsatt. Vaksinen er bygd på samme prinsipp som de andre vaksinene vi har, som influensa vaksinen f.eks

Anonymkode: 72934...a2d

Først så må man få korona, og det er ikke sikkert at man får den

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Først så må man få korona, og det er ikke sikkert at man får den

De aller fleste som ikke bor i en hytte uti skogen helt alene vil få det, det er bare et spørsmål om når.

Anonymkode: 12b2f...51f

• Liker 12
Skrevet

De aller fleste som ikke bor i en hytte uti skogen helt alene vil få det, det er bare et spørsmål om når.

Anonymkode: 12b2f...51f

Og? Ikke sikkert at de merker det

• Liker 3
Skrevet (endret)

Stol på naturvitenskapen i Norge og ikke konspirasjonsteoretikere. Du tror helt sikkert at jorda er rund og ikke flat. Bruk den samme logikken her. Virus kan ta livet av deg flere tiår etter at du blir smittet. Det vil ikke vaksinen gjøre. 1+1=2 uansett hva en eller annen youtuber sier.

Endret av Majer
  • Liker 13
  • Opprett ny...