Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har blitt gravid etter første og andre dose av vaksinen? Har dere noen bivirkninger? Vi prøver å bli gravid og jeg tok første dose i midten av juli. Har vært redd for å ta andre dose i tilfelle det kan ha noe å si, men planen er å ta den på fredag! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble! Ingen nevneverdige bivirkninger av vaksine annet enn litt øm arm, og er glad for at jeg er vaksinert nå som jeg er gravid og det er så mye smitte i omløp. Lykke til på fredag! ❤️

Anonymkode: c045f...599

• Liker 2
Skrevet

De vaksinerer jo gravide! Take a chill pill 

Anonymkode: 86813...0da

• Liker 2
Skrevet

Ja

Anonymkode: 24d2a...0d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble! Ingen nevneverdige bivirkninger av vaksine annet enn litt øm arm, og er glad for at jeg er vaksinert nå som jeg er gravid og det er så mye smitte i omløp. Lykke til på fredag! ❤️

Anonymkode: c045f...599

Åå, så godt å høre! Gratulerer så mye og lykke til selv med den lille ❤️

• Liker 1
Skrevet

Anonymkode: 86813..

Nei jøss! , sier du det! 

Så utrolig teit det var av meg og spør da, selv om jeg ikke spurte om de vaksinerte gravide 🙃 ha en fin kveld du! 

• Liker 1
Skrevet

Lol. Betyr ikke at bør ta den fordeom

Anonymkode: 4a73d...62a

• Liker 1
Skrevet
Tessiekd skrev (9 timer siden):

Er det noen her som har blitt gravid etter første og andre dose av vaksinen? Har dere noen bivirkninger? Vi prøver å bli gravid og jeg tok første dose i midten av juli. Har vært redd for å ta andre dose i tilfelle det kan ha noe å si, men planen er å ta den på fredag! 

Vi? Både du og mannen prøver å bli gravide? Tror nok bare du vil lykkes. 😂

Anonymkode: 02a6e...7aa

• Liker 3
Skrevet

Skulle det ha noe å si for fertiliteten din om du har vaksinen? 

Skrevet

Altså, jeg begynner alvorlig talt å lure på om vaksinen (pfizer) kan ha hatt positiv effekt ifm graviditet. 

Jeg har to venninner som har slitt i henholdsvis 3 og 4.5 år med å bli gravide. Den ene har ikke fått til med hverken insiminering eller IVF og hadde to runder igjen, og den andre har hatt to runder IVF uten å lykkes. 

Begge ble tidlig vaksinert pga helsearbeid i frontlinje, og begge var gravide i juni og juli. 

Og så har du meg da. Vaksinert i april og juni, gravid i juli. På prevensjon. Nå endte min i en spontanabort i uke 10, men likevel. Har brukt prevensjon kontinuerlig i 8 år, og så enten rett før eller rett etter andre dose blir jeg gravid. 

Jeg vet det er konspiratorisk, men man blir jo satt ut...man blir jo det. 

Anonymkode: 6afbf...070

• Liker 3
Skrevet
14 hours ago, Tessiekd said:

Etter første dose, eggløsning og prøving så snakket jeg med legen før jeg tok andre dose. Der fikk jeg anbefalt å ikke ta andre dose før jeg visste om jeg var gravid eller ikke. Hvis jeg var gravid skulle jeg ha ventet til etter første trimester med å ta andre dose. 

Fikk også beskjed om at det var anbefalt å vente med å prøve til man var fullvaksinert. Noe jeg ikke var klar over. Og at det vat anbefalt å vente noen uker etter man er fullvaksinert før man prøver, pga at eventuelle bivirkninger kan vare lenge. skjønte ikke helt poenget med det siste der, men noen sliter kanskje mer med bivirkinger enn andre. 

Anyways. Ring legesenteret ditt. Jeg er nå fullvaksinert og klar for å prøve, og slipper å bekymre meg for å være gravid og ikke fullvaksinert ☺️

Anonymkode: 3b5d3...fa7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Altså, jeg begynner alvorlig talt å lure på om vaksinen (pfizer) kan ha hatt positiv effekt ifm graviditet. 

Jeg har to venninner som har slitt i henholdsvis 3 og 4.5 år med å bli gravide. Den ene har ikke fått til med hverken insiminering eller IVF og hadde to runder igjen, og den andre har hatt to runder IVF uten å lykkes. 

Begge ble tidlig vaksinert pga helsearbeid i frontlinje, og begge var gravide i juni og juli. 

Og så har du meg da. Vaksinert i april og juni, gravid i juli. På prevensjon. Nå endte min i en spontanabort i uke 10, men likevel. Har brukt prevensjon kontinuerlig i 8 år, og så enten rett før eller rett etter andre dose blir jeg gravid. 

Jeg vet det er konspiratorisk, men man blir jo satt ut...man blir jo det. 

Anonymkode: 6afbf...070

Det lurer jeg også på, jeg er 35 og ble gravid på første forsøk samme måneden som jeg tok vaksinen, ble gravid tre uker etter jeg tok den.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det lurer jeg også på, jeg er 35 og ble gravid på første forsøk samme måneden som jeg tok vaksinen, ble gravid tre uker etter jeg tok den.

Kanskje den gjør at man slipper noen ekstra egg, blir spennende å se om det er tvillinger😅

• Liker 3
Skrevet

Tok vaksine i midten av juni og ble gravid i slutten av juli :) Utsetter dose 2. til jeg er i 2. trimester. 

Anonymkode: aafc8...c89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi? Både du og mannen prøver å bli gravide? Tror nok bare du vil lykkes. 😂

Anonymkode: 02a6e...7aa

Vi ja 😉 jeg klarer ikke å bli gravid uten mannen 😉

Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan en vaksine skulle hA påvirket fertiliteten?

• Liker 1
Skrevet
KristinF skrev (6 timer siden):

Nei er akkurat det at man ikke vet, dette er en helt ny type vaksine som aldri har blitt brukt før. Man vet rett og slett ingenting om den og hvordan den egentlig vil reagerer på kroppen vår i ettertid. Mange kvinner opplevde menstuasjonsforstyrrelser og det ble plutselig skrevet mye om vaksinen kunne ha noe å si på kvinners fertilitet. Da mitt største ønske her i livet er å få barn, så ble jeg selvfølgelig litt skremt og ville derfor spør her for å roe ned nervene litt igjen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Etter første dose, eggløsning og prøving så snakket jeg med legen før jeg tok andre dose. Der fikk jeg anbefalt å ikke ta andre dose før jeg visste om jeg var gravid eller ikke. Hvis jeg var gravid skulle jeg ha ventet til etter første trimester med å ta andre dose. 

Fikk også beskjed om at det var anbefalt å vente med å prøve til man var fullvaksinert. Noe jeg ikke var klar over. Og at det vat anbefalt å vente noen uker etter man er fullvaksinert før man prøver, pga at eventuelle bivirkninger kan vare lenge. skjønte ikke helt poenget med det siste der, men noen sliter kanskje mer med bivirkinger enn andre. 

Anyways. Ring legesenteret ditt. Jeg er nå fullvaksinert og klar for å prøve, og slipper å bekymre meg for å være gravid og ikke fullvaksinert ☺️

Anonymkode: 3b5d3...fa7

Ja var litt samme her. Legen sa jeg kunne vente til jeg fant ut om jeg var gravid eller ikke. Så da mensen dukket opp ble første ledige time bestilt. 👍🏼

Ja blir nok bedre å fortsette prøvingen uten den bekymringen ☺️

Skrevet
KristinF skrev (På 9.9.2021 den 14.36):

Vaksinen påvirker syklus og muligens hormoner. Derfor er noen bekymret for om den påvirker fertilitet. Denne teknologien har ikke blitt benyttet i vaksiner på mennesker tidligere, så man vet ikke alt med sikkerhet enda 

Anonymkode: fe143...bd4

Skrevet

Har også inntrykk av at mange har blitt gravid rett etter vaksinen, men dette er stort sett aktive prøvere som med all sannsynlighet hadde blitt gravide uansett - tilfeldigheter!

Jeg sliter like mye nå som før vaksinen.

Anonymkode: 08531...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...