Gå til innhold

Er det som oftest gutter som ikke oppfører seg bra på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan kan man som foreldre ta tak i det hvis ens egen sønn gjør mye ugang på skolen og er venn med gutt/ gutter med dårlig påvirkning?

Anonymkode: cd2cc...89b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei virkelig ikke

Anonymkode: 07758...441

Skrevet

På trinnet til mitt barn så har det vært jentene som har vært problemet, er en liten kjerne som går litt på selvstyr, vært tull med de fra dag 1.

Tenker at man må hjelpe barna å ta gode valg, er mitt barn med noen som har dårlig påvirkning så tar man en prat om det. Enten så må han være sterk nok til å la vær å oppføre seg som en idiot eller så kan han ikke være med de. 

Foreløpig har det ikke vært et problem her, min holder seg unna de som lager mest styr av seg selv, men som sagt her er det jentene som er litt ute og gjør litt ugagn men han holder seg unna de og er med de jentene som er mer vanlige og der det ikke er så mye drama.  

Ofte så utagerer jo barn av en grunn.

Skrevet

Det er nok likt, men at de negative handlingene utføres på forskjellige måter for jenter og gutter.. og da gutter mer synlig, fysisk og høylydt. Jenter mer skjult og utspekulert

Anonymkode: aaa8e...362

• Liker 2
Skrevet

Spørs hva man mener med dårlig. Bråkete gutter blir gjerne oppmuntret av jenter som liker selvtilliten. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

hva mener du med bråkete gutter? 

Endret av Puny
Skrevet

I min klasse var jentene verst, men gutta mest høylytt.

Anonymkode: b0317...bf0

Skrevet

Dersom barnet sliter eller gjør ugang på skolen må man ta tak uavhengig av hva slags kjønnsorgan barnet har

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei virkelig ikke

Jo, det er oftere gutter. Det er en grunn til at det er jenter som oftest kommer seg «helskinnet» gjennom skoleløpet, og tar videre utdanning. Det er selvfølgelig ikke guttenes feil. Akkurat hvor feilen ligger har jeg ikke et enkelt svar på, men at noe er galt i norsk skole når det gjelder dette er det liten tvil om.

Anonymkode: 36dc9...c7d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, det er oftere gutter. Det er en grunn til at det er jenter som oftest kommer seg «helskinnet» gjennom skoleløpet, og tar videre utdanning. Det er selvfølgelig ikke guttenes feil. Akkurat hvor feilen ligger har jeg ikke et enkelt svar på, men at noe er galt i norsk skole når det gjelder dette er det liten tvil om.

Dette. Skolen er på mange måter lagt opp til jenter. Gutter er ofte mer umodne og ikke klare for det skolen krever. Personlig mener jeg 1. klasse burde vært lagt opp som en myk overgang fra barnehagen (som opprinnelig intensjonen var). Er redd en skaper  dårlig forhold til skolen fra starten for en god del barn.

Dessverre ikke uten grunn flere gutter født på slutten av året får ADHD diagnose enn de som er født tidlig på året. https://forskning.no/skole-og-utdanning-barn-og-ungdom-psykiske-lidelser/mest-adhd-blant-desemberbarna/346336

Anonymkode: db89e...8ef

Skrevet

Jeg tenker at jenter og gutter oppfører seg annerledes. Dette blir nok en del spekulering og generalisering, men ja. Gutta er nok mer bråkete, høylytte og lager kanskje uro i en klasse. Jenter er mer snikete i oppførsel. Det er snakk om utfrysning, ryktespredning, klikker og så videre. Man kan selvfølgelig da diskutere hva som er "verst" oppførsel, men vil tro både jenter og gutter skaper uro på skolen i like stor grad, bare på ulik måte.

Skrevet

Får inntrykk av det. Og om jentene ikke oppfører seg blir mistanken oftere rettet mot psykiatri (adhd, adferdsvansker osv’, eller problemer hjemme😶

Anonymkode: d51a4...241

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei det e ikke oftere 

Skrevet

På mine barns trinn bråker gutta så alle får det med seg, mens jentene (i klart mindretall) er mer «modne» ved at de lager mer trøbbel i det skjulte, men har ro nok til å sitte litt stillere i timen. Gutters stemmer er mørkere og sterkere noe som gjør at jenter i større grad kan hviske.      Miljøet blant gutta er likevel bedre, de vet hvor de har hverandre, hvem som er med hvem endres ikke fra uke til uke og det er minimalt med intriger. (Har en av hvert kjønn så ser forskjellene) 

Anonymkode: 99700...007

Skrevet

Jentene har vært verst her. Liten gruppe på selvstyr i denne klassen også,de har fått gjøre som de vil helt siden 1.klasse.

Ekskluderer,splitter,baksnakker og gjør akkurat som de vil. 

Smiler bare pent til lærerne,blir sjelden oppdaget og tatt for noe. Og foreldrene nekter å innse hvordan ungene deres er. 

Bytta heldigvis skole. 

Anonymkode: e6874...702

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...