Kala Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Hei! hvordan er det nå med å gå på jobb på tross av litt feber og dårlig form, etter avgitt negativ test? Jeg er fullvaksinert, noe de fleste på jobb også er. Greia er at jeg er relativt nyansatt i fast stilling, etter et halvt år i deltidsstilling. Nå har jeg brukt opp tre dager med egenmeldingsdager, men føler meg fortsatt syk og utslått. Siste febermåling i dag viste 38 blank. Tok test på tirsdag, og fikk svar i dag om at testen var negativ. Så nå er jeg så i tvil om hva jeg skal gjøre i morgen. Sitter så langt inne og ringe til legen for sykemelding, det gir ikke akkurat et godt inntrykk på jobb. Men samtidig så vil jo kollegaene mine reagere om jeg kommer febersyk på jobb, tror jeg. er det fortsatt like strengt nå? Mtp vaksinegraden og avgitt negativ test?
mereo Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 (endret) Hadde jeg vært din kollega hadde jeg helst sett at du holdt deg hjemme når du var syk. Ikke godt inntrykk? Det blir ikke bedre inntrykk av å smitte andre. Og det er lov å bli syk, så ring legen. Endret 8. september 2021 av mereo 4
Zikkzakk Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 Det er veldig dumt å smitte andre med et kraftig forkjølelsesvirus slik at de også blir syk, må teste seg og må være hjemme i disse tider. 4
Gjest 123 eller noe Skrevet 8. september 2021 #5 Skrevet 8. september 2021 Hos oss har vi fått beskjed om å holde oss hjemme til vi er symptomfri uansett hva slags virus. Siden det er som de sa, svært uheldig å smitte andre ansatte og kunder så teststasjonene blir overbelastet. Så jeg sitter her hjemme på 7 dagen og småsnufser, kjeder meg og føler meg ubrukelig
Marcie Skrevet 8. september 2021 #6 Skrevet 8. september 2021 Kala skrev (1 time siden): Hei! hvordan er det nå med å gå på jobb på tross av litt feber og dårlig form, etter avgitt negativ test? Jeg er fullvaksinert, noe de fleste på jobb også er. Greia er at jeg er relativt nyansatt i fast stilling, etter et halvt år i deltidsstilling. Nå har jeg brukt opp tre dager med egenmeldingsdager, men føler meg fortsatt syk og utslått. Siste febermåling i dag viste 38 blank. Tok test på tirsdag, og fikk svar i dag om at testen var negativ. Så nå er jeg så i tvil om hva jeg skal gjøre i morgen. Sitter så langt inne og ringe til legen for sykemelding, det gir ikke akkurat et godt inntrykk på jobb. Men samtidig så vil jo kollegaene mine reagere om jeg kommer febersyk på jobb, tror jeg. er det fortsatt like strengt nå? Mtp vaksinegraden og avgitt negativ test? Jeg vet ikke om du har hørt det nye uttrykket, men det er over alt nå: "Hold deg hjemme når du er syk"!!!! 2
Othilia Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 Helt uavhengig av vaksine og negative tester; msn skal holde seg hjemme med symptomer!!
Jhaawk Skrevet 11. september 2021 #9 Skrevet 11. september 2021 Synes det avhenger av hvor vaksinert resten av arbeidsplassen er. Hvis de andre er fullvaksinerte og har tatt influensavaksine mener jeg at du kan ha hjemmekontor.
Anbefalte innlegg