Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. Gutten min på 6 mnd begynte med fast føde da han var 4 mnd fordi han virket interessert. Nå gidder han såvidt pupp. Det går greit på natten eller hvis han er sulten og rolig og det er et rolig sted som på soverommet, men det er til han såvidt blir mett. Han kan fint spise en dl med mat etter det. 

Det går i grøt med morsmelk eller fruktmos, grønnsaksmoser og fisk, idag var det linsesuppe og potet med koriander. 

Det er jo anbefalt å amme til 1 år eller ihvertfall at morsmelk er hovednæring første året. Men ungen vil jo ha mat, så jeg lurer inn litt melk i grøten. 

Men det jeg lurer på er om det er noen som sluttet tidlig å amme på dagtid? Hva gjorde dere med melken? 

Anonymkode: 18e5f...1aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør amme før hvert måltid for at han ikke skal spise seg mett på fast føde før han får morsmelk. Snakk gjerne med helsestasjonen om dette, for det er ikke tilstrekkelig at en 6 mnd gammel baby bare får morsmelk (eller mme om man ikke ammer) på natten. Du bør altså absolutt ikke slutte å amme på dagtid hvis du ikke har tenkt å gi han MME i stedet.

Anonymkode: 99438...951

Skrevet

La han få gå over til mat. Før eller siden må han jo det. 

Anonymkode: 8507d...d19

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

La han få gå over til mat. Før eller siden må han jo det. 

Anonymkode: 8507d...d19

6 mnd er ikke før eller siden. Morsmelk/mme skal være hovednæringskilde første leveår. Det er ikke for moro skyld.

Anonymkode: 99438...951

• Liker 2
Skrevet

Bruk brystpumpe for å holde vedlike ammingen, gi flaske og lag grøt med mm i

Anonymkode: 25517...4f4

Skrevet

Tusen takk for svar 😊 jeg pumper ut og har mm i mat, og tilbyr alltid pupp før mat, bare håper ikke han nekter helt ogat det kun er en periode.. 

Anonymkode: 18e5f...1aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...