Gå til innhold

Privat psykisk helse behandlingssenter - trenger sårt råd

THG

Anbefalte innlegg

Kort fortalt: jeg står i en kritisk situasjon der jeg, i samtale med både fastlege og familie, har tatt en beslutning om opphold for behandling av alvorlig depresjon og bipolar lidelse. Kommunale behandlingssentre har for lang ventetid og det har kommet til et kritisk punkt. 

Jeg har forsøkt å lese meg opp om private behandlingssenter for innleggelse og behandling, men jeg står litt fast hvordan man går frem og hvor lang ventetid det er.

Jeg har vært i tett kontakt med DPS og fått beskjed om at de har et rom klart til meg om jeg behøver det, men behøver et lengre opphold enn de kan tilby.

Har noen råd eller anbefalinger om private sentre i Oslo/Viken-området man kan kontakte? Flere institusjoner krever lang og grundig henvisning fra både fastlege og spesialtjenesten før innleggelse. Må jeg virkelig innom DPS før jeg blir "godkjent" for langtidsinnleggelse for behandling?

Tusen takk for alle gode råd.

Endret av THG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger. Er veldig interessert i dette selv. 

Hva med Hurdalsjøen recovery?

Anonymkode: 4c539...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel ingen helprivate institusjoner innen psykisk helsevern? 

De offentlige krever at du er innom DPS, ja. 

Anonymkode: d59f0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke begynne med dps og få hjelp av dem til å søke deg videre? Jeg kjenner ikke til steder der du kan dra uten henvisning dessverre. 

Anonymkode: 4dd11...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Da går jeg gjennom DPS og håper å bli satt videre til et behandlingssenter.  Det har gått såpass langt at fastlegen også tror det er en rask vei.

Igjen, tusen takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Dps. 
Anbefaler ikke Hurdalsjøen recovery. De har noen suksesshistorier, men det er mange som har dårlig erfaring med dem. 

Anonymkode: 6447e...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

On 9/9/2021 at 4:34 PM, AnonymBruker said:

Prøv Dps. 
Anbefaler ikke Hurdalsjøen recovery. De har noen suksesshistorier, men det er mange som har dårlig erfaring med dem. 

Anonymkode: 6447e...eba

Helene sjekker inn var på Hurdalsjøen Recovery. Alt virka oppskrytt. 

Anonymkode: e809c...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt med det offentlige, tatt imot rommet på dps også tatt det derifra. Min erfaring er at de ikke nødvendigvis er dyktigere i det private, men hvis du har råd får du behandling så lenge du vil. Jeg kan dessverre ikke anbefale deg noen private institusjoner med døgnopphold.

God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...