Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt nysgjerrig 😅 jeg er nå i min 4 permisjon, å samme problematikk dukker opp hver gang😂lurer på om det er unikt for mitt forhold eller om flere kjenner seg igjen og evt har funnet en god løsning😊?

Jeg kan kjenne på en følelse av barn på meg 24/7. Nå har vi 5 stk.Gjør mesteparten av huaarbeid, handlig ol. Nattevåk med babyene(tvillinger nå)

mannen er på jobb,  og at han i tillegg "får lov" til å gjøre andre praktiske ting etter jobb og i helger. (Male hus, vaske bil ol)  gjør at jeg syns jeg får mest belastning og ønsker at jeg heller kunne gjort det praktiske og han tatt barna.(Dette lar seg praktisk ikke alltid løse pluss at noen ting klarer ikke jeg alene sånn som han(handyman) )

Kjenner på følelsen av en slags barnslig urettferdighet , selv om jeg elsker å være i permisjon. Har besøk og er på besøk,  går turer ol .😁 noen som kjenner seg litt igjen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan han ikke ha med barna på det han gjør? Det må vår unge. Jeg er høygravid og må hvile, så ungen blir med det meste pappaen gjør av handy ting.

Ellers kan jo faktisk enkelte ting nedprioriteres i permisjonstiden, mener jeg. Man må ikke vaske bilen like hyppig etc

Anonymkode: e79be...5ed

• Liker 4
Skrevet

Jo, enig i det. Føler vi kutter i det som kutted kan. Men er rart med det, med hus hytte biler og båt så rr det stadig noe en må gjøre. Men er kanskje her kluet er, ikke ha noe annet enn litt husarbeid og barna.Bilen skal selges, derfor vaskingen idag😂.Barna er ofte med, han er ikke en som sniker seg unna altså😄men er et par babyer også. Vanskelig å holde 2 babyer og male feks🙈 

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen! Har «bare» to barn vi da, jeg er i permisjon med andremann nå. Kjenner nesten at jeg blir bitter på mannen, som bare gjør så godt han kan stakkars. Også er det egentlig bare friheten hans og det at han har muligheten til å gjøre alt mulig som gjør meg litt misunnelig på en måte. Han har tilbydd seg å ta baby så jeg kan male hus, men det orker jeg ikke for da må det planlegges og times så til de grader og jeg vet at jeg plutselig, brått og uventet må avslutte når baby trenger meg. Jeg ammer og baby tar ikke flaske. 
Egentlig elsker jeg denne tiden og vet at den går fort over. Syns det er koselig at baby er så avhengig av meg (det er jo bare for en kort periode av livet). Men så kommer plutselig denne «bitterheten» over meg når mannen plutselig «bare skal fikse ditt og ordne datt». Må jo egentlig bare le av det føler jeg. Sånn er det nå og jeg ville ikke ha sett tilbake på denne tiden og husket at jeg holdt på med alt mulig annet i permisjon mens pappaen var sammen med baby å ga flaske liksom.

Føler også litt at parforholdet er på «pause» de første seks mnd med ny baby, deretter følger ett halvt år til med litt unntakstilstand før det normaliseres mer etter ett år.

Anonymkode: 687d8...1ab

Skrevet

Ja, et ønske om noe annet men alikavel ikke😂😂 lurer på hvorfor det er sånn? Kanskje det at det blir 24/7 ?men vet jo at jeg komner til å savne dennr babytiden.Elsker at de barna vil ha mamma og pupp, det beste og det verste😆 

Skrevet

Da jeg gikk i permisjon så tok mannen babyen 100% av tiden han var hjemme. Dvs utenom alt som jeg faktisk måtte ta, som amming osv. Jeg måtte amme på nettene, være med barnet hele dagen og var så låst til barnet pga amming så lenge at han han tok det som en selvfølge at han tok hvert ledige minutt hvor han var hjemme fra jobb og kunne bistå. Jeg hadde jo ikke mulighet for så mye fleksibilitet nettopp fordi jeg ammet, men da kunne jeg ihvertfall koble av med et varmt bad eller lese eller bare scrolle meningsløst en periode mens de koste seg sammen.

Løpende ting som oppvaskmaskin og kjøkkenbenk tok jeg somregel mens jeg lagde andre måltider, robotstøvsugeren tok den daglige runden så jeg trengte bare å røske sammen leker osv på gulvet før jeg gikk ut om dagene. Klesvasken tok min mann når han kom hjem. Matboksene ble smurt på kvelden før vi la oss. Plenklipp osv tok mannen i helgene.

Anonymkode: 90e39...417

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da jeg gikk i permisjon så tok mannen babyen 100% av tiden han var hjemme. Dvs utenom alt som jeg faktisk måtte ta, som amming osv. Jeg måtte amme på nettene, være med barnet hele dagen og var så låst til barnet pga amming så lenge at han han tok det som en selvfølge at han tok hvert ledige minutt hvor han var hjemme fra jobb og kunne bistå. Jeg hadde jo ikke mulighet for så mye fleksibilitet nettopp fordi jeg ammet, men da kunne jeg ihvertfall koble av med et varmt bad eller lese eller bare scrolle meningsløst en periode mens de koste seg sammen.

Løpende ting som oppvaskmaskin og kjøkkenbenk tok jeg somregel mens jeg lagde andre måltider, robotstøvsugeren tok den daglige runden så jeg trengte bare å røske sammen leker osv på gulvet før jeg gikk ut om dagene. Klesvasken tok min mann når han kom hjem. Matboksene ble smurt på kvelden før vi la oss. Plenklipp osv tok mannen i helgene.

Hørtes ut som at jeg hatet å gå hjemme med babyen 😂 det gjorde jeg altså ikke, men mannen min elsket å ta babyen på ettermiddagene og helgene slik at jeg altså fikk hentet meg litt inn.

Skrevet

Jepp. Hjemme med nr tre, og mannen misliker babytiden sp sterkt at jeg må ta med baby ut i hagen i vippestol om blomstene skal knipes. Ellers blir det ikke gjort til tross for at mannen har sagt til meg og alle andre at jeg tar meg av baby og han alt annet. Så sitter han heller på telefonen og spiller Angry birds. 

Anonymkode: e9649...d9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hørtes ut som at jeg hatet å gå hjemme med babyen 😂 det gjorde jeg altså ikke, men mannen min elsket å ta babyen på ettermiddagene og helgene slik at jeg altså fikk hentet meg litt inn.

Du hadde jo nok tid ned babyen,  så tenkte ikke du hatet det😂😁❤ tror nok ikke jeg får hentet meg så inn, men få litt tid med de store barna og gjort litt praktiske ting uten babyer på magen eller armene😊 men en ganske tungt å jobbe fullt og ha ettermiddagene alene med trøtte tvillinger, men kanskje vi kunne gitt det samme til hverandre. Anne hver dag med tvillingene og de store🙄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jepp. Hjemme med nr tre, og mannen misliker babytiden sp sterkt at jeg må ta med baby ut i hagen i vippestol om blomstene skal knipes. Ellers blir det ikke gjort til tross for at mannen har sagt til meg og alle andre at jeg tar meg av baby og han alt annet. Så sitter han heller på telefonen og spiller Angry birds. 

Anonymkode: e9649...d9e

😳

Anonymkode: e79be...5ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...