AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Bleiket håret mitt får en stund siden å har gjort det e lang periode. Igår ville jeg ha litt mørkere hår så jeg prøvde å farge det selv. Det ble ikke sånn som jeg ville ha det. Det ble "grønt/grått" ish. Idag skulle jeg fikse det så prøvde å farge det mørke blondt. Nå er det enda verre. Er grått med ett hint av brunt. Kan ikke dra til frisør fordi det er dyrt og jeg hater å dra på sånne sosiale plasser… hva kan jeg gjøre??? Anonymkode: 9fbd0...017
Gjest Elder Millennial Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Det med fargekorrigering er vanskelig selv for frisører. Det sier jeg selv etter en misslykket runde med grått gustent hår🤣🙈🙈 Jeg løste det med å farge en enda mørkere farge over igjen. Du må finne hvilken farge/tone håret har og så Google deg frem til om du må korrigere med fex varme toner eller ikke. Det er ikke lett🙈🙈 Det beste er å gå til frisøren dessverre.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 Om det går så gå til frisøren, kanskje du kan gå til en lærling som er litt billigere? Eller så tenker jeg kanskje du bare skal farge håret svart? Det kan vel ikke gå så feil. Vet ikke om det er en farge du ønsker, men jeg tenker at da kanskje du får en helt jevn hårfarge i hvert fall. Kan det gå feil når man farger det svart tenker jeg? Anonymkode: 6af01...44d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 Nøytrale farger skjærer vel ofte i grønt? I hvert fall ble mitt det i tilsvarende seanse. Tror 7.0 er blond og nøytral og 7.3 har rødtoner i seg....? I sommer bommet jeg og fikk blått hår med 10.8, men det forsvant ganske fort og så bare sommer-stripet ut 😅 Anonymkode: fa50c...e21
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Du skulle egentlig ha tilført røde pigmenter når du farget det for å unngå at det ble grønt. Du kan jo fortsatt prøve det nå for å nøytralisere det grønne og grå? Anonymkode: b0627...c18
skruf Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Når du har et bleket utgangspunkt så vil du få grønnskjær i håret hvis du farger håret med ei nøytral/kald farge, du må tilføre farge som har en rød/varm undertone. F.eks mørk gylden blond hvis håret ditt fortsatt er under blond-kategorien. Velg ei farge som enten er tett opp mot den fargen du har eller mørkere, og som har gyldent i seg.
by Bente Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 19.59): Bleiket håret mitt får en stund siden å har gjort det e lang periode. Igår ville jeg ha litt mørkere hår så jeg prøvde å farge det selv. Det ble ikke sånn som jeg ville ha det. Det ble "grønt/grått" ish. Idag skulle jeg fikse det så prøvde å farge det mørke blondt. Nå er det enda verre. Er grått med ett hint av brunt. Kan ikke dra til frisør fordi det er dyrt og jeg hater å dra på sånne sosiale plasser… hva kan jeg gjøre??? Anonymkode: 9fbd0...017 Ser at du har fått mange gode råd her allerede⭐️ Slik jeg leser meldingen din, så hadde jeg startet litt på nytt🥰 Du kan ta over en lett rens, det er blekepulver, sjampo og varmt vann. Dette er skånsomt for håret🥰 Så hadde jeg begynt på nytt, håret vil nok bli litt gyllent etter rensen og vil gi bedre resultat i etterkant🥰 Du kan lese litt mer her om teorien rundt hårfarge⭐️ https://www.bybente.com/fargelaere/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå