Gjest Notte Skrevet 8. september 2021 #1 Del Skrevet 8. september 2021 Kommunen vår åpner opp for vaksinering på barn fra 12 år, men man må ha underskrift fra begge foreldre. Jeg har hovedomsorg, og barna er kun til far i ferier og noen langhelger i ny og ned. (Far bor flere timer unna) Men far kommer til å nekte for vaksine. (Han mener den er farlig ect) Hva gjør jeg da? Alt annet med barna som gjelder helse og medisiner har jeg tatt meg av, og det har ikke vært krav til fars samtykke på noe annet tidligere. Vi har delt foreldreansvar da far ikke vil gi meg eneansvaret, og jeg har for barnas del ikke tatt den kampen siden det ikke har vært behov for å gå i mot farens ønsker tidligere. Andre som er i samme situasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blabla1 Skrevet 8. september 2021 #2 Del Skrevet 8. september 2021 Såvidt jeg vet holder det at en av foreldrene samtykker når det gjelder vaksiner i barnevaksknasjonsprogrammet, men koronavaksinen vil vel ikke komme inn under dette, og dermed kreve begge foreldrenes samtykke dersom det er delt foreldreansvar. Samtidig har jeg aldri opplevd at det i praksis kreves bekreftelse på samtykke fra begge foreldrene under medisinske behandlinger, verken ved vaksinasjon eller operasjon. Jeg vil tro at det er fullt mulig å få barnet vaksinert, selvom det i teorien ikke er lov, men du risikerer å skade samarbeidet mellom deg og far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. september 2021 #3 Del Skrevet 8. september 2021 Barnet har vel også noe det skulle ha sagt? Hvis barnet vil, må begge foreldre underskrive. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Fjas Skrevet 8. september 2021 #4 Del Skrevet 8. september 2021 Begge foreldre må samtykke 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 8. september 2021 #5 Del Skrevet 8. september 2021 Peonjenta skrev (1 time siden): Barnet har vel også noe det skulle ha sagt? Hvis barnet vil, må begge foreldre underskrive. Begge må underskrive. Vil ikke den ene blir ikke barnet vaksinert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 8. september 2021 #6 Del Skrevet 8. september 2021 Vi fikk klar beskjed fra skolen om at BEGGE måtte signere hvis man ønsket at barnet ble vaksinert. Hvis far sier nei, så blir svaret nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. september 2021 #7 Del Skrevet 8. september 2021 Og hvis barnet sier nei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 9. september 2021 #8 Del Skrevet 9. september 2021 Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 9. september 2021 #9 Del Skrevet 9. september 2021 Jeg synes ikke det er riktig å betegne far som "vaksinemotstander", hvis det kun er denne vaksinen han er skeptisk til. Jeg har selv tatt begge doser, men hadde vært veldig i tvil om jeg ville latt min 12-åring ta den, om det var aktuelt. Til det er kunnskapen og erfaringen med vaksinen på så unge for liten, og sannsynligheten for at barnet vil tåle smitten bra for stor til at det veier opp for usikkerheten omkring vaksine på så unge. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg