Gå til innhold

Hvordan få en mann uten selvinnsikt til å ta imot hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykelig sjalu og kontrollerende mann. Jeg ønsket at vi gikk til familievernkontor for å jobbe med disse utfordringene og forholdet. Han fornektet å ha et problem, og nektet også å være med på fvk. "Alt er alle andres feil. Det er ikke meg det er noe galt med"-holdning. Manipulerer og trakasserer.

Forholdet ender med en tøff skillsmisse, preget av truende atferd fra mannen. Mer manipulasjon og trakassering.

I etterkant har barna våre problemer med sinnet til sin far. De tør ikke være der alene, og er mye redd. Barnevernet og fvk kobles inn via skolen som har plukket opp dette. Barna stiller et ultimatum etterhvert: "Gå et sinnemestringskurs, så vil vi komme på samvær".

Men far fornekter fremdeles at han har et problem. Og legger skyld på barna + meg. Nekter å ta imot veiledning og hjelp, og prøver å true og manipulere oss til å ha samvær som bv ikke skal få vite om. Osv.

Hvordan i alle dager skal man hjelpe denne mannen? Som ikke innser sine dårlige sider, og heller ikke vil jobbe med de for å ivareta de viktigste personene i sitt liv... "For det er jo ikke han det er noe galt med..." Vi har strekt oss langt nok nå. Men tenker på øvrig familie.

Anonymkode: 6859e...b66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok dessverre ikke håp for denne mannen så lenge han selv ikke innser at han har et problem. Og har barna godt av å være sammen med han da? 

Spår at dette ender med at du må ta ut besøksforbud hos politiet....

Anonymkode: 317ca...3b5

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det så viktig for deg å reparere denne mannen?

Anonymkode: 8dd3e...e35

• Liker 2
Skrevet

Ikke ta ansvar for ham - han må gjøre det selv,  fantastisk at ungene dine har mot til å sette grenser, vær stolt av at du har gitt dem det motet

Anonymkode: 079ee...465

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...