Gå til innhold

Meg eller kjæresten som er urimelig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kompisen til kjæresten min spurte han hva vi stemte på når det kommer til valget, og kjæresten min sa til han hva jeg også stemte på uten å spørre meg først, er det respektløst? Jeg ble litt hevet i "bås" da kompisen hans fikk vite hva jeg stemte på, men kjæresten min sa det bare var tull fra hans side. Og når jeg da sa ifra til kjæresten min at han kunne spurt meg først om det var greit han sa det videre så ble han sur på meg og sa blant annet at jo det kunne han si videre og at han ikke gidder snakke mer med meg ikveld hvis jeg ble sur for noe sånt.

Hva vi stemmer på, er ikke det en personlig ting som du skal få si selv hvis du ønsker det eller har jeg misforstått helt?

Anonymkode: 54df0...5bd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være så hemmelig. Kan du ikke stå for egne meninger? 

Og, det henger vel igjen fra gammelt av at man ikke skal si hva man stemmer på. 

Anonymkode: 41203...251

• Liker 6
Skrevet

Enig med deg, er en grunn for at det er hemmelig valg.

Anonymkode: 72c3a...05b

• Liker 11
Skrevet

Det er hemmelig valg, og du bestemmer selv om du vil si det til noen. 

Anonymkode: 3a888...45f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke hvorfor det skal være så hemmelig. Kan du ikke stå for egne meninger? 

Hvis det skal være åpnet hva man stemmer på så må folk slutte å dømme og moralisere ovenfor dem som stemmer annerledes enn seg selv. Ironisk nok er spesielt de som stemmer arbeiderpartiet og den retningen svært god på å se ned på de som stemmer annerledes enn dem selv.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det handler ikke nødvendigvis om å ikke stå for egne meninger. Ikke alle ønsker å snakke om det med alle og enhver. 

• Liker 5
Skrevet

Det er hemmelig valg men det får være måte på hva det er vits i å krangle om.

Et forhold er ikke et scoreboard eller en konkurranse i hvem som er best/mest rimelig/mest fornuftig. Det er ikke om å gjøre å vinne eller ha rett, det er om å gjøre å spille sammen. Gjøre hverandre gode. Se stort på ting. Ok, så han sa hva du stemte, det var dumt. Da sier du fra om det på en nøytral måte når du ikke lenger er irritert.

Anonymkode: e3c34...5eb

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som kjæresten din projecter og ikke kan ta ansvar for sine feil? Hvorfor skal han bli sur bare for at du sier du ikke liker det, han kan ikke bestemme over deg på den måten.

• Liker 2
Skrevet

Synes du overreagerer ved å bli sint, ja. Skjønner ikke hvordan dere klarer å lage en krangel ut av noe sånt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er hemmelig valg men det får være måte på hva det er vits i å krangle om.

Et forhold er ikke et scoreboard eller en konkurranse i hvem som er best/mest rimelig/mest fornuftig. Det er ikke om å gjøre å vinne eller ha rett, det er om å gjøre å spille sammen. Gjøre hverandre gode. Se stort på ting. Ok, så han sa hva du stemte, det var dumt. Da sier du fra om det på en nøytral måte når du ikke lenger er irritert.

Anonymkode: e3c34...5eb

Hun sa ifra, men HAN ble sur. På hvilket grunnlag? Hun må da få lov til å bestemme hva slags informasjon om hun selv som blir delt med andre?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kompisen til kjæresten min spurte han hva vi stemte på når det kommer til valget, og kjæresten min sa til han hva jeg også stemte på uten å spørre meg først, er det respektløst? Jeg ble litt hevet i "bås" da kompisen hans fikk vite hva jeg stemte på, men kjæresten min sa det bare var tull fra hans side. Og når jeg da sa ifra til kjæresten min at han kunne spurt meg først om det var greit han sa det videre så ble han sur på meg og sa blant annet at jo det kunne han si videre og at han ikke gidder snakke mer med meg ikveld hvis jeg ble sur for noe sånt.

Hva vi stemmer på, er ikke det en personlig ting som du skal få si selv hvis du ønsker det eller har jeg misforstått helt?

Anonymkode: 54df0...5bd

Det er jævlig personlig i norge hvem en stemmer på..sexuelle preferanser er greitt å dele...:)

Skrevet
Flamme skrev (2 minutter siden):

Synes du overreagerer ved å bli sint, ja. Skjønner ikke hvordan dere klarer å lage en krangel ut av noe sånt.

Hvor stod det at hun ble sint?

Skrevet

Ser begge sider jeg. Han visste vel kanskje ikke at du var så voldsomt opptatt av det skulle være hemmelig da. Er jo ikke noe å lage dårlig stemning av, gjort er gjort. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har hemmelig valg. Og selvfølgelig er det ene og alene du som skal bestemme om du forteller andre hva du stemmer på! 

Det er ikke alle man ønsker skal vite hva man stemmer på. 

Jeg står for mitt valg, men jeg orker jo ikke å forsvare det hele tida. Så jeg sier bare at jeg stemmer på venstresida til de jeg vet som stemmer på Frp, og så kan jeg si hvor langt på venstresida til de som jeg vet stemmer på venstresida. 

Det blir litt som med amming på nettene med baby over 5mnd. Jeg gidder ikke si hvor ofte jeg ammer på natta til alle, jeg sier bare at jeg ammer på natta og at vi begge er fornøyde med ordningen. Og så kan jeg heller si noe om omfanget til de som er interessert i noe annet enn å være bezzerwissere over mitt valg. 

Anonymkode: 63c2c...4b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er i alle settinger jeg er interessert i å diskutere politikk, verken for eller imot.... Det at denne kompisen da gjorde en sak ut av det, bekrefter bare det jeg mener.... Jeg står for mine meninger hvis jeg gidder å ta diskusjonen, men det må jeg få lov til å bestemme selv..... Så jeg er faktisk enig med TS, at det var ikke kjærestens valg å "flagge" hennes politisk ståsted... 

• Liker 1
Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Ikke alle tar det så seriøst og bryr seg om å holde hemmelig. Mulig han bare ikke trodde det betydde noe for deg siden det ikke betyr noe for han. Si fra at han ikke får si det til flere og saken er ute av verden

Skrevet
parkeringsvakten skrev (5 minutter siden):

Ikke alle tar det så seriøst og bryr seg om å holde hemmelig. Mulig han bare ikke trodde det betydde noe for deg siden det ikke betyr noe for han. Si fra at han ikke får si det til flere og saken er ute av verden

Det er ikke ute av verden når han blir sur og truer med silent treatment. Hvis man skal bli ferdig med noe er man avhengig av at man faktisk får snakket om det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis det skal være åpnet hva man stemmer på så må folk slutte å dømme og moralisere ovenfor dem som stemmer annerledes enn seg selv. Ironisk nok er spesielt de som stemmer arbeiderpartiet og den retningen svært god på å se ned på de som stemmer annerledes enn dem selv.

Er jo nettopp åpenhet som gjør at folk ikke dømmer. Hvorfor er det så jævlig hemmelig? Det er vel heller pga at det ikke skal gå ant å jukse eller klusse med stemmene

Er vel bare å la vær å spørre om valget om man ikke vill ha en diskusjon, eller trekke seg unna. Ikke verre 

Ser ikke problemet med å si hva man stemmer på. Om typen min hadde gjort det samme til en kamerat hadde jeg tenkt at "yes! Jeg har litt av en kar" 

Kjenner jeg snakker høyt med naboen min som er blodrasist, og vi deler helt forskjellige meninger. 

Skrevet
Flamme skrev (1 time siden):

Enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...