Gå til innhold

Hvordan få en mann uten selvinnsikt til å ta imot hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykelig sjalu og kontrollerende mann. Jeg ønsket at vi gikk til familievernkontor for å jobbe med disse utfordringene og forholdet. Han fornektet å ha et problem, og nektet også å være med på fvk. "Alt er alle andres feil. Det er ikke meg det er noe galt med"-holdning. Manipulerer og trakasserer.

Forholdet ender med en tøff skillsmisse, preget av truende atferd fra mannen. Mer manipulasjon og trakassering.

I etterkant har barna våre problemer med sinnet til sin far. De tør ikke være der alene, og er mye redd. Barnevernet og fvk kobles inn via skolen som har plukket opp dette. Barna stiller et ultimatum etterhvert: "Gå et sinnemestringskurs, så vil vi komme på samvær".

Men far fornekter fremdeles at han har et problem. Og legger skyld på barna + meg. Nekter å ta imot veiledning og hjelp, og prøver å true og manipulere oss til å ha samvær som bv ikke skal få vite om. Osv.

Hvordan i alle dager skal man hjelpe denne mannen? Som ikke innser sine dårlige sider, og heller ikke vil jobbe med de for å ivareta de viktigste personene i sitt liv... "For det er jo ikke han det er noe galt med..." Vi har strekt oss langt nok nå. Men tenker på øvrig familie.

Anonymkode: 3588b...e49

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må du bare gi ham opp. Og la ungene stille krav til samværet. 

Anonymkode: 76de8...4e1

• Liker 3
Skrevet

Hvor gamle er barna? La de slippe samvær hvis de ikke vil. Barn skal ikke måtte dra steder de er redd for å være. Her må hensynet til familien veie tyngre enn hensynet til en syk far som ikke er villig til å ta imot hjelp.

• Liker 4
Skrevet

De barna skal ikke på samvær før han møter opp til behandling for sine problem. 
Jeg hadde aldri sendt ungene dit , sjøl om jeg fikk Polititet på døra. 
Her må den som har vettet i behold ta det største ansvaret ! 

Anonymkode: 4c748...149

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sykelig sjalu og kontrollerende mann. Jeg ønsket at vi gikk til familievernkontor for å jobbe med disse utfordringene og forholdet. Han fornektet å ha et problem, og nektet også å være med på fvk. "Alt er alle andres feil. Det er ikke meg det er noe galt med"-holdning. Manipulerer og trakasserer.

Forholdet ender med en tøff skillsmisse, preget av truende atferd fra mannen. Mer manipulasjon og trakassering.

I etterkant har barna våre problemer med sinnet til sin far. De tør ikke være der alene, og er mye redd. Barnevernet og fvk kobles inn via skolen som har plukket opp dette. Barna stiller et ultimatum etterhvert: "Gå et sinnemestringskurs, så vil vi komme på samvær".

Men far fornekter fremdeles at han har et problem. Og legger skyld på barna + meg. Nekter å ta imot veiledning og hjelp, og prøver å true og manipulere oss til å ha samvær som bv ikke skal få vite om. Osv.

Hvordan i alle dager skal man hjelpe denne mannen? Som ikke innser sine dårlige sider, og heller ikke vil jobbe med de for å ivareta de viktigste personene i sitt liv... "For det er jo ikke han det er noe galt med..." Vi har strekt oss langt nok nå. Men tenker på øvrig familie.

Anonymkode: 3588b...e49

Bryt kontakten og la barna holde seg unna han...hvis virkeligheten skulle åpenbare seg for ham vil han ta kontakt og begynne med å si unnskyld..

Skrevet

Det går ikke an å tvinge ham til å ta i mot hjelp. I hans egne øyne så trenger han ikke hjelp. Fokuser på barna, og trygge omgivelser for de. Ikke fokuser på exen, han får du ikke gjort noe med.

Anonymkode: 475c3...4fd

• Liker 3
Skrevet

👏👏 Applaus til barna dine (og deg) som tydeligvis har hatt en så god mor som har gitt dem mot til å gi beskjed!!

du har ikke ansvar for å hjelpe denne mannen, ikke bruk energien din på det - du kan ikke ta ansvar for hans handlinger eller oppdragelse du har ansvar for din. 

heier på deg og barna

Anonymkode: 485a6...b25

• Liker 2
Skrevet

Dere er som hodeløse høns! dere forteller en ukjent person, hva hen skal gjøre basert på kun en side av historien. 

Jeg tror dere glemmer at dette er livsviktige valg.

Anonymkode: 1ef00...62d

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dere forteller en ukjent person, hva hen skal gjøre basert på kun en side av historien. 

Anonymkode: 1ef00...62d

Ja, det er liksom sånn dette forumet fungerer.

Anonymkode: 76de8...4e1

• Liker 3
Skrevet

Hvor gamle er barna? La barna ha dialog med helsesøster på skolen angående dette slik at noen andre enn deg og barna og han vet om hva som foregår. Så hvis han prøver å anmelde eller noe for samværssabotasje, så vet helsesøster hva som foregår, og at det er ungene som ikke vil. Samvære er barnas rettighet, ikke foreldrenes!!

Anonymkode: cd994...e76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...