Gå til innhold

Jeg blir et følelsesmessig vrak etter orgasme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg holder på for meg selv og får orgasme, så blir jeg et følelsesmessig vrak. Jeg har ikke hatt sex med andre enda selvom jeg er 25 år. Og jeg er jo redd for at den dagen det skjer, så blir jeg et slik vrak. 

Kan det være underliggende problemer som jeg ikke har bearbeidet enda? 

Anonymkode: 5a8c4...d1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med vrak?

Anonymkode: ef6e0...c9c

• Liker 1
Skrevet

Herregud, ikke bruk ord som "vrak".

Anonymkode: ca728...975

• Liker 2
Skrevet

Ingenting å bekymre seg over tenker jeg. Sannsynligheten for at en mann får deg til å oppnå klimaks er  lik null når klitoris er stimulert med vibrator siden tenårene.

Hørt om dødsgrepet blant gutter, gjelder det samme med jenter som er avhengig av vibrator. 

Anonymkode: a602f...bef

• Liker 3
Skrevet

slapp av orgasme er ikke alt her i verden man kan fint nyte sex uten... det er jo spenning, moro, begjær...osv osv... jeg heller takler ikke det der at jeg må få orgasme. Jeg har nesten aldri fått det med en mann, men det er vel for at jeg er single på 12 eller 13 året så blir ikke så mye sex heller. Men det blir stadig noen nye innimellom og få orgasme med nye mannfolk er helt umulig. Da skal jeg føle meg bra komfortable med dem. Og så langt har jeg aldri nådd. Enda jeg er over 50 nå da. Men på egen hånd har jeg ikke noe problem med det. Så lenge jeg fikser det selv så går dettan bra tenker jeg. Jeg liker jo sex selv om den ikke kommer..men jeg liker ikke sex hvis en blir det store fokuset... da er jeg dømt til å tape. Jeg tror når man blir godt kjent med noen og man har sex jevnt så vil dette gå seg til fordi man vil føle seg mer og mer komfortable med motparten. Og da tror jeg også at orgasme er innenfor rekkevidde. Men totalt nye folk skjønner jeg godt at det kan være vanskelig. Så lenge du klarer å fikse det selv så er det jo kjempebra. Bedre om det ikke gikk da heller. 

Anonymkode: d1531...92d

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hver gang jeg holder på for meg selv og får orgasme, så blir jeg et følelsesmessig vrak. Jeg har ikke hatt sex med andre enda selvom jeg er 25 år. Og jeg er jo redd for at den dagen det skjer, så blir jeg et slik vrak. 

Kan det være underliggende problemer som jeg ikke har bearbeidet enda? 

ser noen andre har spurt også, men hva mener du med "vrak"? Orgasme kan by på mange ting, de. Utmattelse og generelt følelser på høyspenning er ikke unormalt.  Er nokk mange som trenger litt tid til å komme seg etterpå. Men hvis du føler det er unaturligt mye kan det jo være en ide å prate med profesjonelle. Sexpsykolog, vanlig psykolog eller lege. I beste fall kan de hjelpe deg med å lære å kjenne deg og dine reaksjoner bedre, i verste fall er du på samme punkt du started ved. 

Research kan jo også hjelpe litt. Fant denne for en stund siden, forteller mye om hvor mye rart som kan komme og hva som skjer ved generell orgasme: https://www.sciencealert.com/here-s-what-happens-to-your-brain-when-you-orgasm

Skrevet

Jeg er også jomfru og redd for å ha samleie

Anonymkode: 13aca...5b8

Skrevet

Under en orgasme er det mange hormoner og følelser i sving. Det er helt normalt at man blir «satt ut» etter en orgasme. (Er det det du mener med «følelsesmessig vrak»?)

Det kan være underliggende problemer, men det trenger absolutt ikke være det. En orgasme kan bare bli litt mye å takle for en kropp iblant. Med mindre du vet du har noe i bagasjen, ville jeg latt frykten ligge slik at den ikke får vokse seg større i hodet ditt. 🤗

Jeg synes nemlig ikke du trenger være redd for å ha samleie. Det kan være skikkelig kjekt og veldig deilig. Men jeg vil anbefale deg at du tar det med ro. Sørg for at fyren er hyggelig og hensynsfull, og fortell ham gjerne at det er din første gang. Da skjønner han at han må sette ned tempoet. Og kanskje dere kan fokusere mer på nytelse og mindre på et orgasmejag de første gangene? Da blir det mindre «farlig». Sex skal jo være godt - ikke «skummelt». 💜

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er også jomfru og redd for å ha samleie

Akkurat nå savner jeg en «oppmuntrende klemme-knapp». 💜

Alt nytt er litt skummelt, men sex kan også være skikkelig deilig. Det skrives mye foskjellig på KG og ellers om sex. Og jeg kan skjønne at det virker skummelt, men det finnes veldig mange måter å ha sex på. Du trenger ikke å være med på noe du ikke selv ønsker. Si nei og vær klar på hva du vil/ikke vil. Også første gang.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ingenting å bekymre seg over tenker jeg. Sannsynligheten for at en mann får deg til å oppnå klimaks er  lik null når klitoris er stimulert med vibrator siden tenårene.

Hørt om dødsgrepet blant gutter, gjelder det samme med jenter som er avhengig av vibrator. 

J*vla tull! 

Kvinne, 42 år, som får orgasmer sammen med menn, tiltross for å ha benyttet meg av vibrator siden midten av tenårene.

Anonymkode: 2b05e...0fb

• Liker 3
Skrevet

3 minutter siden, Fioljenta said:

Alt nytt er litt skummelt, men sex kan også være skikkelig deilig. Det skrives mye foskjellig på KG og ellers om sex. Og jeg kan skjønne at det virker skummelt, men det finnes veldig mange måter å ha sex på. Du trenger ikke å være med på noe du ikke selv ønsker. Si nei og vær klar på hva du vil/ikke vil. Også første gang.

veldigt enigt i dette. De beste rådene jeg noen sinne hørte var at sex er så mye forskjelligt, og langt mer enn bare penetrering. Er du redd, snakk med partneren din. De var ny en gang de også, eller kanskje de også fortsatt er. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjære Anon.. Hva med å komme med opmutrende ord til en bekymret person, i steden for å prøve slike slutshaming propagandaer.  Å utforske sin egen kropp betyr da ikke at vi er vibrator avhengige. Skjønner jo at du kanskje ikke vet så mye om kvinnekroppen her, da er det vell kanskje like så greit å ikke si noe?

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Om noe så er det lettere å komme med andre, når man vet hva som funker på egen kropp. Jeg klarte ikke få orgasme med fingrene før jeg fikk "trent meg opp" med vibrator.

Anonymkode: 34672...426

Skrevet
Fioljenta skrev (54 minutter siden):

Under en orgasme er det mange hormoner og følelser i sving. Det er helt normalt at man blir «satt ut» etter en orgasme. (Er det det du mener med «følelsesmessig vrak»?)

Det kan være underliggende problemer, men det trenger absolutt ikke være det. En orgasme kan bare bli litt mye å takle for en kropp iblant. Med mindre du vet du har noe i bagasjen, ville jeg latt frykten ligge slik at den ikke får vokse seg større i hodet ditt. 🤗

Jeg synes nemlig ikke du trenger være redd for å ha samleie. Det kan være skikkelig kjekt og veldig deilig. Men jeg vil anbefale deg at du tar det med ro. Sørg for at fyren er hyggelig og hensynsfull, og fortell ham gjerne at det er din første gang. Da skjønner han at han må sette ned tempoet. Og kanskje dere kan fokusere mer på nytelse og mindre på et orgasmejag de første gangene? Da blir det mindre «farlig». Sex skal jo være godt - ikke «skummelt». 💜

Jeg har opplevd noen dødsfall og misbruk av alkohol de 2 siste åra. (er nå avholds). Og jeg har en mistanke at jeg ikke har bearbeidet det ferdig. Og lurer jo på om det er det underliggende problemet. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

J*vla tull! 

Kvinne, 42 år, som får orgasmer sammen med menn, tiltross for å ha benyttet meg av vibrator siden midten av tenårene.

Anonymkode: 2b05e...0fb

Unntak vil det alltid være. Samme som med gutter som onanerer med dødsgrepet sitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har opplevd noen dødsfall og misbruk av alkohol de 2 siste åra. (er nå avholds). Og jeg har en mistanke at jeg ikke har bearbeidet det ferdig. Og lurer jo på om det er det underliggende problemet. Ts

Ting 1 er å ikke se på det som et problem.  Ta ting som det kommer. Men oddsen for at du får orgasme med en partner før du føler deg helt trygg og avslappet, er ganske lav. Men sex kan og er veldig mye kos og gøy allikavel. Ikke ta sorgene på forskudd. Se frem til det i stedet. Lykke til🤞

Skrevet
Fioljenta skrev (1 time siden):

Jeg kommer aldri til å ha sex og etter alt jeg har lest om sex er det greit for meg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...