AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Jeg bodde på barneverninstitusjon som 16 åring og i et halvt år jobbet det en ung gutt som var student der (førsten av 20 årene). Jeg matchet med han på tinder noen år senere (vil påpeke at jeg anså meg selv som frisk på dette tidspunktet) jeg var da selv i 20 årene. Vi datet litt i skjul, han begynte etterhvert å oppføre seg veldig rart og tørte vell ikke fortsette mer. Skal sies at han da hadde en høy stilling innenfor psykiatri og lurte vell på om det faktisk var greit. Hans problemer med kommunisere gjorde at jeg tilslutt følte meg skikkelig dritt. Han behandlet meg også etterhvert dårlig, var kald og varm - jeg var hos han hele tiden. Men han stoppet kontakten, uten en forklaring. Tok meg ett par år å komme meg på beina igjen, jeg er nå lykkelig med min samboer. Likevel har det plaget meg, hvor rar han var. I motsetning til det inntrykket jeg hadde av han fra da jeg var 16 år. Det er virkelig forskjell på privat og personlig. Jeg studerer innenfor samme tematikk, og har ofte tenkt på om det faktisk er lov å date en tidligere bruker? Skjønner jo mer og mer hvor etisk ukorrekt det på mange måter kan være. men så var jeg innenforstått med det når jeg sveipet på han på tinder - jeg datet han av fri vilje og følte ikke det var noen maktforskjell. står det noe sted i lovverket at det ikke er lov? Eller handler det bare om etikk? For det at han på mange måter behandlet meg dårlig, handlet ikke om maktforskjell. Rett og slett at jeg aksepterte det.. Anonymkode: d37d2...8a8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Lovverket sier at dette ikke er lovlig! Han likte deg nok veldig godt, men visste at det var ulovlig. Derfor avsluttet han, selv om det var turbulent avslutning. Anonymkode: ae037...714 2
wandagirl Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 Litt usikker, han var jo ikke behandler. Allikevel ville jeg ikke gjort det selv, ikke etisk forsvarlig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Lovverket sier at dette ikke er lovlig! Han likte deg nok veldig godt, men visste at det var ulovlig. Derfor avsluttet han, selv om det var turbulent avslutning. Anonymkode: ae037...714 Kan du vise til lovverket som sier dette? Ønsker bare å lese det. Anonymkode: 1390a...620 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #5 Skrevet 8. september 2021 På barnevernsinstitusjon er de som jobber der, satt i foreldrenes sted. Det blir litt som å date et tidligere fosterbarn. Kan aldri tenke meg at det er ok. Anonymkode: 10df4...b1f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #6 Skrevet 8. september 2021 Det er en skjønnsmessig vurdering. Du visste jo om det hele du også. Han var heller ingen behandler, og vi kjenner ikke deres relasjon. Var han primærkontakt er det en ting, men en ekstrahjelp en annen.. tenker det ikke er vits å dvele over dette. Anonymkode: 754da...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #7 Skrevet 8. september 2021 Stikkordet her er "tidligere". Det er altså lovlig, selv om det er tvilsomt etisk sett. Var nok derfor han avsluttet det. Anonymkode: 4eece...ff0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kan du vise til lovverket som sier dette? Ønsker bare å lese det. Anonymkode: 1390a...620 Google is your friend Anonymkode: ae037...714
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 Ts her. Han var altså student og derfor heller ingen primærkontakt. Men han var der på mitt sykeste den gang! Det er forsåvidt ikke vits å dvele over nei. Men syns det var en interessant refleksjon. Takk for svar, til nå har jeg ikke selv sett noe regelverk på dette. Men skjønnsmessig er det nok sikkert ikke helt innafor.. Husker godt det var en vanskelig situasjon, for jeg tror han egentlig var veldig glad i meg. Og jeg var jo også det i han. Men dårlig kommunikasjon gjorde nok det hele litt værre Anonymkode: d37d2...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå