AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Hei! er det noen som har erfaringer å dele? er det verdt det? Eller er uke 12 for tidlig for dette? Ønsker bare konkrete erfaringer ☺️ Anonymkode: bb9ef...09c
Gravidu14 Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Jeg ringte til klinikk for å booke tidlig ultralyd. Er i uke 14 selv. De sa de ikke tok 3D før etter uke 20. Ikke sikkert fosteret er så utviklet at det er nødvendig med tanke på bildene man får. Skal man likevel betale for en ultralyd ville jeg ventet til du fikk noen gode bilder ut av det :) 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 3D er mer noe man gjør etter uke 30 Anonymkode: daad7...fac 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 Gravidu14 skrev (46 minutter siden): Jeg ringte til klinikk for å booke tidlig ultralyd. Er i uke 14 selv. De sa de ikke tok 3D før etter uke 20. Ikke sikkert fosteret er så utviklet at det er nødvendig med tanke på bildene man får. Skal man likevel betale for en ultralyd ville jeg ventet til du fikk noen gode bilder ut av det Der jeg skal ta ultralyd har de tilbud om ultralyd i 3D/4D fra uke 12 men de anbefaler jo selvfølgelig å ta senere for best mulig kvalitet. jeg skal ta ultralyd så tidlig som i uke 12 uansett og er fast bestemt på det fordi jeg syns det blir helt feil å vente til uke 18. vil se barnet og høre hjerte og vite hvordan ting ligger an før jeg skal dele nyheten med andre.. Anonymkode: bb9ef...09c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #5 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): 3D er mer noe man gjør etter uke 30 Anonymkode: daad7...fac På den plassen jeg skal til har de tilbud om 3D/4D FRA uke 12. spørsmålet mitt var ikke om NÅR man gjør det men erfaringer...... Anonymkode: bb9ef...09c
Gravidu14 Skrevet 8. september 2021 #6 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Der jeg skal ta ultralyd har de tilbud om ultralyd i 3D/4D fra uke 12 men de anbefaler jo selvfølgelig å ta senere for best mulig kvalitet. jeg skal ta ultralyd så tidlig som i uke 12 uansett og er fast bestemt på det fordi jeg syns det blir helt feil å vente til uke 18. vil se barnet og høre hjerte og vite hvordan ting ligger an før jeg skal dele nyheten med andre.. Anonymkode: bb9ef...09c Jeg har bestilt tidlig ultralyd selv, av samme grunn som deg syns det ble lenge å vente til uke 20 med å finne ut om alt ser/høres greit ut. Men fikk kun tilbud om vanlig ultralyd. Sikkert forskjellig fra klinikk til klinikk. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #7 Skrevet 8. september 2021 Vet dere i hvilken uke en kan se kjønnet?😊 sånn omtrent. Skjønner det kan variere Anonymkode: 8aa27...053
Gravidu14 Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vet dere i hvilken uke en kan se kjønnet?😊 sånn omtrent. Skjønner det kan variere Anonymkode: 8aa27...053 Hørt man skal kunne se det fra uke 12 men kommer nok an på hvordan barnet ligger og hvor klare bilder man får på ultralyd.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 Min ultralydjordmor har brukt 4D til å se på fosteret i tillegg til «vanlig» UL-apparat når jeg har vært på TUL. Fikk med 3D-bilder i uke 10 og i uke 13:) Anonymkode: ccb0b...c58 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #10 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min ultralydjordmor har brukt 4D til å se på fosteret i tillegg til «vanlig» UL-apparat når jeg har vært på TUL. Fikk med 3D-bilder i uke 10 og i uke 13:) Anonymkode: ccb0b...c58 Ååå ble det fine bilder da? Kan jeg spør hvor du gikk? ☺️ Anonymkode: bb9ef...09c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #11 Skrevet 8. september 2021 Ikke verdt det om hovedgrunnen er bilder. Var i uke 14 på kontroll på sykehuset hvor de som anonym..c58 brukte 4D i tillegg til vanlig. Setter selvsagt pris på at jeg fikk med meg bilder, men hun ser litt ut som Voldemort i Harry Potter og de vises sten -der når han henger i bakhue på ene professoren. Ikke noe jeg ville brukt penger på. Første fine bilde var i uke 24 (hadde også 4D på OUL i uke 19). Anonymkode: cd3eb...a63
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke verdt det om hovedgrunnen er bilder. Var i uke 14 på kontroll på sykehuset hvor de som anonym..c58 brukte 4D i tillegg til vanlig. Setter selvsagt pris på at jeg fikk med meg bilder, men hun ser litt ut som Voldemort i Harry Potter og de vises sten -der når han henger i bakhue på ene professoren. Ikke noe jeg ville brukt penger på. Første fine bilde var i uke 24 (hadde også 4D på OUL i uke 19). Anonymkode: cd3eb...a63 Det sa ultralydjordmor til meg også, at de ser skikkelig stygge/skumle ut på 3D og 4D-ul så tidlig. Hun sa også at det stort sett bare er veldig unge mødre som er opptatt av dette, fordi de skal ha ansiktsbilder og tror de får sett barnets utseende slik det blir. Det får man altså ikke Anonymkode: eae9c...4d0 2
Blingblingtahei Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 Syntes at vanlig ultralydbilder er generelt mye finere enn 3d/4d. Ungen er en tynn tynn fugleunge på den tiden, ser skikkelig creepy ut.. Klumpete og tynn. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ååå ble det fine bilder da? Kan jeg spør hvor du gikk? ☺️ Anonymkode: bb9ef...09c Meretes ultra i Stavanger, hvis du bor i området ville jeg absolutt gått til henne☺️ Det var ganske stilig å se, og jeg var nok så kort på vei at ungen ikke hadde blitt creepy enda, eller så var det måten hun lå på som gjorde det🙊 Man ser liksom fosteret på en helt annen måte med helt andre detaljer. Men om du må betale ekstra for det ville jeg ikke gjort det (eventuelt ventet til det er en ferdig utvokst baby), for så mye gav det meg ikke å se med 4d/3d om jeg skal være ærlig Anonymkode: ccb0b...c58 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Meretes ultra i Stavanger, hvis du bor i området ville jeg absolutt gått til henne☺️ Det var ganske stilig å se, og jeg var nok så kort på vei at ungen ikke hadde blitt creepy enda, eller så var det måten hun lå på som gjorde det🙊 Man ser liksom fosteret på en helt annen måte med helt andre detaljer. Men om du må betale ekstra for det ville jeg ikke gjort det (eventuelt ventet til det er en ferdig utvokst baby), for så mye gav det meg ikke å se med 4d/3d om jeg skal være ærlig Anonymkode: ccb0b...c58 Bildet jeg fikk var nesten helt likt dette her, bare at i uke 13 var fosteret en god del mer utviklet enn det på bildet, så vi kunne se konturene av ørene, fingrer osv Anonymkode: ccb0b...c58 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 Jeg gjorde det, eller gynekologen slo på 3D for å se bedre. Så ikke ansiktstrekk, og det så ut som den mangla en kroppsdel(som den ikke gjorde) 🙈 Anonymkode: 18cc8...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå