AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Jeg har et slikt bord: https://jysk.no/spisestue/spisebord/spisebord/spisebord-aabenraa-90x160-eik-svart Ønsker å ha en hvitoljet eikeplate, men jeg er ganske nybegynner på slike ting. Hvordan går jeg frem? Pusser og oljer med hvitolje? Noe spesielt jeg må passe på? Anonymkode: 701ba...5d7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Veldig enkelt. Bare pusse godt og legge olje på i tynne lag. Vi brukte osmo sin olje, og det ble veldig fint. Gulner litt med tiden. Anonymkode: e5ea6...0b4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 Jeg ville nok heller ha pusset det lett og oljet det med helt vanlig kjøkkenolje (sånn du får kjøpe på ikea). Over vinteren er hvitoljet eik ute igjen - det er absolutt over alt nå, og det er et sikkert tegn på at en trend er i ferd med å dø ut. Og om du tenker «jeg elsker hvitoljet selv om det blir utrendy?» nei, du gjør ikke det. Det er ikke sånn trender funker. Mennesket er et flokkdyr, og du elsker nå hvitoljet eik slik du i 2022 vil elske lett gulnet furu. Sikkert som banken. Anonymkode: 991d3...7fa
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 Ser bordplaten er i melamin, så tror nok ikke du kan gjøre så mye med den. Anonymkode: 19aef...5de
newman01 Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 Den bordplata er i plast med eikemønster. Melamin sier produktbeskrivelsen. Så du får ikke oljet den. Du kan male den, men da blir det heldekkende hvit maling 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ville nok heller ha pusset det lett og oljet det med helt vanlig kjøkkenolje (sånn du får kjøpe på ikea). Over vinteren er hvitoljet eik ute igjen - det er absolutt over alt nå, og det er et sikkert tegn på at en trend er i ferd med å dø ut. Og om du tenker «jeg elsker hvitoljet selv om det blir utrendy?» nei, du gjør ikke det. Det er ikke sånn trender funker. Mennesket er et flokkdyr, og du elsker nå hvitoljet eik slik du i 2022 vil elske lett gulnet furu. Sikkert som banken. Anonymkode: 991d3...7fa For noe tull. Jeg har alltid elsket sorte møbler, både før, under og etter at det ble en trend. Jeg kan virkelig ikke fordra furu eller rent-treverk, heller ikke hvit-luta vegg, som var veldig in en periode. Du vet da for pokker ikke hva ts liker og ikke. Anonymkode: c9d92...9a8
newman01 Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Ønsker å ha en hvitoljet eikeplate, men jeg er ganske nybegynner på slike ting. Hvordan går jeg frem Du kjøper en ny heltre eikeplate i passende størrelse i en byggevarebutikk, snur bordet opp-ned, skrur av den plast-bordplaten du har, skrur på den nye heltre eikeplata og behandler den på ønsket måte 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Dette bordet får du ikke gjort så mye med, i og med at bordplata ikke er treverk. Du kan sikkert male den, men det er mer styr enn det er verdt. Anonymkode: 6ecde...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå