Heisann12345 Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Hei, jeg tar gjerne i mot forskjellige tips og råd fra dere nattevakter! Har hatt fast stilling som nattevakt de siste 6 mnd. Jeg har ikke muligheten til å gå rundt, jeg må sitte i sofaen i en liten stue hele tida. Jeg kan ikke varme mat, eller ha noe liggende i kjøleskapet, så jeg må ha noe som holder seg i romtemperatur i ganske mange timer. Om dere har noen råd på både mat, søvn, ergonomi osv som du tenker er viktig, gjerne kom med det!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Havre- eller rislapper, salater, omeletter, wraps med kylling, salat, aioli, speltlomper med fyll, bananpannekaker, polarbrød, pizzasnurrer, egge-muffins... det jeg kommer på i farta:) Ellers kaffe, energidrikk, te, snacks... Ville også tatt med noe underholdning. Bøker gjør meg trøtt så her går det i film/serier, enkle spill. De jeg jobber for kommer å henter meg om det er noe, evt. alarmer, så har kun en propp i øret. Har kun fire brukere og er sjeldent så mye å gjøre på natt. Så hender jeg vasker, tørker støv osv. for å holde meg våken. Hva ergonomi angår så antar jeg du har en brukbar stol å sitte i? Anonymkode: 18faf...bb9 1
Heisann12345 Skrevet 8. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 12.56): Havre- eller rislapper, salater, omeletter, wraps med kylling, salat, aioli, speltlomper med fyll, bananpannekaker, polarbrød, pizzasnurrer, egge-muffins... det jeg kommer på i farta:) Ellers kaffe, energidrikk, te, snacks... Ville også tatt med noe underholdning. Bøker gjør meg trøtt så her går det i film/serier, enkle spill. De jeg jobber for kommer å henter meg om det er noe, evt. alarmer, så har kun en propp i øret. Har kun fire brukere og er sjeldent så mye å gjøre på natt. Så hender jeg vasker, tørker støv osv. for å holde meg våken. Hva ergonomi angår så antar jeg du har en brukbar stol å sitte i? Anonymkode: 18faf...bb9 Her var det mye godt du foreslo! Det skal jeg ta til meg. Underholdning for meg blir tv, og det er det. Skulle gjerne hatt muligheten til å tørket litt støv/gått rundt og ordnet, men det kan jeg ikke. Bøker blir jeg også trøtt av. Hva slags spill tenker du, bare på mobil? Ergonomi tenkt, jeg sitter på en sofa i 8-10 timer, ingenting annet. Man kjenner det i kroppen etterhvert, og jeg bare tenkte på om det er noe jeg kan gjøre for det. Er kanskje ikke det, når jeg ikke kan gå rundt. Endret 9. september 2021 av Heisann12345
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 Ha mat i en liten kjølebag, de finnes helt ned til plass til bare ett måltid og kjøleelementer oppi Last ned bøker på app og les på telefonen/nettbrett med full lysstyrke, det holder deg våken. Anonymkode: 2d15d...b95 1
Heisann12345 Skrevet 8. september 2021 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ha mat i en liten kjølebag, de finnes helt ned til plass til bare ett måltid og kjøleelementer oppi Last ned bøker på app og les på telefonen/nettbrett med full lysstyrke, det holder deg våken. Anonymkode: 2d15d...b95 Herregud det hadde jeg ikke tenkt på en gang! Haaater den lunka iskaffen eller energidrikken jeg har med. Takk!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 Heisann12345 skrev (På 8.9.2021 den 14.46): Her var det mye godt du foreslo! Det skal jeg ta til meg. Underholdning for meg blir tv, og det er det. Skulle gjerne hatt muligheten til å tørket litt støv/gått rundt og ordnet, men det kan jeg ikke. Bøker blir jeg også trøtt av. Hva slags spill tenker du, bare på mobil? Ergonomi tenkt, jeg sitter på en sofa i 8-10, ingenting annet. Man kjenner det i kroppen etterhvert, og jeg bare tenkte på om det er noe jeg kan gjøre for det. Er kanskje ikke det, når jeg ikke kan gå rundt. Tenkte egentlig å ta med laptop og spille på den:) Men mobilspill går også selvsagt. Ellers strikke-/hekletøy, (vannmaling kanskje enklest)maling, tegning(evt. tegne på data'n). Om du ikke kan tasse rundt, hva med enkle kroppsvektøvelser om du har plass? Om du har en ukomfortabel sofa, ta med noen puter i det minste? Men kjølebag var jo kjempelurt:) Har kjøleskap på min jobb så tenkte ikke på det. Anonymkode: 18faf...bb9 1
Eneri Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 Du kan ha med god ryggpute feks, sånn á la tempurpute kjøpt på Jysk. Sp vil jeg tro du kan reise deg og tøye litt? Det var mange små tøy og bøy-videoer som ble laget og delt da hjemmekontor bredde om seg i koronatider. Sånn 'underholdningsmessig' tenker jeg på å sjekke ut nye matoppskrifter, lage ukesmeny/handleliste, sjekke ut evt fremtidige reisemål, håndarbeid om du liker det, lære noen ord av nytt språk, julegaveliste, podcaster. Og en mini kjølebag med element funker gull. Det fins mange små, myke kjølebager som bare trenger ett fryseelement i, evt fryse ei vannflaske/flaske med saft eller juice som funker både som element og etterhvert som kald drikke. 1
Heisann12345 Skrevet 9. september 2021 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tenkte egentlig å ta med laptop og spille på den:) Men mobilspill går også selvsagt. Ellers strikke-/hekletøy, (vannmaling kanskje enklest)maling, tegning(evt. tegne på data'n). Om du ikke kan tasse rundt, hva med enkle kroppsvektøvelser om du har plass? Om du har en ukomfortabel sofa, ta med noen puter i det minste? Men kjølebag var jo kjempelurt:) Har kjøleskap på min jobb så tenkte ikke på det. Anonymkode: 18faf...bb9 Joda, har kjøleskap og alt her i underetasjen, men jeg kan dessverre ikke forlate min «post» løpet av natten. Jeg er også den eneste våkne, men kjølebag skal jeg skaffe meg, og takk for annet tips hvertfall!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Hvilken plass er det du jobber? Litt lettere med råd da. Jeg stusser litt over at du ikke har tilgang på noe godt å sitte i eller et kjøleskap. Det pleier jo være mulighet for å la maten stå kaldt, spesielt om det f.eks er sykehjem. Anonymkode: 26442...c74
Gjest Tamsi Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Jeg pleier ha med nøtter, for jeg orker ikke styre med noe på natta. Men du får ikke forlate sofaen? Du får vel gå på toalettet? Bare stusser litt over hele opplegget her, det hørtes ut som på brudd på en del grunnleggende rettigheter
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Tamsi skrev (13 minutter siden): Jeg pleier ha med nøtter, for jeg orker ikke styre med noe på natta. Men du får ikke forlate sofaen? Du får vel gå på toalettet? Bare stusser litt over hele opplegget her, det hørtes ut som på brudd på en del grunnleggende rettigheter Hvis ikke hun er BPA eller i hjemmeboende team i hjemmesykepleien? Men uansett så skal det jo tilrettelegges noe. Man må ha noe godt å sitte i for natten. Gjerne kunne veksle mellom sofa og en god lenestol. Anonymkode: 26442...c74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå