Iceglow Skrevet 27. september 2005 #21 Skrevet 27. september 2005 Kjøper ikke pels, skinn, ull, eller andre produkter fra dyr, uansett bruksområde (inklusive mat, kosmetikk og lignende.) Og før noen begynner å kverulere, ja, medisiner er det eneste unntaket, må man, så må man, det hjelper ingen at jeg dør pga at medisinene i enkelte tilfeller inneholder animalske substanser. Når det gjelder dyreforsøk argumentet foretrekker jeg så sant det er mulig å bruke gamle preparater pga at da er det som regel kopipreparater, pengene går da ikke direkte til de som har utført forsøkene (en annen grunn er at jeg oppfatter "gamle" medisiner som tryggere pga at de da har hatt en lengre utprøvningstid på mennesker, i stedet for at det er fastslått at de er trygge for mus, hva hjelper det meg? Jeg er da ingen gnager ). Men jeg har allikevel et unntak i klesskapet: Jeg har et par arvede finsko jeg TROR er av skinn, de bruker jeg til jeg får tak i nye (har kun brukt de en gang til nå, “måtte“ ha noe som gikk i en begravelse), etter det kommer de til å bli gitt bort. Kan ikke si jeg følte meg helt bekvem i de, men dyret er dødt, så jeg brukte de den ene gangen, og siden jeg er den eneste i familien som bruker den str, så endte det med at jeg fikk de i stedet for at de gikk direkte til frelsesarmeen. Phu, dette ble langt
smil Skrevet 27. september 2005 #22 Skrevet 27. september 2005 Jeg har ingen problemer med å bruke skinn av storfe eller andre husdyr som likevel blir slaktet til mat. Men jeg nekter å bruke pels av dyr som ales opp kun for skinnet. Der går grensen. ← Enig
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #23 Skrevet 27. september 2005 Pelsoppdrett gjør meg dårlig. Det er utrolig provoserende at dyr må lide for menneskers forfengelighet! Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan bruke falsk pels i stedet? Det ser jo helt likt ut, men neida..ekte pels for alle penga De tenker ikke på de stakkars dyrene som kun lever i bittesmå bur for å så bli flådd. uff, syns det er forferdelig..
Aquarius Skrevet 27. september 2005 #24 Skrevet 27. september 2005 Pelsoppdrett gjør meg dårlig. Det er utrolig provoserende at dyr må lide for menneskers forfengelighet! Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan bruke falsk pels i stedet? Det ser jo helt likt ut, men neida..ekte pels for alle penga De tenker ikke på de stakkars dyrene som kun lever i bittesmå bur for å så bli flådd. uff, syns det er forferdelig.. ← Dette var altså meg som glemte å logge meg inn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå