Gå til innhold

Hva er galt med å date flere på en gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge man ikke er i et fast forhold, og dropper de andre når man velger ut én, bør det vel være greit.

Det er jo snakk om å være litt effektiv angående tidsbruk. Hvorfor bruke en måned på å date 4 personer i en uke hver, når du kan date 4 personer på en uke? 🙂 😉

Anonymkode: 99273...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver sin smak. Jeg er ikke interessert i å date en som parallelt med meg, dater flere andre. Så for meg er det en dealbreaker.  

Anonymkode: 8c961...946

• Liker 6
Skrevet

Fordi du ikke framstår som seriøs. Du virker desperat. 

Anonymkode: fad10...49c

• Liker 13
Skrevet

Tenker det er forskjell på dating med og uten sex. Om vi bare snakker kaffedater for å sjekke ut kjemi med en ny person, så synes jeg det er helt ok. Men om man treffer en eller fler over flere uker/måneder med sex inkludert, er det skikkelig ufint. Jeg er overhodet ikke interessert i én som føler behov for å dobbeldate, da kan interessen umulig være genuin og ekte.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så lenge man ikke er i et fast forhold, og dropper de andre når man velger ut én, bør det vel være greit.

Det er jo snakk om å være litt effektiv angående tidsbruk. Hvorfor bruke en måned på å date 4 personer i en uke hver, når du kan date 4 personer på en uke? 🙂 😉

Fordi du aldri går "all in" og blir kjent med noen av disse fire personene, alt blir bare overfladisk. Hastverk er lastverk i slike tilfeller. Effektiv dating? Nå har jeg hørt det også... Men det spørs hva du er ute etter - vil du bare ha en kosevenn, går dette greit. Vil du ha seriøst forhold, bør du konsentrere deg om en om gangen.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke nødvendigvis desperat, men en som "safer". Sånn, plan B, C og Æ.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dette. Og får følelsen av at jeg er en av mange som du skal velge mellom 😂 blir for dumt 

Anonymkode: 69a2b...050

• Liker 6
Skrevet

Det er vel fordi jeg anser det som useriøst. Jeg vet at jeg selv hadde ikke klart å fokusere helt og fullt på et menneske, om jeg visste at jeg skulle møtt 3 til den uka. Og da tenker jeg at andre kanskje heller ikke klarer det. 

Anonymkode: 46e3d...e71

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror ikke du forstår hvordan kjærlighets relasjoner vokser frem 🙄

Tror ikke du trenger å tenke på effektivitet, for om du ikke vet hvordan det er å være forelsket, forblir du nok single lenge.

Anonymkode: 65920...41d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nei, jeg vet ikke. Føler ikke nødvendigvis at du da er desperat, kanskje bare litt intens og har lyst til å plukke ut den beste. Men etter to, tre dates med samme, synes jeg partneren skulle kutte ut andre dates. Da hadde jeg ikke følt meg så attraktiv i dine øyne. Tror kanskje jeg hadde avvist deg da.

Endret av exictence
  • Liker 2
Skrevet

Det spørs hva som er formålet med datingen, om det er for å finne kjæreste eller kun "pule rundt".

Hvis det siste er tilfellet og man er tydelig på det overfor disse fire-i-uka-datene, og at de fire også dater flere i samme hensikt: Da får de gjøre som de vil, bare huske på at kondombruk er særdeles viktig.

Hvis det er kjæreste som er formålet med datingen, så kommer det an på hva daten innebærer. Kaffedate og en prat kan til nød gå an, men skal man bli virkelig kjent må man kunne gi hverandre tid og oppmerksomhet, noe som blir temmelig vanskelig med flere samtidig.

Selv mistenker jeg de som holder på med flere, å ville ha alle disse for seg selv. Jeg tror de liker tanken på å kunne velge og vrake, å være den ene spesielle for flere som "kjemper om hans/hennes gunst".

Anonymkode: f638e...23d

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Det spørs litt. I en oppstartsfase er det jo greit om man også treffer andre, men jeg hadde nok reagert hvis han hadde datet flere andre kvinner over tid samtidig som han datet meg. Da hadde jeg lurt på hva som var formålet med det, men jeg fungerer ikke sånn. Om jeg hadde truffet en person jeg hadde kjemi med så hadde jeg ønsket å finne ut om det kunne bli noe med han. 

Nå er ikke jeg en person som ofte treffer menn eller generelt personer jeg har god kjemi med og felles mål og interesser så jeg har ikke hatt problemer med at jeg har flere å velge i. Hvis jeg treffer en jeg ser potensiale i så fokuserer jeg på han, men jeg er en av de rare som også bare skriver med en person om gangen. Rett og slett fordi jeg vil ha fokus på kun én person. 

Skrevet

Damer pleier jo å skryte at dei er så flinke med multi-tasking, men på dette punktet er dei nok ikkje det :)

Er vel difor så mange damer berre ghostar/fader ut i samtale med meg, dei klarar ikkje fokusere på fleire om gangen. Ev så er eg berre ikkje interessant og dei evnar ikkje å sei det til meg.

Anonymkode: a71db...5dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er altfor stressende å ha to tinder matches.. Hadde neppe vært komfortabel med å uttrykke interesse for flere på gang.

1. Jeg vil ikke være i en situasjon hvor jeg føler at jeg skjuler ting. Det er min samvittighet imot.

2. Jeg vil unødig såre eller skuffe de jeg er vennlig med og det er veldig fort gjort.

3. Om det så blir ett forhold ut av det, så blir det bygget med åpne kort fra start og personen får hele mitt fokus. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette. Og får følelsen av at jeg er en av mange som du skal velge mellom 😂 blir for dumt 

Anonymkode: 69a2b...050

Det blir nesten litt som "The Bachelor" og det er ikke helt min stil heller. Enig med deg. 

Anonymkode: a2c19...61c

• Liker 1
Skrevet

Synes det er greit hvis man skal ligge rundt og ha det gøy, så fremt man er åpen om dette. Ønsker man et forhold derimot er det rett og slett en elendig måte å bli kjent med folk på, for ikke å si respektløst og slitsomt.

Skrevet

Så lenge alle vet hva alle gjør og kan ta egne avgjørelser, så er det helt greit. 

Jeg tenker at man fint kan møtes for å bli kjent med flere, men om man begynner "seriøs dating" som et skritt på veien mot å bli kjærester, er det kanskje best å ha en sånn relasjon. 
Men samtidig tenker jeg at dersom du plukker dater på samlebånd fra Tinder så tyder det ikke på at du *egentlig* er interessert i mennesket. Du vil bare treffe mange. Er du ordentlig interessert, så vil du gjerne fokusere på den personen. Helt fair å gå inn for samlebåndsmetoden så lenge du er åpen om det så ingen føler seg lurt. 

Anonymkode: c5d1d...22f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir ikke det vanskelig å fokusere på 1??? Jeg mener... da blir folk avvist veldig fort hvis du skal flash igjennom flest mulig på kortest mulig tid... kan jo hende du vil trenge litt tid for å finne ut av litt mer med noen før en bestemmer seg. 

Skrevet
micromaya skrev (1 time siden):

Tenker det er forskjell på dating med og uten sex. Om vi bare snakker kaffedater for å sjekke ut kjemi med en ny person, så synes jeg det er helt ok. Men om man treffer en eller fler over flere uker/måneder med sex inkludert, er det skikkelig ufint. Jeg er overhodet ikke interessert i én som føler behov for å dobbeldate, da kan interessen umulig være genuin og ekte.

Ja, synes det er ekkelt om han ligger med flere.

Anonymkode: 4ce32...7da

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...