AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Del Skrevet 8. september 2021 ? 🙂 Anonymkode: e3e38...9da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FrøkenMånestråle Skrevet 8. september 2021 Populært innlegg #2 Del Skrevet 8. september 2021 Bøker som man faktisk har lest.. 😄 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 8. september 2021 #3 Del Skrevet 8. september 2021 Du fremstår ikke som spesielt intelligent hvis du har de store verkene på rekke og rad i bokhylla hvis du får folk på besøk som spør om du likte en gitt tittel og ønsker å diskutere den med deg fordi de har lest den selv. Ha bøker du liker og har lest fremme! 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 8. september 2021 #4 Del Skrevet 8. september 2021 Enig med de over, hjelper lite å ha bøker på utsilling om man ikke kjenner innholdet.. I tillegg sier det lite om intelektet at man har lest en bok eller hundre.. Evnen til å tenke selv, til å analysere og ikke la seg påvirke av andres meninger, det å ha en evne til å se ting fra flere sider og reflektere over det man får av input osv kommer ikke av en bok.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alliecay Skrevet 8. september 2021 #5 Del Skrevet 8. september 2021 bøker du har lest, leser eller har en faktisk interesse av å lese. Ikke tenk så hard på hvordan du kan framstille deg selv som noen ting, vær deg selv. Det er nå det mest inteligente du kan være 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #6 Del Skrevet 8. september 2021 Hahahahahhaha. Vel, ikke gå i tykk-bok-fella. Kjøp kvinnelige forfattere i verdensklasse. En person med bare mannlige forfattere i bokhylla fremstår som litt kort. Lykke til. Spesielt lykke til med å forsvare disse bøkene du ikke har lest 😛 Anonymkode: e1176...a41 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #7 Del Skrevet 8. september 2021 For enkelte er nok matteboken fra barneskolen nok Forøvrig er jeg enig med de andre svarene du har fått. Anonymkode: fcdbe...60f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #8 Del Skrevet 8. september 2021 FrøkenMånestråle skrev (9 minutter siden): Bøker som man faktisk har lest.. 😄 Fiora skrev (8 minutter siden): Du fremstår ikke som spesielt intelligent hvis du har de store verkene på rekke og rad i bokhylla hvis du får folk på besøk som spør om du likte en gitt tittel og ønsker å diskutere den med deg fordi de har lest den selv. Ha bøker du liker og har lest fremme! Carrot skrev (6 minutter siden): Enig med de over, hjelper lite å ha bøker på utsilling om man ikke kjenner innholdet.. I tillegg sier det lite om intelektet at man har lest en bok eller hundre.. Evnen til å tenke selv, til å analysere og ikke la seg påvirke av andres meninger, det å ha en evne til å se ting fra flere sider og reflektere over det man får av input osv kommer ikke av en bok.. Alliecay skrev (4 minutter siden): bøker du har lest, leser eller har en faktisk interesse av å lese. Ikke tenk så hard på hvordan du kan framstille deg selv som noen ting, vær deg selv. Det er nå det mest inteligente du kan være Men jeg er ikke intelligent, så jeg kan ikke lese vanskelige bøker 😞 alt jeg kan gjøre er å late som 😔 Anonymkode: e3e38...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 8. september 2021 #9 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ? 🙂 Anonymkode: e3e38...9da Onkel Skrue og pengebingen??? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #10 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg er ikke intelligent, så jeg kan ikke lese vanskelige bøker 😞 alt jeg kan gjøre er å late som 😔 Anonymkode: e3e38...9da Tull! Klart du er skarp! Ta deg sammen. Anonymkode: e1176...a41 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 8. september 2021 #11 Del Skrevet 8. september 2021 Ingen vits i å late som man er veldig intelligent. Det lurer ingen i målgruppen. Du får bare rykte som falsk i tillegg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 8. september 2021 #12 Del Skrevet 8. september 2021 Hvorfor skal du late som om du er noe du ikke er? Du kan være smart selv om du ikke har en bugnende bokhylle. Jeg er selv over gjennomsnittet bokinteressert og jeg syntes det er pussig å være på besøk hos folk med flere hyllemeter med bøker de aldri har lest og ikke har tenkt å lese. Du er god nok som du er! Det finnes flere former for smart enn «boksmart» 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 8. september 2021 #13 Del Skrevet 8. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men jeg er ikke intelligent, så jeg kan ikke lese vanskelige bøker 😞 alt jeg kan gjøre er å late som 😔 Anonymkode: e3e38...9da Vel, det er aldri et sjakktrekk å fremstå som noe du ikke er. At du ikke orker å lese tung litteratur betyr ikke at du er mindre begavet! Jeg kjenner mange som rett og slett ikke har ro på seg til å lese bøker. De er bedre enn meg som bokorm i mange andre ting! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alliecay Skrevet 8. september 2021 #14 Del Skrevet 8. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Men jeg er ikke intelligent, så jeg kan ikke lese vanskelige bøker 😞 alt jeg kan gjøre er å late som 😔 Anonymkode: e3e38...9da altså... donald duck samling framstår som mer inteligent enn å fylle hylla med bøker og tema du ikke kan noen ting om. Står ved tidligere komentar, jeg. Vær deg selv, fyll hylla med det du er interessert i, ikke det du tror får deg til å se smart ut. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #15 Del Skrevet 8. september 2021 altflyter skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal du late som om du er noe du ikke er? Du kan være smart selv om du ikke har en bugnende bokhylle. Jeg er selv over gjennomsnittet bokinteressert og jeg syntes det er pussig å være på besøk hos folk med flere hyllemeter med bøker de aldri har lest og ikke har tenkt å lese. Du er god nok som du er! Det finnes flere former for smart enn «boksmart» Hør hør! Hilsen bokintelligent, som synes det finnes mange typer intelligens! Det er mange bokintelligente som er noen ordentlige brødhuer, tro du meg. Anonymkode: e1176...a41 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 8. september 2021 #16 Del Skrevet 8. september 2021 Jeg vil ha bokhylle. Leser bøker hele tiden. Ikke for å virke intelligent. I dag står bokhyllen i kjelleren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neocortex Skrevet 8. september 2021 #17 Del Skrevet 8. september 2021 Kamasutra. Fått mest interesse i hylla her. Sjeldent noen bemerker seg noe av det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 8. september 2021 #18 Del Skrevet 8. september 2021 Intelligente mennesker fyller ikke bokhylla med bøker for å imponere bermen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 8. september 2021 #19 Del Skrevet 8. september 2021 Jeg sier meg enig med at den burde inneholde bøker du faktisk har lest, men jeg vurderer aldri intelligensen til andre ut fra bok hyllen, mulig jeg ser etter bøker jeg kjenner til selv så kan starte en samtale om det men ikke noe annet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 8. september 2021 #20 Del Skrevet 8. september 2021 HVIS du skal ha en bokhylle "for å imponere folk" men uten å lese bøkene, så sørg for et ganske bredt spekter av bøker (type Ringenes Herre, noen norske klassikere, noen amerikanske klassikere, Knausgård, Ari Behn, Erlend Loe og så litt faglitteratur på toppen) og så legger du til et dusin bøker i "din spesialinteresse" (enten det er kokebøker, akvariefisk eller sci-fi). Vil du ikke lese bøkene i seg selv, så les iallefall et sammendrag av hva de handler om. Poenget med å ha litt variasjon og utvalg i bokhylla er jo at besøkende som gidder å se på bokhylla di skal klare å finne noe dere kan snakke om. Da er det dumt om du ikke vet hva boka handler om selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå