Gå til innhold

Skulderkort hår som vipper seg på skuldrene

Anbefalte innlegg

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jeg var hos frisøren i midten av august for å klippe tuppene og alt det slitte håret. Jeg ba henne være forsiktig og ikke ta for mye, fordi håret mitt har fall og en tendens til å oppføre seg rart ved for kort lengde. Hun skulle klippe en fantastisk lob på meg sa hun, men det er jo for det første lengre bak en foran (får bare la det være og vokse ut, jeg kan ikke ha det kortere nå) men hun klippet det sånn at skuldrene mine lager sånn latterlig vinkel på håret. Til dere andre som har slitt med sparesveisen: hvor langt forbi skuldrene må det gro før det roer seg? På det verste kan det legge seg i en 90graders vinkel bak, det er absolutt ikke en sånn stil jeg ønsker meg på håret. Jeg føner det innover, bruker rettetang og sprayer det fast, men 10 min etterpå vipper det seg til igjen.

Kan det være at en sånn hårføner med børste på kan hjelpe meg? Har prøvd saltvannspray også for at det skal bli mer fall overalt, uten hell. Har prøvd hårolje, men da blir vippen bare enda mer hissig. Huff. Jeg går ikke til frisør før på lenge igjen, og da får de ikke lov å stusse mer enn 1 cm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjer med meg! Pleier å klippe meg til kragebenet (med vilje), og da tar det i hvertfall 1-2 mnd før håret legger seg fint føler jeg. Men håret mitt vokser så fort at det nesten ikke er vits å klippe noen lengre.

Jeg har hvertfall erfart at å bruke varme på håret gjør det bare verre. Det gjelder både rettetang og hårføner. Har også en slik børsteføner, men den funker nok best hvis en ikke har naturlig fall i håret. Som regel lar jeg det lufttørke helt, av og til har jeg en stor hårrulle i tuppene som jeg fester med en klype. Eller så sover jeg med vått hår. Jeg har en sylinderformet pute som ligger i nakken, da bøyer håret seg perfekt.

Anonymkode: 2d1b2...d4d

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Takk for svar! Jeg har opplevd at nå jeg lufttørker håret, ser det ut som sukkerspinn, helt krusete og rart og tørt :( Jeg så de hadde denne fønebørsten på tilbud borti her pga ødelagt eske så jeg tenker jeg gir den et forsøk. Mitt er også ca til kragebeinet, men vipper seg til hakelengde, hadde vært greit å få rettet det på plass så det faktisk ser så langt ut som det er! Hvis ikke fønebørsta virker, går jeg og kjøper hårruller! Takk for tips :)

Skrevet
skruttveig skrev (56 minutter siden):

Takk for svar! Jeg har opplevd at nå jeg lufttørker håret, ser det ut som sukkerspinn, helt krusete og rart og tørt :( Jeg så de hadde denne fønebørsten på tilbud borti her pga ødelagt eske så jeg tenker jeg gir den et forsøk. Mitt er også ca til kragebeinet, men vipper seg til hakelengde, hadde vært greit å få rettet det på plass så det faktisk ser så langt ut som det er! Hvis ikke fønebørsta virker, går jeg og kjøper hårruller! Takk for tips :)

Blir håret sånn bare når du lufttørker det? Kanskje håret ditt er «dehydrert» eller mangler litt fukt? Håret blir ofte sånn i sesongskiftene. Det ble ihvertfall bedre hos meg når jeg begynte med kaldere dusjer, luftfukter og lettere hårprodukter. Oljer og lignende trekker ikke alltid godt inn i håret, så jeg velger serum eller håressenser i stedet. Bruker også putetrekk av silke😊

Anonymkode: 2d1b2...d4d

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Det har egentlig vært sånn siden det forandret seg etter jeg ble mamma for snart 3 år siden! Fuzzy og jævlig. Før var det glatt og håndterbart.. Men jeg merket håret så mye bedre ut med den fønebørsten jeg testet i sta, den gjorde ikke akkurat det jeg tenkte med vippen, men den fikk helheten til å se mye bedre ut :) Får bare håpe det hjelper på lengden med nioxin shampo og balsam nå, og at graviditeten får det til å vokse enda litt fortere.. det gjorde det sist :) alt går greit så lenge det er forbi skuldrene på den vippelengden liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...