AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Hei! Beklager ekkelt innhold, men trenger å høre noen erfaringer. Jeg ble gravid i april og skulle ha tidlig ultralyd i juni. Da viste det seg at jeg hadde hatt en missed abortion (MA). Jeg fikk tabletter og gjennomgikk behandlingen. Jeg blødde ikke så mye, men siden det var første gang jeg noensinne hadde vært gravid hadde jeg ikke erfaring med dette. Jeg ringte sykehuset og de mente alt burde være i orden. 2 uker senere skulle jeg på kontroll av livmorshals, og det viste seg da at fosteret fortsatt var der og jeg måtte gjennom det hele igjen. Da kom det ut mye mer og jeg hadde store smerter og jeg regnet med at det var over. Mens kom tilbake etter ca 6 uker, og varte i over en uke. Sist mens kom en uke for tidlig, og jeg spottet nesten en uke etter at den var ferdig. Jeg regnet med at dette har sammenheng med MA. Nå har mensen for september dukket opp, men i går kveld "datt" det plutselig ut en liten klump av meg da jeg satt på toalettet. Den var ca 2 cm lang. Før den kom ut hadde jeg relativt sterke menssmerter. Kan dette være rester av MA? Jeg skal gå til lege om dette fortsetter, men har ikke mulighet for det akkurat nå og håper å kunne få noen erfaringer fra andre i mellomtiden. Anonymkode: 182fe...0d5
Miss_pancake Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Eg opplevde plutsselig å få fleire større "klumper " 1-2cm under mensen sist syklus (august). Dette etter ein exu med operasjon i juni, der ein skulle forvente at dei har fjerna alt som kan fjernes. Synest likevel klumpene såg så store ut og lurte på om det kunne vere rester. Ifølge jordmor var det bare blod som hadde klumpa seg, og at det kan skje innimellom. Kanskje ikkje sammenlignbart, men eg skjønner bekymringa di godt. Du kan jo be om ein blodprøve om du er bekymra, då skal dei vel kunne finne om du har fått ein infeksjon eller anna verdier som tyder på eventuelle rester?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 Miss_pancake skrev (16 minutter siden): Eg opplevde plutsselig å få fleire større "klumper " 1-2cm under mensen sist syklus (august). Dette etter ein exu med operasjon i juni, der ein skulle forvente at dei har fjerna alt som kan fjernes. Synest likevel klumpene såg så store ut og lurte på om det kunne vere rester. Ifølge jordmor var det bare blod som hadde klumpa seg, og at det kan skje innimellom. Kanskje ikkje sammenlignbart, men eg skjønner bekymringa di godt. Du kan jo be om ein blodprøve om du er bekymra, då skal dei vel kunne finne om du har fått ein infeksjon eller anna verdier som tyder på eventuelle rester? Takk! Det var veldig beroligende. Jeg har ikke noen særlig bekymring til egen helse, men det var jo litt stressende å plutselig se en stor klump i toalettet... og ikke så mye info å finne heller... Anonymkode: 182fe...0d5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 Jeg hadde det slik, men da hadde jeg blitt gravid på nytt og opplevde SA. Det var få uker etter MA. Anonymkode: 93676...54b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #5 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde det slik, men da hadde jeg blitt gravid på nytt og opplevde SA. Det var få uker etter MA. Anonymkode: 93676...54b hadde negativ test, så tror ikke det var greia her.. takk for svar! ❣️ Anonymkode: 182fe...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå