Gå til innhold

Vasker dere håret til barnet daglig etter bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt dusjer hver kveld før han legger seg..vasker håret kun 2 ganger om vinteren. Men burde man vaske håret daglig om sommer og høst siden de ikke bruker lue og leker masse i sandkassen.

Hvordan gjør dere det?😘

Anonymkode: aab70...7bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt ikke her ihvertfall 😂 krølltopp med lang hår. Tar flere timer å tørke og et styr å få vasket

Anonymkode: 73549...9dc

• Liker 7
Skrevet

Håret vil bli mye fortere fett om det vaskes daglig, sies det. 

Nå har mi begynt på skolen dette året, men dusjer henne etter behov (sommeren er oppskrift på daglig dusj), men vasker håret med sjampo 1-2 ganger i uka. Spyler derimot gjennom håret ved behov, typisk ved matsøl, sand i hodebunnen eller ved "utelukt". Her blir det mye utelukt fordi sandkassa fremdeles er moro, skogen likeså, men også lukt fra særlig en av de ansatte som bruker parfyme/parfymert vaskemiddel eller noe lignende og de har hatt kosetid. Det holder lenge å skylle godt, og håret blir også kvitt enhver lukt som har satt seg ila dagen. Hun dufter typisk småbarn fremdeles, sånn god, frisk duft (når barnet er rent vel og merke).
Eldste har kommet i en alder hvor hun får fett hår, og må vaske det hver tredje dag. Typper det blir hyppigere nå som luesesongen setter i gang, men jeg ser ikke behovet for å vaske det unødvendig. Dusjer så å si hver kveld.

Anonymkode: 2fc1c...a1d

• Liker 1
Skrevet

Varierer. Alt fra hver dag til hver 4 dag. Regelen er jo at man bør unngå dusj og såpe i den grad man kan, men såklart skal jo ikke barnet være skittent. Kanskje holder det kun med vann noen dager også.

du ser jo behovet. Er det sand og svette i hodebunnen sier det seg jo selv. 

Anonymkode: 7b3ef...29c

Skrevet

Hahaha... Hver dag? Vi er fornøyd med sjampo ask en gang i uka. Han hater det! 

Anonymkode: faa04...007

• Liker 19
Skrevet

Uhm, nei. 4-årig gutt her, vasker bare med vann to ganger i uka. Aldri brukt såpe i håret. 

Anonymkode: 926dd...787

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håret vil bli mye fortere fett om det vaskes daglig, sies det. 

Nå har mi begynt på skolen dette året, men dusjer henne etter behov (sommeren er oppskrift på daglig dusj), men vasker håret med sjampo 1-2 ganger i uka. Spyler derimot gjennom håret ved behov, typisk ved matsøl, sand i hodebunnen eller ved "utelukt". Her blir det mye utelukt fordi sandkassa fremdeles er moro, skogen likeså, men også lukt fra særlig en av de ansatte som bruker parfyme/parfymert vaskemiddel eller noe lignende og de har hatt kosetid. Det holder lenge å skylle godt, og håret blir også kvitt enhver lukt som har satt seg ila dagen. Hun dufter typisk småbarn fremdeles, sånn god, frisk duft (når barnet er rent vel og merke).
Eldste har kommet i en alder hvor hun får fett hår, og må vaske det hver tredje dag. Typper det blir hyppigere nå som luesesongen setter i gang, men jeg ser ikke behovet for å vaske det unødvendig. Dusjer så å si hver kveld.

Anonymkode: 2fc1c...a1d

Barn får vel sjelden fett hår, mine har aldri det i alle fall. Førstn må må snart tenåringen vaske sitt hver dag. 
Før det har vi vasket hår en til to ganger i uka maks, ikke badet daglig heller. Klutvask de fleste morgener. Hud og hår har ikke godt av daglige bad.

Anonymkode: 4bc7f...294

• Liker 4
Skrevet

Har aldri dusjet/badet ungene mine daglig. De vaskes med klut daglig, og bades ved behov. Og med behov så mener jeg når de er skitten. 

i bhg alder dusjet/badet de 2-3 ganger i uken. Satt de i badekaret så var det i vann uten såpe. Så vaska vi med såpe og spylte raskt av når badet var over. Barnas hud har ikke godt av å vaskes og skures med såpe for mye! 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hahaha... Hver dag? Vi er fornøyd med sjampo ask en gang i uka. Han hater det! 

Anonymkode: faa04...007

Samme her 😅

Anonymkode: 069dd...afc

• Liker 1
Skrevet

En kjapp dusj hver morgen for å «våkne». Det har jeg alltid gjort, så det har jeg videreført til ungene også. Hårvask med sjampo og lek i badekaret 1-2 ganger i uka :)

Anonymkode: d9bd8...59e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Barnet mitt dusjer hver kveld før han legger seg..vasker håret kun 2 ganger om vinteren. Men burde man vaske håret daglig om sommer og høst siden de ikke bruker lue og leker masse i sandkassen.

Hvordan gjør dere det?😘

2 ganger iløpet av vinteren?????

Anonymkode: 80a43...cc7

• Liker 7
Skrevet

Vasker ansikt, hender og nedentil hver dag. Dusj/bad hver søndag fast, ellers ved behov. Vasker oftest håret bare med vann og gnukker med en klut. Men en gang i blant tar vi med sjampo, når vi ser det er behov. Rett og slett fordi de HATER sjampo og det ikke er så veldig stor forskjell på om vi tar med sjampo eller ikke. 

begge har atopisk hud og blir tørr om de dusjes for ofte. 

Anonymkode: 146b3...59e

Skrevet

Jeg har ett skolebarn og ett barnehagebarn. De dusjer sånn ca annenhver dag begge to (litt oftere om sommeren når det varmt/solkremkliss/sandkassegris overalt). Håret skylles med vann samtidig. Shampo i håret bruker vi kanskje en eller to ganger i måneden, kanskje sjeldnere. Men her også; litt oftere om sommeren når det solkremklin overalt.  Men definitivt ikke shampo daglig. Maks ukentlig. 

Ungene får jo aldri fett/illeluktende hår - det fortsetter å forbause meg faktisk - hvordan de kan ha så rent og fint hår uten shampo. 

Skrevet

Vi har aldri hatt problemer med hud eller hår på grunn av dusjing og bading så her ble det bading hver dag han hadde vært i barnehagen. Måtte nesten det for han hadde jo sand i håret, forsto ikke hvordan han kunne få så mye sand i håret men det viste seg at han og kameraten pleide å fylle capsene sine med sand. 😄 Uansett, vi er ganske så badeglade her i hus.

Han var jo nærmere 3 når han begynte i barnehagen da, vet ikke om det hadde blitt så mye bading om han begynte når han var så liten som 1 år, men da var han hjemme så jeg hadde kontroll på hva han gjorde.

Skrevet

Dusjer min snart 2-åring hver dag. Vasker håret stort sett hver gang. Jeg har litt angst ift korona, så jeg klarer ikke tanken på at han skal legge seg full av virus og bakterier. Bytter også klær med en gang vi kommer hjem. 

Anonymkode: aec8c...fc8

• Liker 1
Skrevet

Vasker ikke håret hennes med såpe om det ikke er noe spesielt, feks spy eller noe annet. Hun dusjer hver kveld. Aldri vasket håret på sønnen min heller før han begynte å gjøre det selv da han ble rundt 10 år. Ingen av de har noen sinne hatt fett hår.

Anonymkode: c05c9...040

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En kjapp dusj hver morgen for å «våkne». Det har jeg alltid gjort, så det har jeg videreført til ungene også. Hårvask med sjampo og lek i badekaret 1-2 ganger i uka :)

Anonymkode: d9bd8...59e

Så trist At du har overført noe så unødvendig til barna dine 

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan gjør dere det?😘

Seriøst? 2 ganger i løpet av så lang tid?

Vasker barnet med klut hver dag. Bader og vasker håret 2 ganger i uken. 

Anonymkode: 9c21a...0a9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dusjer min snart 2-åring hver dag. Vasker håret stort sett hver gang. Jeg har litt angst ift korona, så jeg klarer ikke tanken på at han skal legge seg full av virus og bakterier. Bytter også klær med en gang vi kommer hjem. 

Anonymkode: aec8c...fc8

Stakkars unge. Håper du prøver å få hjelp.

• Liker 16
Skrevet

Dusjet eller badet jentungen daglig ja. Hun har hatt mye hår siden hun ble født, og det var mat, snørr, sand og gjørme etter barnehagestart. Hadde i strikk og alt, men det ble sånn allikevel. 

Badet med olje i vannet og brukte mild sjampo uten parfyme. Hun er nå snart 16 og har aldri hatt tørr hud annet enn på hendene om vinteren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...