Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei! Så lei av å måtte rydde vekk ting etter mannen hele tiden. Han legger fra seg ting her og der, og lar ting bli liggende. Vi har en baby på 11 mnd også, så det er ikke alt som er like bra flyter rundt.

Ting han gjerne legger fra seg på feks badet er:

- brukte q tips oppe på vasken. Det hender også at de blir lagt på nattbordet inne på soverommet.

- brukte tannpirkere

- brukt saltvannspray til guttungen.

- tomme do ruller 

Ellers i huset:

- legge fra seg plastikk emballasje feks oppe på bordet.

- legge fra seg tomme konvolutter, eller brev han ikke skal ta vare på.

- reklame feks. 

Også er det feks:

- puta er nesten felt ned fra sofaen. Han setter den sjeldnent aldri på plass igjen. 

Også er det enda mer irriterende at han ikke forstår at når det er hans ansvar å ta oppvaska en dag, så forstår han ikke at det også inkluderer å vaske over benker, komfyr og bord. Det er så mange ganger jeg har måtte vaske etter han (på min dag), fordi han omtrent aldri gjør det. 

Ikke ser han hva som bør gjøres på andre områder heller. Speilen på badet kan feks være full av tannkrem, men han skjønner på en måte ikke da at da kunne det bære en god ide å vaske der..

..

Når alt det er sagt så er han flink når jeg ber han om å gjøre noe, men jeg er så lei av at han ikke ser ting selv. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahaha, fantastisk! Godt å høre at vi er fler som går og plukker alt mulig rart etter mannen 😂 

Går i mye av det samme her, samt klær. Klærne hans ligger virkelig strødd over hele huset! -også får jeg kjeft når jeg har ryddet bort det plagget han hadde lagt midt på gulvet når han ikke finner det igjen 😂

Vi har ikke barn, men vi har unghund som tygger på alt. Jeg må alltid ta en ekstra sjekk før vi går ut døra eller legger oss om kvelden. Sjansen er stor for at jeg finner tennveske, elektroniske ladere til hageredskap eller annet som er farlig for hunden i gangen der han holder til når vi ikke er til stede 👍🏼

…Mannfolk!

Anonymkode: 50242...4f2

• Liker 5
Skrevet

Nei, hos oss er det motsatt, det er jeg som er sånn😳 Det er slitsomt for mannen min. Jeg burde skjerpe meg og jobber med saken, men får det ikke alltid til.

Anonymkode: 4eb72...8a9

• Liker 9
Skrevet

Nei, han er ryddigere enn meg. Men han er ikke like grundig når han vasker.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, hos oss er det motsatt, det er jeg som er sånn😳 Det er slitsomt for mannen min. Jeg burde skjerpe meg og jobber med saken, men får det ikke alltid til.

Anonymkode: 4eb72...8a9

Samme her, mitt råd til ta er å prøve å overse det, det er ikke sånn at vi gjør det med vilje, men vi ser det faktisk ikke.

Anonymkode: db14d...7b8

• Liker 5
Skrevet

Mannen min er helt motsatt av din. Nesten for flink. Jeg derimot legger fra meg smårot overalt, og så tar jeg skippertak innimellom. 

Anonymkode: 486c9...067

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hahahaha, fantastisk! Godt å høre at vi er fler som går og plukker alt mulig rart etter mannen 😂 

Går i mye av det samme her, samt klær. Klærne hans ligger virkelig strødd over hele huset! -også får jeg kjeft når jeg har ryddet bort det plagget han hadde lagt midt på gulvet når han ikke finner det igjen 😂

Vi har ikke barn, men vi har unghund som tygger på alt. Jeg må alltid ta en ekstra sjekk før vi går ut døra eller legger oss om kvelden. Sjansen er stor for at jeg finner tennveske, elektroniske ladere til hageredskap eller annet som er farlig for hunden i gangen der han holder til når vi ikke er til stede 👍🏼

…Mannfolk!

Jeg glemte klær her også. Han samler de heldigvis inne på soverommet, men når jeg ber han komme med de er brått skittentøyskurven full igjen.

Ellers kan klesvask henge på stativet i flere dager før jeg ikke gidder å vente lenger på at han skal ta intentativ til å ta de vekk.

Ikke misforstå jeg gjør mye i huset jeg også, men jeg kunne ønske at det ikke alltid var meg som måtte fikse ting fordi mannen ikke ser..

• Liker 2
Skrevet

Kona mi er sånn. Ganske lei

Anonymkode: e0229...00e

• Liker 1
Skrevet

Legge fra seg ting over alt, er meg her i huset.
Derimot er lokket på skittentøyskurven litt vanskelig å få opp av min mann, vet ikke om den sitter ekstra godt fast eller hva det er, men skittentøyet blir lagt på lokket.

Anonymkode: 5fcae...46b

• Liker 3
Skrevet

Haha, alt du beskriver her opplever jeg med min mann også! Han roter noe helt vanvittig😳 

Han kan av og til finne på å rydde/vaske i huset på eget insj, men det skjer maks 1 gang i mnd..

• Liker 1
Skrevet

Ja mye av det samme. Rot pluss griseri. Gamle tanntråder, negler i toalettmappen 🤮 Nokså sjelden sengetøy skift, dursjer ikke hver dag, de samme klærne konstant. 

Anonymkode: 1ac29...385

• Liker 3
Skrevet

Nei, sånn er han ikke..

Anonymkode: 6feb9...753

• Liker 1
Skrevet

Mannen, og ungene. Skitne sokker over alt! Flere av dem er neglebitere, og hvor tror dere neglene havner?🤢 Dorullhylser i vinduskarmen, tomme melkekartonger på kjøkkendisken. Døde insekter i vinduskarmen mumifiseres i ukesvis om jeg ikke fjerner dem. Men han har heldigvis blitt ryddigere med årene. Og han er god på skippertak om vi venter gjester😉

Anonymkode: beeeb...f7a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja mye av det samme. Rot pluss griseri. Gamle tanntråder, negler i toalettmappen 🤮 Nokså sjelden sengetøy skift, dursjer ikke hver dag, de samme klærne konstant. 

Anonymkode: 1ac29...385

Oh god, sengetøy ja. Det hadde aldri blitt skiftet her i huset om ikke jeg tok initiativ..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oh god, sengetøy ja. Det hadde aldri blitt skiftet her i huset om ikke jeg tok initiativ..

Hadde heller aldri skiftet håndkler eller kjøkkenklut.

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, tussi84 said:

Jeg glemte klær her også. Han samler de heldigvis inne på soverommet, men når jeg ber han komme med de er brått skittentøyskurven full igjen.

Ellers kan klesvask henge på stativet i flere dager før jeg ikke gidder å vente lenger på at han skal ta intentativ til å ta de vekk.

Ikke misforstå jeg gjør mye i huset jeg også, men jeg kunne ønske at det ikke alltid var meg som måtte fikse ting fordi mannen ikke ser..

Tror det er nettopp det, de ser ikke, i tillegg er de vant til at det blir gjort. I går måtte jeg reise avgårde rett etter middag på en aktivitet. Ryddet alt fra middagen bort på kjøkkenbenken før jeg dro, men hadde ikke tid til å ta oppvasken. På en måte hadde jeg regnet med at oppvasken skulle være tatt sa jeg kom hjem timesvis etterpå, men den sto fortsatt å gliste til meg på kjøkkenbenken der jeg forlot den! :bolledeig:

Min man er snill og god og fantastisk på alle områder så han er tilgitt altså!

• Liker 1
Skrevet

Her er det motsatt. Han blir gal av meg! Jeg prøver mitt beste, men jeg ser ikke rotet foran meg. 

Anonymkode: bdb91...cbf

• Liker 3
Skrevet

Nei. Jeg kune aldri vurdert å ha sex med, langt mindre et forhold med, en mann som er så lite oppegående at han "hjelper" med husarbeid. Som voksen gjør man sin del av arbeid og barnepass. Må man mases på? Da er man et barn, ikke en voksen. Barn har man ikke sex med. Veldig enkel logikk. 

Velger du en uansvarlig, lat partner så får du jo nettopp det. Velg en likeverdig partner neste gang, og dette går av seg selv.

Anonymkode: 83b01...ee5

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mannen min er helt motsatt av din. Nesten for flink. Jeg derimot legger fra meg smårot overalt, og så tar jeg skippertak innimellom. 

Anonymkode: 486c9...067

Samme her. Men han rydder aldri etter meg, jeg tar det til slutt.

Løsningen som funket hos meg når barn og bonusbarn ikke rydder opp, er at jeg samler alt og legger i senga deres. Da skjer det ting. 

Dette burde TS også gjøre til sin mann, legge alt rotet på hans side av sengen. Min erfaring er at det funker ;)

Skrevet

Nei, eksen var slik og bestemte meg for at det gadd jeg ikke igjen.

Mannen min er veldig ryddig, og om noe skulle ligge et par timer ryddes det alltid før vi legger oss. Det gjør vi begge to om det ikke tas umiddelbart :)

Anonymkode: 047b1...d0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...