Gå til innhold

Fjerne leppe-piercing selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst til å fjerne ringen jeg har i underleppa selv og sette inn en labret i stedet, for jeg har slitt så mye med hevelse etter at jeg fikk satt i ringen at den lager et dypt merke i leppa.

Har derimot ikke råd til å gå til et studio å få den fjernet før om tre-fire uker.. og da har den sikkert lagd et enda dypere merke i leppa..

Noen som har gjort dette før og kan fortelle meg hvordan jeg skal gjøre det?

Jeg har en ring med en kule i midten, har prøvd å skru på kula, og det går, men det skjer ingenting.

Skrevet

Ofte veldig vanskelig å fjerne det selv. Var nede for noen år siden og skulle fjerne min, men da hadde de ikke utstyret inne, og han som jobbet der klarte ikke en gang å løsne den med bare hendene. Det jeg gjorde var å få en til å hjelpe meg. Jeg holdt ringen fast med en tang mens han skrudde. Gikk til slutt.

Litt på siden her, men er du klar over at du kan ødelegge tannkjøttet der hvor ringen er?

Skrevet

Ringen rører ikke tannkjøttet i det hele tatt, i og med at den sitter så høyt oppe ;)

Når dere skrudde.. løsnet den bare til slutt og falt kula bare av? Jeg tenkte jeg skulle forsøke det samme, å holde ringen med tang og få noen andre til å skru.

Skrevet

Ok. For jeg var nødt til å ta den ut, hadde stang da, for hvis ikke ville jeg ha mistet en eller to av tennene mine :overrasket:

Kulen bare løsnet. Tror nok tang er løsningen.

Skrevet

tror nok og tang er løsningen.. jeg hadde en som satt skikkelig fast, og gnagde skikkelig. i mangel på noe bedre tok jeg saksa og dro til. endte ganske blodig og ekkelt.. men ringen gikk ut.. men anbefaler ikke saks iallefall ;)

Skrevet

Det verste er at jeg har forsøkt tang også.. må nok ha en knipetang for å få den helt av.

Men nå har jeg lånt 200 kroner sånn at jeg får gjort det på et studio i morgen. Har overhodet ikke lyst til å ta den ut da .. :forvirret:

Skrevet
Har veldig lyst til å fjerne ringen jeg har i underleppa selv og sette inn en labret i stedet, for jeg har slitt så mye med hevelse etter at jeg fikk satt i ringen at den lager et dypt merke i leppa.

Har derimot ikke råd til å gå til et studio å få den fjernet før om tre-fire uker.. og da har den sikkert lagd et enda dypere merke i leppa..

Noen som har gjort dette før og kan fortelle meg hvordan jeg skal gjøre det?

Jeg har en ring med en kule i midten, har prøvd å skru på kula, og det går, men det skjer ingenting.

Liten også slet med det da du hun skiftet ut og satte ring i stedet. Og hun slet så ille med å få den ut igjen at hun endte opp med hoven leppe og infeksjon.

Du skal egentlig bare dra ringen fra hverandre, og det er ikke lett. Men om du får tak i en tang, spiss lang nebbtang, så kan du vel tre den inn i ringen og benne den opp. Dermed faller kula av.

• 5 år senere...
Skrevet

Så dere sier at det ikke er lurt å bruke piercinger med èn kule på? For jeg har kjøpt det nå.. men har ikke satt den på enda..

Skrevet

Hm.. Du skal ta stang i 3-4 mnd før du setter i ring. Og om det er veldig hovent må du sørge for at stanga er lang. Har selv byttet til ring nå, synes det er mye mer behagelig, også når det er litt hovent, fordi om du har stang så blir det ofte slik at baksiden av stanga (på innsiden av leppa) blir helt borte i kjøttet, ganske ekkelt. For å få ringen løs kan du ta en liten saks, tre saksespissene inn i ringen (dersom det er plass) og åpne saksa slik at selve ringes blir løsere/større og kulen lettere løsner. Og om du går til en piercer for å få hjelp, og det er en profesjonell piercer, kan jeg ikke tenke meg til at han tar betalt for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...