Gå til innhold

Hvilken elbillader har dere og er dere fornøyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe elbillader til å ha hjemme, men vet ikke hvem jeg skal velge🤔 

Skriv gjerne pris og om dere evt har rentefri delbetaling..

Anonymkode: b6327...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer litt med behov da... Noen vil ha en smartlader som lader bilen når strømprisen er lav. Og kanskje tilogmed kommuniserer med sikringsskapet slik at den justerer ladeeffekt ut fra effektuttaket i andre deler av huset. Endel hus, spesielt eldre hus, har små hovedsikringer, og vil dermed ikke takle en billader på 32A og kjøre vaskemaskin samtidig. Da trenger man lastfordeler om det ikke er ønskelig å grave større inntakskabel til huset, nytt sikringsskap og alt annet nytt. 

Andre vil bare ha den billigste dingsen som leverer strøm til bilen på en trygg måte. Noen er tilogmed så dristige at de lader via stikkontakten på kjøkkenet med skjøtekabel hengende ut gjennom vinduet fordi de syntes det var dyrt med 10'000kr til elektriker'n. 

Easee er en populær lader. Smart, og har de fleste funksjoner man kan drømme om. Imponerende trofast menighet som hyller boksen som guds gave til elbildrømmen, selv om den titt og ofte krangler som politikere på tv-debatt... 

Skrevet

Jeg ønsker enkel og rimelig lader. Vi har ny garasje med egen kurs og nytt sikringsskap, så det skal ikke være noe problem. 

ts

Anonymkode: b6327...d55

Skrevet

Kjekt med en som lader når strømmen er billig da. Helst skulle jeg ha hatt en som leverte strøm tilbake til huset når strømmen er dyr

Anonymkode: 14dcf...beb

Skrevet

Vi har fra Defa. Den har ladet elbiler som har kjørt snart 6-sifret antall km uten antydning til feil. Nå skal vi bygge garasje og da kommer vi til å kjøpe ny lader fra samme produsent. Grunnen til at vi kjøper ny, er for at vi vil ha to like og den vi har i dag ikke lenger selges.

Mange anbefaler Easee, men de glemmer å ta med at ladebransjen er en fersk og umoden bransje med mye problemer. Easee er intet unntak. Og jeg har jobbet med Easee, så jeg vet bedre enn de fleste hvilke problemer de er utsatt for og hvor ofte de skjer. Vil anbefale alle å gå inn på Easee owners club på Facebook og leser igjennom kundemeldingene der, før de går til innkjøp av Easee.

Enn så lenge er Easee litt som Tesla. Bra for de som har lyst til å være tidlig ute, men ikke fullt så bra som bare skal ha ting som virker. 

Anonymkode: 8d943...37c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har fra Defa. Den har ladet elbiler som har kjørt snart 6-sifret antall km uten antydning til feil. Nå skal vi bygge garasje og da kommer vi til å kjøpe ny lader fra samme produsent. Grunnen til at vi kjøper ny, er for at vi vil ha to like og den vi har i dag ikke lenger selges.

Mange anbefaler Easee, men de glemmer å ta med at ladebransjen er en fersk og umoden bransje med mye problemer. Easee er intet unntak. Og jeg har jobbet med Easee, så jeg vet bedre enn de fleste hvilke problemer de er utsatt for og hvor ofte de skjer. Vil anbefale alle å gå inn på Easee owners club på Facebook og leser igjennom kundemeldingene der, før de går til innkjøp av Easee.

Enn så lenge er Easee litt som Tesla. Bra for de som har lyst til å være tidlig ute, men ikke fullt så bra som bare skal ha ting som virker. 

Har du anledning til å spesifisere dette litt?

Anonymkode: ea9a3...aaa

Skrevet

Easee er litt for kul og litt for fancy til sitt eget beste. Det er mange som sliter med både tomt batteri pga serveren til Easee har gått ned for telling, eller ikke får løst ut ladekabel pga servertrøbbel. Ganske mange småirriterte kunder man kan lese om. 

Men den er veldig fin når det fungerer. Det er bare å lese på nevnte forum

Skrevet
27 minutter siden, newman01 said:

Easee er litt for kul og litt for fancy til sitt eget beste. Det er mange som sliter med både tomt batteri pga serveren til Easee har gått ned for telling, eller ikke får løst ut ladekabel pga servertrøbbel. Ganske mange småirriterte kunder man kan lese om. 

Hoi. En lader som er avh av nettskyen? Nei. 

Skrevet

Installasjon av easee lader + overspenningsvern, lastbalansering og kabling kostet ca 19000,- for oss. Er vel ikke så ille.

Anonymkode: c7938...c6f

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Installasjon av easee lader + overspenningsvern, lastbalansering og kabling kostet ca 19000,- for oss. Er vel ikke så ille.

Anonymkode: c7938...c6f

Det er ikke det verste jeg har hørt om. Usikker hva kostnad for lastbalansering ligger på, men det er flere som har "kampanjetilbud" på installasjon til 12-13k pluss eventuelt overspenningsvern.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 17.18):

Har du anledning til å spesifisere dette litt?

Anonymkode: ea9a3...aaa

At Easee har problemer tenker du på? Som sagt, det beste er å høre det direkte fra kilden: Easee owners club på Facebook. Det er Easee sin egen gruppe for eiere av laderne, så det er ikke en klageside eller noe useriøst.

Jeg kan jo presisere at mange er fornøyde med Easee også, men man må ha realistiske forventninger til produktet. Også er det greit å ha i bakhodet at de som anbefaler Easee gjerne velvillig deler en link du må trykke på, slik at de (og du) får et gavekort på 500 kroner. Ergo får de betalt for å anbefale laderen.

• Liker 1
Skrevet
On 9/12/2021 at 7:12 PM, newman01 said:

Aldri hatt noen problemer med min (kanskje jeg bare har vært heldig) Men man løser da ut kabelen fra bilen? Trenger da ikke ta kabelen ut av laderen hele tiden

Anonymkode: c7a11...3f7

Skrevet

Vi har Folkeladeren med 3kW lading, som blir ca 15km/t. Den kostet vel 10.000,- å installere for to år siden. 

Angrer litt på at vi ikke la til rette for raskere hastigheter, men det holder lenge.

Anonymkode: 92d88...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...