Gå til innhold

Klær som brukes i bhg...brukes de kun én gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger dere klærne til vask etter at barnet har brukt kun en dag? Eller brukes om igjen et par ganger til? Jeg syns ikke det er bra for miljøet å vaske alt for mye. 

Hvordan gjør dere det med barna deres?

Anonymkode: 1b012...5d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar av alle klær i det barnet kommer hjem. Alltid rene klær hver dag i bhg og rene klær hjemme. Hjemmeklærne kan brukes 2-3 dager om de ikke får matflekker/annet.

Anonymkode: 9189c...eb3

• Liker 16
Skrevet

Det spørs helt hva klærne har vært utsatt for 😛

I utgangspunktet bytter vi klær hvis de får våte flekker, eller tar på nye om morgenen hvis de fra dagen før er skitne. Men jeg bytter ikke klær på hverken ungen eller meg selv hvis det ikke er noen grunn for det. Vi har heller ikke hjemmeklær og barnehageklær, der er det bare jeg som har "jobbukser" 😛 

• Liker 28
Skrevet

Vi har ingen regel på at klærne ikke kan brukes mer enn én dag, men vi sender ikke barnet med skitne eller flekkete klær. Og 99/100 dager blir jo klærne skitne eller flekkete... 

Anonymkode: 6b47d...6e7

• Liker 28
Skrevet

Nå om dagene blir alt vasket. De er ute i sandkassa hele dagen og har sjeldent på overtrekksbukse (pga at det er så varmt der). Så ja! Alt må vaskes. 

Ellers vaskes ikke alt av klær etter hver dag, feks skolebarna sine vaskes ikke etter en dags bruk. 

Anonymkode: 15dc9...05f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har ingen regel på at klærne ikke kan brukes mer enn én dag, men vi sender ikke barnet med skitne eller flekkete klær. Og 99/100 dager blir jo klærne skitne eller flekkete... 

Anonymkode: 6b47d...6e7

Virkelig? Om vinteren også? Min unge ble aldri skitten om vinteren, og egentlig stort sett ikke høst/vår heller, siden de da ofte har regntøy eller overtrekksdress når de er ute.

Kun om sommeren de er ute i vanlige inneklær. 

Anonymkode: c88b7...4fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Virkelig? Om vinteren også? Min unge ble aldri skitten om vinteren, og egentlig stort sett ikke høst/vår heller, siden de da ofte har regntøy eller overtrekksdress når de er ute.

Kun om sommeren de er ute i vanlige inneklær. 

Anonymkode: c88b7...4fe

Syktetøy, Ketchup, leverpostei, majones, maling, snørr osv. Det er flekk-fare innendørs også 😅

Anonymkode: aa1e0...78b

• Liker 30
Skrevet

Det kommer an på om de er møkkete. Hvis de ser rene ut brukes de flere dager. Hvorfor ikke? Mindre vasking gir mindre slitasje og mindre jobb, og er bedre for miljøet. Jeg er ikke så glad i vaske klær at jeg vasker rene klær.

Anonymkode: 0a62a...7b2

• Liker 7
Skrevet

Ja de blir kastet til vask etter bhg dagen er over 

• Liker 7
Skrevet

Det første vi gjør når vi kommer hjem er å skifte alle klær. Det trengs alltid, så absolutt ikke unødvendig. Det vi tar på da brukes også neste dag, så det blir ikke mer vask totalt. Men outfit-bytte skjer kl. 16, ikke kl. 7.

Anonymkode: 6a215...d2a

• Liker 7
Skrevet

Klærne er som regel såpass møkkete etter en dag i barnehagen at det ikke er et alternativ å bruke de mer enn en dag. 

• Liker 4
Skrevet

Ingen synlige flekker betyr at barnet bruker klærne opptil 3 dager. Får reine sokker, truser og teskjorter hver dag. Genser og bukse brukes som sakt lenger.

Jeg ser ingen vits i å vaske klær som ser reine ut og ikke lukter. Det koster penger i strøm, vann, vaskemiddel og min egen tid.

Anonymkode: 9391f...bfa

• Liker 5
Skrevet (endret)

Om klærna har fått synlige flekker eller er skitne så legges de til vask, men jeg vasker ikke klær hver dag. Jeg legger alt oppi en dunk, også vasker jeg alt i helga. Så han bruker gjerne samme bukse eller genser i et par dager. Bodyer derimot blir fortere skitne pga sikling eller grising med mat.

Er det virkelig folk her som vasker et par plagg i vaskemaskina hver dag?

Endret av Tuppeluri
Glemte en setning.
  • Liker 3
Skrevet

Bruk gjerne fler ganger hvis det ikke er flekker. Men skift undertøy og sokker hver dag! Vær oppmerksom på at barn kan ha sølt på bukse/skjørt på do. 

Anonymkode: af12a...721

• Liker 1
Skrevet
Tuppeluri skrev (6 minutter siden):

Om klærna har fått synlige flekker eller er skitne så legges de til vask, men jeg vasker ikke klær hver dag. Jeg legger alt oppi en dunk, også vasker jeg alt i helga. Så han bruker gjerne samme bukse eller genser i et par dager. Bodyer derimot blir fortere skitne pga sikling eller grising med mat.

Er det virkelig folk her som vasker et par plagg i vaskemaskina hver dag?

Tipper det er de samme som bruker tre håndklær per dusj og som skifter alle håndklærne hver dag. Da fyller man fort opp vaskemaskinen! Jeg slutter ikke være overrasket over alt på KG :fnise: 

Da forstår jeg også mer hvorfor folk sliter seg ut på klesvasken…

Anonymkode: 7126a...9d4

• Liker 7
Skrevet

Kan legge til at jeg har jobbet i barnehage, og det er virkelig ikke bare synlige flekker som bør vaskes. Just sayin.. Det er mye kryping, sikling, grising med mat og annet..

Anonymkode: 9189c...eb3

• Liker 14
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Vi har fått beskjed om å ta med hjem hver fredag, men de sier fra hvis noe er blitt så skittent at det må vaskes midt i uken :)

Skrevet

Jobbet i barnehage før jeg fikk barn selv, og JA, skiftet alle klærne hver dag og dro av "ytterste" lag når vi kom hjem... Det er utrolig mye sikkel, snørr, matrester på gulvet osv som ikke nødvendigvis synes, men som jeg vet at ungene er oppi.... 

Barneplagg tar jo ikke stor plass i maskina, og at man bytter klær hver dag betyr jo ikke at man vasker tre plagg i en maskin daglig liksom, de fleste venter vel til maskina er så å si full... 

• Liker 13
Skrevet

Jeg legger klær til vask når de er skitne, om det har gått en time, en halv dag, en dag eller to dager. Som oftest klarer ikke min aktive 1,5åring å holde klærne sine rene. Det hender til og med hun har en flekk på genser eller body fordi jeg akkurat byttet og vet at hun garantert skal gjøre noe som gir flekker igjen. 

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på om de er skitne :)

Jeg tror vår jente på 3 graver seg ned i sandkassen hver dag, absolutt alle klær er helt utrolig skitne nå om dagen 😆 

Anonymkode: 20a05...a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...