AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Hei! Jeg har naturlig nøttebrunt hår og har så lyst å gjøre noe crazy med håret! Og er derfor inne på tanken å farge det blondt, iiih! Ikke platina, men fortsatt helt lyst. Jeg vet dette vil ta tid, men er det noen som vet hvor lang tid det tar før etterveksten melder seg? Og vil den bli helt svart selv om min naturlige hårfarge er lysebrun? Takk for svar Anonymkode: ae78d...b60
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Det beste er jo om du gjør det hos frisør. Etterveksten kommer gradvis etter en ukes tid og det kan godt hende at den virker veldig mørk hvis håret ellers er lyst. Anonymkode: c7737...c33 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 Når man skal bleke håret så hjelper det ikke å snakke om fargen som «nøttebrun» eller «uringul», det ryddigste og enkleste er å referer til hvilken level du er på nå og hvilken level du ønsker å oppnå: dersom du ikke har farget håret tidligere og utgangspunktet før bleking er jomfruhår så klarer frisøren som regel å få det ganske mange (3-4) level lysere så lenge håret ikke er veldig slitt/tynt. Anonymkode: 2389f...071 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når man skal bleke håret så hjelper det ikke å snakke om fargen som «nøttebrun» eller «uringul», det ryddigste og enkleste er å referer til hvilken level du er på nå og hvilken level du ønsker å oppnå: dersom du ikke har farget håret tidligere og utgangspunktet før bleking er jomfruhår så klarer frisøren som regel å få det ganske mange (3-4) level lysere så lenge håret ikke er veldig slitt/tynt. Anonymkode: 2389f...071 Takk for tips og fargekart😃 Ikke farget håret før, så det var greit å vite Jeg føler jeg ligger på 6 - Dark Blonde Anonymkode: ae78d...b60
AprilLudgate Skrevet 8. september 2021 #5 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for tips og fargekart😃 Ikke farget håret før, så det var greit å vite Jeg føler jeg ligger på 6 - Dark Blonde Anonymkode: ae78d...b60 But WHY! Forsøk med striper først. Bleket hår er virkelig en fulltidsjobb å holde unna oransje/brassy. Og «alle» er blonde. Nøttebrunt er jo dødsfint! 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #6 Skrevet 8. september 2021 Fløff skrev (1 time siden): But WHY! Forsøk med striper først. Bleket hår er virkelig en fulltidsjobb å holde unna oransje/brassy. Og «alle» er blonde. Nøttebrunt er jo dødsfint! Takk for oppmuntrende kommentar, gode du Ja, jeg har hørt det både er tidkrevende og jobb å vedlikeholde fargen. Har vært innom tanken om å stripe det ja, har bare fått for meg at jeg har lyst til å gjøre en litt «wow» forandring med håret.. Anonymkode: ae78d...b60
by Bente Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 Når du har et jomfruelig hår har du mange muligheter🤩 Veldig gøy med noe helt nytt og du kan alltids dempe ned etterveksten med en toner i overgangen fra din naturlige ettervekst og det lyse🥰 Hvis du ønsker å lære litt mer om fargelære så har jeg en side her med grunnleggende teori😊 https://www.bybente.com/fargelaere/
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #8 Skrevet 12. september 2021 Jeg ligger naturlig på en 7'er og kan farge håret mitt blondt (10'er). Dette skader håret mye mindre enn bleking. Jeg bruker wella special blonde 10/89 som er en veldig kald farge, men da slipper jeg at det blir gult over tid. Hvis du ikke vil farge hadde jeg nok gått for striper om jeg var deg. Det er vanskelig å få en fin og jevn farge ved helbleking (selv for en frisør). Anonymkode: 2fffb...8a7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 Jeg er mørk blond/lys brun og har gått for balayage eller hvordan det skrives, hvor deler har blitt lysnet veldig mye. Men vær klar over at det er litt arbeid å vedlikeholde en slik farge over tid. Anonymkode: aa675...0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå