Gå til innhold

Har jeg noen andre alternativer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mira_*
Skrevet

Jeg sliter veldig økonomisk. Går på privatskole som jeg må betale 4000 kr i studieavgift hver mnd. Da har jeg igjen 2000 kr av stipendet fra Lånekassa. Så har jeg tenkt å flytte ut; ca 4000 i husleie + andre utgifter. Jobber ca 15 - 20 timer i uka. Det er slitsomt siden jeg kombinerer både skole og jobb. Er det noe sted jeg kan gå for å få økonomisk støtte? Jeg sliter noe utrolig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ikke ta opp litt i studielån da? slik at du klarer deg?

jeg brukte studielånet til alle slike utgifter når jeg studerte, både bokostnader, mat og klær. i tillegg til rene studieutgifter mener jeg.

trodde det var det man pleide når man studerte?

Skrevet

Ja, og når man går på privatskole får man 20.000 kr ekstra i studielån. Studielån er forøvrig noe du bør ta opp enten du får bruk for det eller ikke. Det er rentefritt mens du studerer, så da kan du sette det på høyrentekonto. Når du er ferdig med studiene kan du bruke oppspart lån som inskudd ved kjøp av leilighet. Studielånet er det gunstigste lånet du kan ta opp: utsettelse på avdrag ved arbeidsløshet og det kan ikke arves.

Lånekassa er et gode! (ment til alle dere som klager over at lånekassa er så fæl) :)

Skrevet

Hun har tydeligvis lån, for samlet lån/stipend fra lånekassa er 6000 kroner i måneden. 4000 til skolen, 2000 igjen.

Jeg vil anbefale deg i gå på bokhandelen og kjøpe legathåndboka. Denne har en oversikt over alle fond/legater du kan søke på som student innen forskjellige ting. Der er det absolutt sjanser for å skaffe seg mer i inntekt.

Prøv å finne deg en jobb i helgene, gjerne på skolen. Alle skoler trenger folk i bibliotekene, som tilsynsvakter etc (jobber selv som tilsynsvakt ved min skole).

Skrevet

Jeg vil anbefale deg i gå på bokhandelen og kjøpe legathåndboka. Denne har en oversikt over alle fond/legater du kan søke på som student innen forskjellige ting. Der er det absolutt sjanser for å skaffe seg mer i inntekt.

Trenger ikke å kaste bort penger på å kjøpe den boken!

Du finner den her : www.legathandboken.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...