AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Jeg har sååå ofte dårlig samvittighet for at jeg leverer barnet når jeg har fri, tenker at det er godt for barnet med fri og. Leverer sent og henter tidlig, og det gjør jeg når jeg kan ellers og. Så barnet har fine dager i bhg. Helt ærlig, tenker dere at barnet og burde få fri?? Til mitt forslag er jeg sliten etter mye snuing av døgn etter f eks netter, sliten etter å ha jobbet en helg, og vi har ALDRI barnefri.. Har jeg grunn til å ha dårlig samvittighet? Anonymkode: f5948...7cb
Elysion Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Mulig jeg tar feil, men dette er det vel opprettet sånn ca et titalls tråder om de siste dagene? 30
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har sååå ofte dårlig samvittighet for at jeg leverer barnet når jeg har fri, tenker at det er godt for barnet med fri og. Leverer sent og henter tidlig, og det gjør jeg når jeg kan ellers og. Så barnet har fine dager i bhg. Helt ærlig, tenker dere at barnet og burde få fri?? Til mitt forslag er jeg sliten etter mye snuing av døgn etter f eks netter, sliten etter å ha jobbet en helg, og vi har ALDRI barnefri.. Har jeg grunn til å ha dårlig samvittighet? Anonymkode: f5948...7cb Hvorfor har bhg innsikt i din arbeidshverdag? Anonymkode: 8c90e...6af 30
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Jeg tenker at de ikke har noe med det. Du har betalt for barnehageplass, og barna er der og koser seg, mens eu lader opp slik at dere kan ha det fint sammen senere. Hva du gjør osv spiller ingen rolle. De er betalt for å ta vare på barnet ditt uansett om du er på jobb eller ikke. Anonymkode: e7fa8...c1e 25
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Wednesday Addams skrev (25 minutter siden): Mulig jeg tar feil, men dette er det vel opprettet sånn ca et titalls tråder om de siste dagene? Mulig, jeg har ikke oversikt. Anonymkode: f5948...7cb
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Jeg sender barnet mitt ibhg selv om jeg er i permisjon. Min på 3 år har det mye bedre i bhg enn hjemme med meg og lillebror på 4 mnd, I tillegg får ikke lillebror det han har krav på når storebror er hjemme. Men han får korte dager. Med unntak av nå som jeg er syk, så akkurat disse dager har jeg dårlig samvittighet pga lange dager, men ikke ellers. Anonymkode: ed9ac...71b 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 1 hour ago, Wednesday Addams said: Mulig jeg tar feil, men dette er det vel opprettet sånn ca et titalls tråder om de siste dagene? Virker som det og tråder om "kjærringer" er det som er in på KG i september 2021🤔 Anonymkode: 3cf5d...d65 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Jeg jobber i barnehage og forstår deg godt. Synes ikke noe negativt om det. Anonymkode: 718af...d66 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 Barnehage er ikke kun en lagringsplass for barn mens du er på jobb. Det er også en plass der de lærer og sosialiserer. Anonymkode: 13ba8...568 41
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #10 Skrevet 8. september 2021 Jeg har ingen oversikt over turnusen til foreldrene. De leverer når de leverer, og henter når de henter. Om de er på jobb, shopping eller ligger hjemme å sover er revnende likegyldig for meg. Min jobb er å ta vare på barna, ikke å dømme foreldrene. Barna som har fulltidsplass kan være i barnehagen fra 7-16.30, da er det mitt ansvar å passe på barna. Anonymkode: 4c083...984 36
wandagirl Skrevet 8. september 2021 #11 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barnehage er ikke kun en lagringsplass for barn mens du er på jobb. Det er også en plass der de lærer og sosialiserer. Anonymkode: 13ba8...568 Barnehagen er en viktig arena for læring for barnet ditt. Klart hun/han skal i bhg selv om du har turnusfri. Fint at barnet får litt kortere dag der, så får dere kvalitetstid sammen på ettermiddagen. 8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #12 Skrevet 8. september 2021 I vår barnehage er det et samtaleemne. Ofte nevner disse foreldrene til oss at de har dårlig samvittighet. Og vi himler med øynene til hverandre; når foreldrene har dårlig samvittighet er det jo fordi de VET at barna burde heller vært hjemme med dem. Anonymkode: a06fd...439 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #13 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I vår barnehage er det et samtaleemne. Ofte nevner disse foreldrene til oss at de har dårlig samvittighet. Og vi himler med øynene til hverandre; når foreldrene har dårlig samvittighet er det jo fordi de VET at barna burde heller vært hjemme med dem. Anonymkode: a06fd...439 Nei. I bhg deres så sier foreldrene at de har dårlig samvittighet fordi dere himler med øynene og dømmer dem. Hvis det virkelig er som du sier så er jeg bare så glad for at jeg ikke har barn der du jobber. Syns det er skikkelig provoserende at bhgansatte tillater seg å være dommer over andre mennesker - i dette tilfelle foreldrene til barna de er satt til å passe på og sosialisere og gi en god hverdag. Som en annen sa over her; bhg er også for sosialisering og lære samspill, lære regler og ha det gøy. Vet at jeg kan ønske så mye jeg vil uten at det skjer, men jeg skulle virkelig ønske at bhgansatte mistet evnen til å himle med øynene og sluttet å dømme foreldre. TS, slapp av og send barnet i bhg når du trenger det uten å bekymre deg for hva de i bhg sier. Nei, du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Anonymkode: fee0b...4e8 41
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #14 Skrevet 8. september 2021 Jeg driter hva barnehagen tenker om meg når jeg leverer selv om jeg har fri. Om de hadde visst at jeg hadde fri. De vet ingenting om hvorfor behovet mitt tilsier at barnet skal være i barnehagen, så de dømmende barnehageansatte her inne kan spise seg en bolle mens de gråter til speilbildet sitt for min del. Anonymkode: a6513...e93 13
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #15 Skrevet 8. september 2021 Men hvorfor deler du turnusen din med de ansatte i barnehagen? Vi har hatt barnehagebarn i seks år nå og det har aldri falt meg inn å gå inn på mine arbeidstider?! Anonymkode: 0e015...050 11
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #16 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): I vår barnehage er det et samtaleemne. Ofte nevner disse foreldrene til oss at de har dårlig samvittighet. Og vi himler med øynene til hverandre; når foreldrene har dårlig samvittighet er det jo fordi de VET at barna burde heller vært hjemme med dem. Anonymkode: a06fd...439 Jau Jau, feskarhau. Anonymkode: a6513...e93 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #17 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor deler du turnusen din med de ansatte i barnehagen? Vi har hatt barnehagebarn i seks år nå og det har aldri falt meg inn å gå inn på mine arbeidstider?! Anonymkode: 0e015...050 Det skjønner de nok av seg selv når hun leverer sent og henter tidlig... Anonymkode: 79627...502 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #18 Skrevet 8. september 2021 Jeg leverer i bhg selv om jeg har turnusfri, men leverer ikke 7 og henter 16 liksom. Jeg tenker de får mer ut av å være der og jeg får en dag jeg kan slappe av og gjøre litt husarbeid. Vinn-vinn! Anonymkode: 7a186...8c0 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #19 Skrevet 8. september 2021 Vi som jobber i barnehage har ikke foreldrenes arbeidstid i hodet. Vi vet ikke og tenker ikke over om den som leverer skal på jobb, på venninnelunsj eller bare rett hjem om de ikke sier det til oss. Det er veldig mange som leverer sent og henter tidlig selv om begge er på jobb fordi de tar igjen jobb hjemmefra, bytter på å levere/hente, har annen familie som hjelper osv. Den som skrev lenger opp at slikt forårsaker prat og himling med øynene kan umulig jobbe i barnehage. Dette forekommer ikke! Du har betalt for plassen, bruk den som det passer deg. Anonymkode: 7a919...a56 13
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #20 Skrevet 8. september 2021 Så rart at dette i det hele tatt er et tema! Du bestemmer vel selv hva som er best for deg og ditt barn? Vi som jobber i bhg ser at barn på samme måte som voksne kan bli slitne av barnehagehverdagen. Det er mye støy, og barna har gjerne 24 andre barn de må forholde seg til, og være med. Se for deg selv hvordan det er å være i en gruppe på 24 mennesker heke dagen. Mange barn blir levert tidlig, og hentet sent, tenk gjerne gjennom hvor mange timer barnet er i barnehagen hver dag. Er barnet i barnehagen fra 07.00 til 16.00 har barnet 9 timers dag- hver dag. Blir det levert 07.00 og hentet 17.00- har barnet 10 timers dager! Vi i barnehagen ser hvor slitne mange barn er. Barn trenger å hente seg inn, på samme måte som voksne. Det burde vært en grense for hvor lange dager barna kan ha. Og det sier jeg med tanke på hva som er barnets beste. Jeg vet at hverdagen ikke går opp for mange, og at det er en grunn til at de får lange dager. Har barnet lange dager, er slitent, og vi vet at mor/far er hjemme og hviler- KAN det hende at noen tenker at dere burde gitt barnet tid til å hente seg inn og. Men, vi har ingen rett til å bestemme dette. Vi kan si hva vi mener er barnets beste (Det er jobben vår) men, du vet best hva som gjelder deg og din situasjon. - barnehagelærer. Anonymkode: 696aa...5c4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå