Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 5 år, har 2 barn sammen. Vi har ikke alltid vært så flink på den kranglingen. Da vi fikk barn ble det bedre, vi jobbet for det. Han er langsint og jeg kort sint. Vi hadde ikke kranglet på utrolig lenge da vi endte opp med å krangle, det varte i 4dager pga hans langsinthet. 4 dagen gjorde han det slutt, sa han ikke ville mer og jeg var ikke drømme damen for øyeblikket med min oppførsel. What? Hallo? Vi har begge kranglet. Jeg overtalte han til å bli, jeg ble helt knust og jobbet hardt for å få han til å bli værende i forholdet. Han sa han elsket meg, og han ville jo egentlig ikke dra men orket ikke mer krangling. 

Men hva nå? Jeg føler meg dum. For det første hadde han aldri kjempet for meg, det sa han selv. Vi er ulik sa han. Han sa også at han vil ta dag for dag.  Jeg sier hva skjedde nå? Fikk jeg panikk? Blir du kun værende for jeg overtalte deg? 

Nei sa han at han ville jo dette men at bryllup og all fremtid var tatt vekk fra bordet og for å være helt ærlig har jeg aldri hatt noe ønske om å gifte meg sa han. 

Nå sitter jeg med en følelse av at jeg er desperat. Jeg har overtalt han til å bli for jeg elsker han. 

Jeg prøvde å snakke med han om det, jeg sa at hele dynamikken i forholdet er jo endret. Jepp sa han, og la seg over til siden og sov.

Han setter krav til punkter jeg skal endre ved min oppførsel men han skal ikke endre seg, mener han. 

Hvorfor vil jeg bli i dette forholdet? 

Jeg elsker han og har barn med han. Jeg ville gifte meg og gått gjennom ilden for han. 

Han sa rett ut at på nåværende tidspunkt ville ikke han det for meg. 

Anonymkode: 0034a...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil ta dag for dag. Du er i forholdet på prøve. Du er der på nåde. Skjer ikke alt etter hans pipe, så er det på hue og rævva ut av forholdet. Gratulerer! Han har deg nå i sin hule hånd. Nei. Han har ikke tenkt å slå opp. Men han har tenkt til å ha trusselen hengende over deg, sånn at han kan ha makt over deg, og alltid få viljen sin!

Anonymkode: 854e9...6e7

• Liker 23
Skrevet

Ta deg selv tilbake? Du blir jo uinteressant for han i lengden om du gjør som han vil hele tiden

Anonymkode: d3fe4...391

• Liker 7
Skrevet

Føler det kommer helt an på hva denne kranglingen handler om? Er forskjell om det e han som er drittsekken i situasjonen eller deg. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen i 5 år, har 2 barn sammen. Vi har ikke alltid vært så flink på den kranglingen. Da vi fikk barn ble det bedre, vi jobbet for det. Han er langsint og jeg kort sint. Vi hadde ikke kranglet på utrolig lenge da vi endte opp med å krangle, det varte i 4dager pga hans langsinthet. 4 dagen gjorde han det slutt, sa han ikke ville mer og jeg var ikke drømme damen for øyeblikket med min oppførsel. What? Hallo? Vi har begge kranglet. Jeg overtalte han til å bli, jeg ble helt knust og jobbet hardt for å få han til å bli værende i forholdet. Han sa han elsket meg, og han ville jo egentlig ikke dra men orket ikke mer krangling. 

Men hva nå? Jeg føler meg dum. For det første hadde han aldri kjempet for meg, det sa han selv. Vi er ulik sa han. Han sa også at han vil ta dag for dag.  Jeg sier hva skjedde nå? Fikk jeg panikk? Blir du kun værende for jeg overtalte deg? 

Nei sa han at han ville jo dette men at bryllup og all fremtid var tatt vekk fra bordet og for å være helt ærlig har jeg aldri hatt noe ønske om å gifte meg sa han. 

Nå sitter jeg med en følelse av at jeg er desperat. Jeg har overtalt han til å bli for jeg elsker han. 

Jeg prøvde å snakke med han om det, jeg sa at hele dynamikken i forholdet er jo endret. Jepp sa han, og la seg over til siden og sov.

Han setter krav til punkter jeg skal endre ved min oppførsel men han skal ikke endre seg, mener han. 

Hvorfor vil jeg bli i dette forholdet? 

Jeg elsker han og har barn med han. Jeg ville gifte meg og gått gjennom ilden for han. 

Han sa rett ut at på nåværende tidspunkt ville ikke han det for meg. 

Dette er jo håpløst...han har sementert maktforholdet dere imellom med allmakt til seg ..og avmakt til deg ...!

Du tar feil..du vil ikke bli i dette forholdet!..Sett ned foten med en gang..!..det som ligger på bordet nå er ikke en mulighet for deg til å redde forholdet..kun en mulighet til å miste selvrespekten!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han vil ta dag for dag. Du er i forholdet på prøve. Du er der på nåde. Skjer ikke alt etter hans pipe, så er det på hue og rævva ut av forholdet. Gratulerer! Han har deg nå i sin hule hånd. Nei. Han har ikke tenkt å slå opp. Men han har tenkt til å ha trusselen hengende over deg, sånn at han kan ha makt over deg, og alltid få viljen sin!

Er akkurat den følelsen jeg sitter igjen med. 

Jeg føler jeg nå må gå på eggeskall. 

VI hadde levert ungene sammen i bhg i dag tidlig og da vi kjørte hjem spurte jeg han, ble du værende fordi jeg tryglet? Han tok meg i hånden og sa nei det gjorde jeg ikke. Så sa han ingenting resten av bilturen hjem. 

Jeg sitter med en ekkel følelse. 

Ts

Skrevet
mjaus skrev (9 timer siden):

Føler det kommer helt an på hva denne kranglingen handler om? Er forskjell om det e han som er drittsekken i situasjonen eller deg. 

Hus arbeid. 

Det er alltid husarbeid. 

VI har forsøkt å lage lister ect.. Men det funker ikke. 

Han sitter på mobilen omtrent hele dagen lang men jeg vasker rydder, lager matpakker, planlegger og innimellom får jeg kjempe nok av å gjøre alt. Huske hver time avtale, han husker aldri noe og alt skjer i siste liten med han. 

Så innimellom blir jeg så lei, kaster vaskekluten i vasken og sier at jeg ikke er en vaske hjelp for alle andre. 

På soverommet er det strødd med klær på hans side. Gidder ikke en gang få de i skittentøy kurven. Og aldri ett takk for at han alltid har rene klær eller noe. Jeg føler meg tat for gitt. Da blir det krangel. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ta deg selv tilbake? Du blir jo uinteressant for han i lengden om du gjør som han vil hele tiden

Anonymkode: d3fe4...391

Ja jeg gjør jo det, hev meg på en videre utdanning og gjør skole arbeid for tiden. Får bare 5ere og er stolt av at jeg gjør noe for meg selv.

Men jeg er ikke mye ut av huset... Kansje det er det jeg burde

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er akkurat den følelsen jeg sitter igjen med. 

Jeg føler jeg nå må gå på eggeskall. 

VI hadde levert ungene sammen i bhg i dag tidlig og da vi kjørte hjem spurte jeg han, ble du værende fordi jeg tryglet? Han tok meg i hånden og sa nei det gjorde jeg ikke. Så sa han ingenting resten av bilturen hjem. 

Jeg sitter med en ekkel følelse. 

Ts

Men sa du noe resten av bilturen hjem?

Skrevet

Hvorfor skal han forandre seg? Du hopper jo etter hans pipe uansett og utsletter deg selv.

Vil du ha det sånn? 

Han har blitt verre på 5 år, han forandrer seg neppe til det bedre.

Kanskje på tide å å ta ham på ordet og flytte ut. Nå går du bare og er redd hele tiden for å bli kasta ut.

Anonymkode: 963d0...319

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror du føler deg bedre om du faktisk tar styringen og sier at du ikke vil mer. 

Du har selvfølgelig lov til å bli sint når han ikke bidrar og oppfører seg som en guttunge som bor hjemme hos mamma.

Tror du får det bedre alene enn sammen med han. 

Anonymkode: 3f038...024

• Liker 4
Skrevet
nomore82 skrev (2 timer siden):

Men sa du noe resten av bilturen hjem?

Nei, jeg sitter bare og tenker og han sier ikke noe om det

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal han forandre seg? Du hopper jo etter hans pipe uansett og utsletter deg selv.

Vil du ha det sånn? 

Han har blitt verre på 5 år, han forandrer seg neppe til det bedre.

Kanskje på tide å å ta ham på ordet og flytte ut. Nå går du bare og er redd hele tiden for å bli kasta ut.

Anonymkode: 963d0...319

Er akkurat det jeg føler. 

Og ja han har forandret seg, kansje jeg og har det. Etter vi fikk barn ble det mye mer ansvar og han elsker å være med ungene og tar del i alt som har med de å gjøre. 

Bare ikke resten. 

Jeg føler meg bitte liten akkurat nå. 

Samtidig vet jeg at vi har det fint i hverdagen om man ser vekk fra ansvaret med huset. 

Det står jeg med alt. 

Før vasket han i det minste gulvet av og til. Nå setter han i gang oppvaskmaskinen og skal ha applaus. 

Og det er absolutt det eneste han gjør. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På soverommet er det strødd med klær på hans side. Gidder ikke en gang få de i skittentøy kurven. Og aldri ett takk for at han alltid har rene klær eller noe. Jeg føler meg tat for gitt. Da blir det krangel. 

Ts

Hvordan får han rene klær uten å løfte en finger? Har han en vaskefe? Er han mer verdt enn deg siden du skal være tjeneren hans, eller hva er greia? Slutt med det!!! NÅ! Hvis han slenger klærne sine på gulvet, så er det jo åpenbart at han mener at det er der de hører hjemme. Ellers hadde han lagt de i skittentøyskurven og vasket de og etterpå brettet de og lagt de i skapet som normale folk!

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nå setter han i gang oppvaskmaskinen og skal ha applaus. 

Og det er absolutt det eneste han gjør. 

Ts

Får DU applaus for å sette i gang oppvaskmaskinen? Nei. Så slutt med å gi han applaus for å vaske opp gris han selv har generert. Han behandler deg som en tjener,
så med mindre det er skeivfordeling på noe annet enn husarbeide, så er det HAN som bør stå for applausen! Hvis han krever applaus for dette, så får du begynne å gi han applaus for at han klarer å tørke seg selv etter dobesøk og andre selvfølgelige ting også. Men tenker at det blir litt barnslig.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hus arbeid. 

Det er alltid husarbeid. 

VI har forsøkt å lage lister ect.. Men det funker ikke. 

Han sitter på mobilen omtrent hele dagen lang men jeg vasker rydder, lager matpakker, planlegger og innimellom får jeg kjempe nok av å gjøre alt. Huske hver time avtale, han husker aldri noe og alt skjer i siste liten med han. 

Så innimellom blir jeg så lei, kaster vaskekluten i vasken og sier at jeg ikke er en vaske hjelp for alle andre. 

Ts

Så med andre ord, han er et barn? Han slår opp fordi du ber han rydde opp etter seg?... ok

• Liker 5
Skrevet

På tide at DU slår opp, så slipper du rotet til dette forvokst sutrebarnet! Så kan han sitte der og klø seg i hodet og se på skittentøyet sitt som ligger på gulvet. Og tenke på hvilken Fjordland-middag han skal ha i dag. Og så kan han ringe til deg og si at han tar deg tilbake hvis du oppfører deg ordentlig og slutter å klage sånn. Og så kan du le deg skvett fordervet mens du sitter med bena på bordet i et rent hjem, og legger på, fordi du ikke har tid til å snakke med han fordi du har planlagt å slappe av og kose deg litt før du skal på kino 😀

• Liker 5
Skrevet

Herregud det der kjerringmaset om husarbeid! Er et ryddig hus limen i forholdet? Nei. Rydd etter deg selv og drit i hans rot, så enkelt er det. Får dere besøk og det ser helt jævlig ut kan du peke på han, så kanskje han blir flau nok til å rydde sine egne ting. Uansett er det helt normalt at huset ser bomba ut i småbarnsperioden, skjerp deg.

Anonymkode: f7dea...080

Skrevet

Du får det mye bedre uten han. Han er jo som et barn. TURN OFF

Den dagen du endelig er uten han vil du angre du ikke avsluttet skikkelig tidligere. Han er jo med deg bare fordi han vet han får sex og slipper gjøre en dritt hjemme. 

Anonymkode: 77570...9a3

• Liker 3
Skrevet

Dere har det fint sammen og han er en god far. Han er i overkant ego og takler kritikk dårlig. 

Vaskehjelp er mye billigere enn skilsmisse. Logistikk og vask og mas får du også om du mister barna dine 50%.  Alle andre forenklede ting bør forsøkes før man bryter opp en barnefamilie. 

• Liker 1
Skrevet

Og PREP-kurs eller familieterapi, for dere har ikke ordnet opp i det hele tatt, og han har ikke innsikt i konstruktiv konflikthåndtering og hva som trengs i en relasjon. Kan godt være at han elsker deg likevel, og bare trekker seg når ting blir vanskelig fordi han ikke forstår prosessene og tror det bare er du som er vanskelig.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...