AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Jeg har AAP. Makstiden min er juni 2022, men jeg har også en 20% fast stilling i en butikk jeg elsker å jobbe i. Har jobbet der i et år nå, alt er bra der liksom. Skal nå på kurs/avklaring med nav fordi de vil avklare arbeidsevnen min. Er det mulig å spørre nav om de er villige til å gi lønnstilskudd til bedriften om jeg får høyere stilling? Klarer mest sannsynlig aldri mer enn 60/80%, men det er jo mye bedre enn 20% som jeg jobber i dag. Tror bedriften(ikke de jeg jobber med, men sjefene som ikke har møtt meg) er skeptiske til å ansette meg i større stilling pga at de vet jeg har en sykdom. Sykdommen er rimelig i sjakk nå, og jeg har fått tilrettelagt i denne butikken slik at jeg kan være der uten problem. Skjønner jeg det riktig om lønnstilskudd kan vare i 1-2 år? De har nemlig snakket om å ansette en 60-80% i løpet av 2022 hvis butikken fortsetter å øke omsetningen, så tenker det kan være en gylden sjanse. Har ikke hatt en eneste sykedag det siste året fra min 20% stilling, og tenker lønnstilskudd kan gi sjefene en trygghet på at jeg fungerer i større stilling. Har høyere utdanning innenfor noe annet som jeg ikke kan jobbe med lenger pga sykdommen. Anonymkode: 845fb...691
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Håper det ordner seg for deg! Min erfaring med lønnstilskudd er at en del nav-ansatte ikke engang har hørt om ordningen, så jeg må geleide dem til Navs egne nettsider så de kan lese seg opp. 😅 Lykke til, dette høres ut som en god løsning for deg og det er absolutt noe som burde blitt brukt oftere. Anonymkode: cd78f...0dc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Håper diss ordningene blir strammet inn etter valget! Anonymkode: a19dc...208
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håper diss ordningene blir strammet inn etter valget! Anonymkode: a19dc...208 🤦🏼♀️ Ja, for en ulempe det ville vært om ts kunne fått prøvd seg i høyere stilling.. Anonymkode: b592c...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #5 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Håper det ordner seg for deg! Min erfaring med lønnstilskudd er at en del nav-ansatte ikke engang har hørt om ordningen, så jeg må geleide dem til Navs egne nettsider så de kan lese seg opp. 😅 Lykke til, dette høres ut som en god løsning for deg og det er absolutt noe som burde blitt brukt oftere. Anonymkode: cd78f...0dc Ja sant, det har ikke blitt foreslått for meg heller. Leste om det ved en tilfeldighet fordi Nav skal sende meg på jobbsøkerkurs nå.. Koster sikkert masse det å, så må jo være bedre om jeg jobber? 😅 Anonymkode: 845fb...691
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #6 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Håper diss ordningene blir strammet inn etter valget! Anonymkode: a19dc...208 Tipper det blir enda mer av sånt etter valget jeg Men takk for at du orka å legge igjen et svar som ga meg masse hjelp på veien! Anonymkode: 845fb...691
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #7 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): 🤦🏼♀️ Ja, for en ulempe det ville vært om ts kunne fått prøvd seg i høyere stilling.. Anonymkode: b592c...e7c Ikke sant 🙈 Jeg vil jo jobbe! Men skjønner bedriften kan være skeptisk mtp sykdommen jeg har. Anonymkode: 845fb...691
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå